Haukea vieheellä 2008
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- Haukikoira
- Lohikissa
- Viesti:
Terveeks taas. Reissu katkesi hiukan etuajassa ja samasta syystä kuin viimesyksynä:( Pitänee kundin terveyden vuoksi myydä kaikki kalakamat veks ja keskittyä johonkin ihan muuhun... muutamana hetkenä merellä ollessa tuli myös samoja ajatuksia. Tänään tietysti joku ilmoittaa menneensä rantaa ja ekalla rekauksella vetäneesä 15 kiloisen jeddan ihan noin vaan muodon vuoksi!!!
Rapsaa jonkinmoista kunhan kippari rantautuu ja purkaa kortin sisällön katseltavaan muotoon, siihen saakka kuvakuulumisiin täältä.
Rapsaa jonkinmoista kunhan kippari rantautuu ja purkaa kortin sisällön katseltavaan muotoon, siihen saakka kuvakuulumisiin täältä.
Tänään jälleen Oulujokisuistossa jerkuttamassa, tällä kertaa olin liikkeellä yksin. Edellisviikonlopun tapaan hyvää ottia: klo 12.06 – 16.33 kaloja ylös 16 kpl, tällejä ja karkuutuksiakin kymmenkunta. Suurimmat 3,7 / 2,7 / 2,3 / 1,6 kg, loput kilon molemmin puolin. Kaikki C&R.
Kaikki kalat pienemmällä Westin Jerkillä – ensi kertaa kokeilussa, ei ollenkaan huono aloitus
. Pykälää isommalla peräkoukulla näköjään tekee mun uitolla nättejä sivupuikkauksia. Ahvenväri oli ainoa joka kelpasi, siksiköhän että keli pysyi alusta loppuun samana? Pelipaikoilla edelleen ilmeisen runsaasti lahnaa: pari kertaa tuli suomut koukussa, yksi oli hetken aikaa kiinnikin.
Upean aurinkoinen päivä! Nyt naama punottaa...
-- pikeye
Kaikki kalat pienemmällä Westin Jerkillä – ensi kertaa kokeilussa, ei ollenkaan huono aloitus
Upean aurinkoinen päivä! Nyt naama punottaa...
-- pikeye
Viimeksi muokannut pikeye, 14:27:54 16.05.2008. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Tänään jayteen vieraana aurinkoisella aamupistolla Porvoon vesialueella. Mulla olis ollu kyllä aikaa koko päivä, mutta kipparin paremman puoliskon asettamat aikataulut eivät sitä tällä kertaa sallineet...
Aamupäivän tiiviin piiskaamisen saalis oli itelle 1 kurkku ja yhdet reilummat hampaanjäljet sini-hopea PPulikkaan. Jaytee kylvetti mut lukemin 2-1 nappaamalla aamun reiluimmaksi jääneen "käärmeen" ja yhden peruspulikan. Kiva keli, seura jees ja eväät hyviä eli hyvä maku jäi suuhun tästäkin retkestä. Seuraavan kerran sitten taas...
Loppuun vielä kuva jayteen kärmeksestä:

Aamupäivän tiiviin piiskaamisen saalis oli itelle 1 kurkku ja yhdet reilummat hampaanjäljet sini-hopea PPulikkaan. Jaytee kylvetti mut lukemin 2-1 nappaamalla aamun reiluimmaksi jääneen "käärmeen" ja yhden peruspulikan. Kiva keli, seura jees ja eväät hyviä eli hyvä maku jäi suuhun tästäkin retkestä. Seuraavan kerran sitten taas...
Loppuun vielä kuva jayteen kärmeksestä:

...Raimo hauesta hanurin laittoi, minä vehkeen lampaille vein.
-Onni Varis
-Onni Varis
Taas tuli jo perinteeksi muodostuneen tapaan turpaan HawkiSamilta mun kotovesillä. 5/2 se hiton sekakäyttäjähörhö vei mua kuin piru Einaria. Mää taidan ruveta patorunkkariksi minäkin, kun ne näyttää saavan enemmän haukea ku rehdit hawkiukot
Päivä oli hieno ja seura hyvää, joskin huonotapaista.
Päivä oli hieno ja seura hyvää, joskin huonotapaista.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Nyt alkaa olemaan usko omiin kykyihin jotensakin koetuksilla, tänään 6h heittelyä Espoon saaristossa kahteen pekkaan ja saldo pyöreä nolla! Ei niin minkäännäköisiä havaintoja hauista.. Yritettiin tarjota lusikoista jerkkien kautta suspeihin, heinikossa ja kivikossa, syvällä ja matalalla, ei niin ei...
Vesi suhteellisen sameaa ja matalalla, liekkö ainakin osasyy saaliittomuuteen
Tosin luultavasti kohta taas saa lukea raportteja kuinka hyvin haukea noussut samoilta nurkilta missä itse yrittänyt...
Löytyisiköhän joltain palstalaiselta antaa (vaikka YV:llä) jotain tarkempaa vinkkiä Espoon saariston ottipaikoista (edes yksi semmoinen mistä joku on joskus kuulemma jotain saanut)? Viimesyksystä asti veneillyt tuolla ja yrittänyt etsiä ottipaikkoja mutta kyllä kalat on ruokapöytään täytynyt kaupasta hakea...
Noh, ei reissu huono ollut, eväät maistu, keli oli komee ja naama hehkuu nyt punaisena. Huomenna uusiks.
Vesi suhteellisen sameaa ja matalalla, liekkö ainakin osasyy saaliittomuuteen
Löytyisiköhän joltain palstalaiselta antaa (vaikka YV:llä) jotain tarkempaa vinkkiä Espoon saariston ottipaikoista (edes yksi semmoinen mistä joku on joskus kuulemma jotain saanut)? Viimesyksystä asti veneillyt tuolla ja yrittänyt etsiä ottipaikkoja mutta kyllä kalat on ruokapöytään täytynyt kaupasta hakea...
Noh, ei reissu huono ollut, eväät maistu, keli oli komee ja naama hehkuu nyt punaisena. Huomenna uusiks.
ergy kirjoitti:Nyt alkaa olemaan usko omiin kykyihin jotensakin koetuksilla, tänään 6h heittelyä Espoon saaristossa kahteen pekkaan ja saldo pyöreä nolla! Ei niin minkäännäköisiä havaintoja hauista.. Yritettiin tarjota lusikoista jerkkien kautta suspeihin, heinikossa ja kivikossa, syvällä ja matalalla, ei niin ei...
No ei se Tammisaaressakaan mitään hirveätä suoltoa ollu.
Mulle eilen 5 pötköö ja ankkuri miehelle maukasta munasoppaa.
Tänään lyötiin kilpaa munaa kattilaan... ai ai kyllä oli maukasta.
Veden korkeutta lähden itse syyttävällä sormella osoittelemaan.
Etelästä sais kunnon puhurin pitää niin jos sitten...
Älä kerro kalajuttuja tuntemillesi, ja aivan erityisesti älä kerro niitä niille, jotka tuntevat kalat.
Eilen tammisaaren lähistöllä 12 gäddaa kävi venessä.. Suurimmat jäi reiluun kolmoseen
Heti aamulla frendit raportoivat yli 12 kilosesta, joka anto kummasti lisäpuhtia! Toiv itse raportoivat kuvien kera kalasta tänne.
Keli oli nätti ja tulipahan testailtua pelastuspuvun uintiominaisuuksia.. On kyllä ollu vaikee kevät, ainoo yli femma on mulla tullu helmikuussa
Keli oli nätti ja tulipahan testailtua pelastuspuvun uintiominaisuuksia.. On kyllä ollu vaikee kevät, ainoo yli femma on mulla tullu helmikuussa
Eilen vesillä niin erikoinen päivä, että pakko kirjoittaa. Reissun tuli totaalisia epäonnistumisia ja huonon tuurin ruumillistumia, mutta sentään joitan positiivisiakin juttuja.
Päästiin rantsuun siinä ysin jälkeen ja mä keskityin keulakoneen kauko-ohjaimen asentamiseen ja keulamies perhovapojen kasaamiseen. Lopulta saatiin hommat nippuun ja köydet irti. *snur snur* mitä v*ttua, akku loppu koneesta. Häh? Eihän nyt oo satanu vettäkään, et pilssi ois huutanu. On varmaan ollu niin alhaset lataukset talven jäljiltä, että akku ei oo pystyny kunnolla latautumaan. Onneks olin joskus jättäny teiniajan autosta jäljelle jääneet käynnistyskaapelit veneeseen. Keulakoneen akusta vaan virrat ja kone pöhisemään.
Ei muutakun reitti uusik, et voidaan ajaa vähän pidempi siirtymä heti alkuun. Ja kun näillä vesillä oltiin toista kertaa, niin summan mutikassa vaan joku kutulahden näköinen mesta kartalta. Päästiin ekaan mestaan ja sähkömoottorin kaukoohjainta kokeilemaan. Mitään ei tapahdu. V*ttu. Asennus ohjeiden mukaan ja huolellisesti. Mitäs helvettiä. No eikn uusiks vaan, kansi auki ja katsotaan mikä on vikana. Asennus ihan oikein, mutta mitään ei tapahdu. Nyt rupes v*tuttamaan kuin pientä apinaa ja siinä tohinassa tiputin yhen kiinnitysruuvin mereenkin. Ei kun kansi kiinni, yks kalja rauhoittamaan hermoja ja kännykästä Martti Servon: "Mikä on kun ei taidot riitä" soimaan. Maanantaina vihainen soitto maahantuojalle!
Lopulta päästiin kalastamaan jotain haukipaikan näköistä mestaa ja melkeen heti tärppikin. Jos tässä vaiheessa oisin tiennyt mitä lupaamaan pitää, niin oisin voinu keskittyä kaljan juomiseen ja veneen ohjailuun. Seuraavaan paikkaan päästyä taas alkuun tärppi. Rekattiin vielä uudestaan ja yhtäkkiä tarponi veti keulamiehen siimat käsistä ja kuulu jotain epämääräistä "hauki iso hauki". No tarponin vauhdilla se meni, mutta hauki se oli. Ja iso. Keulamies sai jotenkin ihmellä pysäytettyä kalan, vaikka se meni todella lujaa ja voimalla. Hauki painoi päälle ja veti siimaa jatkuvasti veneen alle. Muutaman minuutin jälkeen hauki oli valmiina nostettavaksi. Koska koukku oli huonosti kiinni ja hauki ei meinannu avata suuta, eikä bogaa saanut suuhun, niin äkkiä nostokoukku esiin. Koukku nätisti leuan alle ja hauki kyytiin. Mahan alta tuettuna hauki äkkiä punnituspussiin ja punnaukset. Keulamiehen uusi ennätys: 12,4kg oli tosiasia! Vihdoinkin! Enkka uusik reilulla viidellä kilolla ja vielä perholla! Mallasviskit ja puhelusessiot vielä päälle.

Parin tyhjän ja samean mestan jälkeen hyvän näköisille mestoille. Keulamies aloitti taas huutamisen, mutta tämä mörkö ei jäänyt kiinni. Kuulemma vielä isompi kuin toi 12,4kg! Jokunen pikkunen kuitenkin ylös.
Ei muutakun safkatauolle, no makkaraa piti rupee paistamaan, mutta stendaria ei löytyny mistään. Ja varastidit oli käytetty. Siinä ihmeteltiin, että mitä tehään. Vastarannalla näky roskia polttava naishenkilö, no ei muutakun stidejä kysymään, hän luovutti ystävällisesti stendarin, kurniva nälkä mahassa takaisin evässaareen. No kerran taidettiin saada tulta ja sitten se paska hajos. Hetken me vielä yritettiin, mutta ei vaan saatu tulta. Keulamiehellä sentään oli stidit autolla, että ei muutakun sinne ja takaisin. Lopulta löydettiin sopiva mestakin missä grillata ja saatiin syötyä ja juotua rauhassa. Mullakin rupes mieli olevan sen verran rento, että uskalsin vaihtaa jerkkivehkeet perhoihin.
Heti ekassa mestassa rupes tapahtumaan mullekin, tärppi ja lopulta munat pois padasta. Jatkettiin uusia mestoja heittäen ja mä siinä sain tärppejä, keulamies kaloja. Lopulta heitetiin vielä viimeistä mestaa ja mulla oli saldo, 9 tärppiä, yksi ylös. Hieman otti päähän, ku ei saanu kaloja tarttumaan. Viimesiä heittoja tehtiin ja yhtäkkiä mulla perhosiima katkes heitossa! Tais edellisen syksyn moottoriin jääminen tehdä lopulta tenät. Kaikki vastoinkäymiset rupes tässä vaiheessa jo naurattamaan. Mutta ei siinä vielä kaikki. Lähdettiin isosta kutulahdesta menemään ja karttaa katsomalla kiviä ei pitänyt olla paikalla. Ja meitä ennen lähti toinen vene saasta reijästä ulos. No ei muutakun hana tiskiin ja kaljan kuvat silmissä kotia kohti. !PAM! V*ttu! Kiville ja eihän sitä kiveä karttaan ollu merkattu. Koneet seis ja damage report - näytti siltä, että ohjausevästä lähti palanen, ei onneks koko evää. Ohjaaminen vaikutti about samanlaiselta kuin ennen. Täytyy toivoa, että isompaa damagea tästä ei tullut. No onneks on vakuutus, mutta kalastuskausi siinä keskeytyis inhottavasti.
Toivottavasti tälle reisulle tuli loppuvuoden epäonnet kerralla ja olihan reisulla sentään yks todella hieno onnistuminen. Ja lottoa en oo vielä tarkistanut, eihän sitä tiedä vaikka onni kääntyisi 8)
Päästiin rantsuun siinä ysin jälkeen ja mä keskityin keulakoneen kauko-ohjaimen asentamiseen ja keulamies perhovapojen kasaamiseen. Lopulta saatiin hommat nippuun ja köydet irti. *snur snur* mitä v*ttua, akku loppu koneesta. Häh? Eihän nyt oo satanu vettäkään, et pilssi ois huutanu. On varmaan ollu niin alhaset lataukset talven jäljiltä, että akku ei oo pystyny kunnolla latautumaan. Onneks olin joskus jättäny teiniajan autosta jäljelle jääneet käynnistyskaapelit veneeseen. Keulakoneen akusta vaan virrat ja kone pöhisemään.
Ei muutakun reitti uusik, et voidaan ajaa vähän pidempi siirtymä heti alkuun. Ja kun näillä vesillä oltiin toista kertaa, niin summan mutikassa vaan joku kutulahden näköinen mesta kartalta. Päästiin ekaan mestaan ja sähkömoottorin kaukoohjainta kokeilemaan. Mitään ei tapahdu. V*ttu. Asennus ohjeiden mukaan ja huolellisesti. Mitäs helvettiä. No eikn uusiks vaan, kansi auki ja katsotaan mikä on vikana. Asennus ihan oikein, mutta mitään ei tapahdu. Nyt rupes v*tuttamaan kuin pientä apinaa ja siinä tohinassa tiputin yhen kiinnitysruuvin mereenkin. Ei kun kansi kiinni, yks kalja rauhoittamaan hermoja ja kännykästä Martti Servon: "Mikä on kun ei taidot riitä" soimaan. Maanantaina vihainen soitto maahantuojalle!
Lopulta päästiin kalastamaan jotain haukipaikan näköistä mestaa ja melkeen heti tärppikin. Jos tässä vaiheessa oisin tiennyt mitä lupaamaan pitää, niin oisin voinu keskittyä kaljan juomiseen ja veneen ohjailuun. Seuraavaan paikkaan päästyä taas alkuun tärppi. Rekattiin vielä uudestaan ja yhtäkkiä tarponi veti keulamiehen siimat käsistä ja kuulu jotain epämääräistä "hauki iso hauki". No tarponin vauhdilla se meni, mutta hauki se oli. Ja iso. Keulamies sai jotenkin ihmellä pysäytettyä kalan, vaikka se meni todella lujaa ja voimalla. Hauki painoi päälle ja veti siimaa jatkuvasti veneen alle. Muutaman minuutin jälkeen hauki oli valmiina nostettavaksi. Koska koukku oli huonosti kiinni ja hauki ei meinannu avata suuta, eikä bogaa saanut suuhun, niin äkkiä nostokoukku esiin. Koukku nätisti leuan alle ja hauki kyytiin. Mahan alta tuettuna hauki äkkiä punnituspussiin ja punnaukset. Keulamiehen uusi ennätys: 12,4kg oli tosiasia! Vihdoinkin! Enkka uusik reilulla viidellä kilolla ja vielä perholla! Mallasviskit ja puhelusessiot vielä päälle.

Parin tyhjän ja samean mestan jälkeen hyvän näköisille mestoille. Keulamies aloitti taas huutamisen, mutta tämä mörkö ei jäänyt kiinni. Kuulemma vielä isompi kuin toi 12,4kg! Jokunen pikkunen kuitenkin ylös.
Ei muutakun safkatauolle, no makkaraa piti rupee paistamaan, mutta stendaria ei löytyny mistään. Ja varastidit oli käytetty. Siinä ihmeteltiin, että mitä tehään. Vastarannalla näky roskia polttava naishenkilö, no ei muutakun stidejä kysymään, hän luovutti ystävällisesti stendarin, kurniva nälkä mahassa takaisin evässaareen. No kerran taidettiin saada tulta ja sitten se paska hajos. Hetken me vielä yritettiin, mutta ei vaan saatu tulta. Keulamiehellä sentään oli stidit autolla, että ei muutakun sinne ja takaisin. Lopulta löydettiin sopiva mestakin missä grillata ja saatiin syötyä ja juotua rauhassa. Mullakin rupes mieli olevan sen verran rento, että uskalsin vaihtaa jerkkivehkeet perhoihin.
Heti ekassa mestassa rupes tapahtumaan mullekin, tärppi ja lopulta munat pois padasta. Jatkettiin uusia mestoja heittäen ja mä siinä sain tärppejä, keulamies kaloja. Lopulta heitetiin vielä viimeistä mestaa ja mulla oli saldo, 9 tärppiä, yksi ylös. Hieman otti päähän, ku ei saanu kaloja tarttumaan. Viimesiä heittoja tehtiin ja yhtäkkiä mulla perhosiima katkes heitossa! Tais edellisen syksyn moottoriin jääminen tehdä lopulta tenät. Kaikki vastoinkäymiset rupes tässä vaiheessa jo naurattamaan. Mutta ei siinä vielä kaikki. Lähdettiin isosta kutulahdesta menemään ja karttaa katsomalla kiviä ei pitänyt olla paikalla. Ja meitä ennen lähti toinen vene saasta reijästä ulos. No ei muutakun hana tiskiin ja kaljan kuvat silmissä kotia kohti. !PAM! V*ttu! Kiville ja eihän sitä kiveä karttaan ollu merkattu. Koneet seis ja damage report - näytti siltä, että ohjausevästä lähti palanen, ei onneks koko evää. Ohjaaminen vaikutti about samanlaiselta kuin ennen. Täytyy toivoa, että isompaa damagea tästä ei tullut. No onneks on vakuutus, mutta kalastuskausi siinä keskeytyis inhottavasti.
Toivottavasti tälle reisulle tuli loppuvuoden epäonnet kerralla ja olihan reisulla sentään yks todella hieno onnistuminen. Ja lottoa en oo vielä tarkistanut, eihän sitä tiedä vaikka onni kääntyisi 8)
Tänään pre-race vierailu Hannufoxin keulaan. Aamun kirkkaassa auringonpaisteessa kippari poistaa ainoat padasta toisessa heittopaikassa. Sitten hiljenee. Pilvien tulo ja tuulen nousu nostattivat myös odotuksia ja paskis-jussiteellä allekirjoittanutkin vetäisee kuugelit turvaan. Kipparille vielä yhden siittiökokoisen karkuutus ja molemmille muutama epäselvä tärppi. Äkkiä kotio kattomaan ringissä ajoa... 
Vesi todella alhaalla, lämmöt lahdissa 7-9 astetta.
Vesi todella alhaalla, lämmöt lahdissa 7-9 astetta.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Torstaina jäsen M kanssa vesillä, Pe ja La Akon keulassa. Kappaleita kohtuullisesti n.100. Isommista saatiin eilen havaintoja mutta eipä aina vaan pysy kiinni.
Parhaat onnistumiset juoneen kun kiinni päästiin, kutareihin johtavien reittien rantahyllyiltä eli kivi ja kalliorannat, kaislikosta vain haittaa
..no ei aina.
Välillä toimi jerkit, välillä suspit ja vaaput usein, 14cm X-Rap erityisesti suspi ominaisuutensa ansiosta.
Näin siis meidän alueella, plaania kertyi To öbaut 50km, Pe 71km ja La 105km.
Hieno laji...homma jatkuu!

Parhaat onnistumiset juoneen kun kiinni päästiin, kutareihin johtavien reittien rantahyllyiltä eli kivi ja kalliorannat, kaislikosta vain haittaa
Välillä toimi jerkit, välillä suspit ja vaaput usein, 14cm X-Rap erityisesti suspi ominaisuutensa ansiosta.
Näin siis meidän alueella, plaania kertyi To öbaut 50km, Pe 71km ja La 105km.
Hieno laji...homma jatkuu!

Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Noniiin. kevätretki on takana ja lyöty joukkio takaisin kotona. Kahden venekunnan voimin tahkottiin läntisen suomen merialuetta hauen perässä. Aurinko porotti joka päivä pilvettömältä taivaalta ja vedenlämmöt olivat nouseet kriittisiin 9 asteen lukemiin. Kalastusta aamusta iltaan, tärpit harvassa ja vain muutamia parin kilon kaloja ylös. Kalat ilmeisesti muissa puuhissa ja ne ainoat nälkäisetkin olivat varovaisella otilla. Neljään päivään suurin 3.2kg toisen veneen keulamiehelle suspilla. Ainoastaan yksi suuri kala havaittiin sen seuraillessa nemoa muutamaan otteeseen aivan veneen kupeeseen. No aurionkoa riitti ja muuten oli rattoisaa, mikä onkin kyllä pääasia 
Kalaa tulee kalastamalla
Perjantaina mökkisession aloitus, veneellinen jerkkiukkoja ja toinen mokoma pörhöhörhöjä.
Määrää ei edelleenkään ylös asti noussut, 10 ja 20 kalan välissä liikuttiin per päivä.
Molemmissa veneissä reilun kympin havainnot, meidän veneen tarjokas helposti 12 kiloa, ei niin ei.
Parhaat 5,8 6,3, ei sen kummoisempaa.
Busan 131 kaikessa mitäänsanomattomuudessaan toiminut viimeisen viikon hirmu vaffasti.
Pitää varmaan jättää vappusimat kotio ja torstaista aloittaa sessio jälleen.
8 päivää putkeen merellä tekee muuten naamalle todella,todella ilkeää!
Määrää ei edelleenkään ylös asti noussut, 10 ja 20 kalan välissä liikuttiin per päivä.
Molemmissa veneissä reilun kympin havainnot, meidän veneen tarjokas helposti 12 kiloa, ei niin ei.
Parhaat 5,8 6,3, ei sen kummoisempaa.
Busan 131 kaikessa mitäänsanomattomuudessaan toiminut viimeisen viikon hirmu vaffasti.
Pitää varmaan jättää vappusimat kotio ja torstaista aloittaa sessio jälleen.
8 päivää putkeen merellä tekee muuten naamalle todella,todella ilkeää!
On Nii Hikiki
- Supermario
Merellä Sepaluksen kanssa
Tänään Sepaluksen kanssa merellä.
Vesille päästiin puolenpäivän aikaan. Ajeltiin 20 km ristiin rastiin ja kaloja löydettiin kutulahukoista. Paljon oli tärppejä ja tapahtumia, joista ylös vain 6 kpl.
Mulle päivän suurin eräästä kaislikosta 7,7kg ja 98 cm.
Saldot Sepalukselle 4-2
Nähtiin myös kun hirvi ylitti väylää ja rantautui saareen.. Kaikenkaikkiaan hyvä reissu!!
Vesille päästiin puolenpäivän aikaan. Ajeltiin 20 km ristiin rastiin ja kaloja löydettiin kutulahukoista. Paljon oli tärppejä ja tapahtumia, joista ylös vain 6 kpl.
Mulle päivän suurin eräästä kaislikosta 7,7kg ja 98 cm.
Saldot Sepalukselle 4-2
Nähtiin myös kun hirvi ylitti väylää ja rantautui saareen.. Kaikenkaikkiaan hyvä reissu!!
- Liitteet
-
- Hirvi2.jpg (41.72 KiB) Katsottu 4433 kertaa
-
- Hirvi1.jpg (44.81 KiB) Katsottu 4434 kertaa
-
- 7,77kg.jpg (57.86 KiB) Katsottu 4436 kertaa
"Se pitää tulla muistiin että kun turisti tulee saaristoon niin parempi että ei tule ollenkaan"-YouTube, Saariston Elämää
Noniin. Nyt ollaan kaks päivää tutustuttu brändöön haukien elämään ja isot tuntuu olevan viä kaukana kutumontuista. Eilen nousi kuus jeddaa kyydille mistä isoin oli noin 2.5kg ja tänään nousi setsemän kyydille joista isoin sattuma oli mukavan pulska 8.4kg sekä seurioks laitto +5kgeen, mutta eipä bandiitti kelvannu. Kuvaa kalasta en jaksa nyt säätää kun täälä ruottalaisten keskellä käytetään jotain mielettömän hidasta yhteyttä ja pelkästään tän rapsan kirjotus vie ikuisuuden 
Onneks on pitkä reissu edessä niin ei ainakaan pääse meneen kutumammat ohi.
Onneks on pitkä reissu edessä niin ei ainakaan pääse meneen kutumammat ohi.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
-
Laiska
- Kapteeni Koukku, nuorempi yrittäjä
Tänään Kustavin vesillä taas päivän verran Hauen perässä. Pilvinen keli enteili hyvää, mutta perjantain kaltaiset hiljaiselot jatkuivat suhmurakelistä huolimatta.
Lähes kaikki pelit koitettiin läpi, ainoana toimi itse punaiseksi tussattu kumipallo jolla sain raavittua neljä kalaa veneeseen, isoimman ollessa alta kolmonen.
Huomattiin Haukien plutaavan ihan kaislikon keskellä rantamatalassa.
Mielenkiintoisena kokemuksena huomasin suspin uivan rauhallisella uitolla tynkäkaislikon päällä pinnassa ilman kaislatärppejä ja sieltä tulikin lopuksi kaksi vihaista haukea ja yksi tulinen tärppi.
Heitto keskelle kaislikkoa, vapa pystyyn ja rauhallista kelausta niin että suspi tulee lähes pintaa pitkin kohti venettä, avot! Aika pärskähdys kävi aina kun iski kiinni.
Marion tapaan nähtiin elukoita uimassa, meillä ei tosin Hirvi vaan kaksi Peuraa jotka rantautuivat likelle kun pidettiin paussia.
Lähes kaikki pelit koitettiin läpi, ainoana toimi itse punaiseksi tussattu kumipallo jolla sain raavittua neljä kalaa veneeseen, isoimman ollessa alta kolmonen.
Huomattiin Haukien plutaavan ihan kaislikon keskellä rantamatalassa.
Mielenkiintoisena kokemuksena huomasin suspin uivan rauhallisella uitolla tynkäkaislikon päällä pinnassa ilman kaislatärppejä ja sieltä tulikin lopuksi kaksi vihaista haukea ja yksi tulinen tärppi.
Heitto keskelle kaislikkoa, vapa pystyyn ja rauhallista kelausta niin että suspi tulee lähes pintaa pitkin kohti venettä, avot! Aika pärskähdys kävi aina kun iski kiinni.
Marion tapaan nähtiin elukoita uimassa, meillä ei tosin Hirvi vaan kaksi Peuraa jotka rantautuivat likelle kun pidettiin paussia.
"Asioilla on tapana järjestyä"
Jepjep, ei mitään uutta auringon alla. Pieni breikki ollut kiireiden vuoksi ja tänään taas vesillä, vaikeata oli.
Päivän saldo 10 kalaa, ei löytynyt isoa, pienin 2,5kg ja loput kolmesta kilosta vajaaseen viiten. Yksi isompi, noin kasin mamma kävi iskemässä vieheestä ohi.
Hämmästyttävän paljon oli pelkkiä seurimoita, muutamia ihan kalan kokoisiakin, mutta varovasti tuntuivat iskevän kiinni.
Osalla näytti olevan kutu ohi, osa vielä pusikoissa. Lämmöt 7-16 astetta. Vesi paikoitellen epämiellyttävän väristä, edelleen.
Kuvallisia reissuja kun on niin mukava lukea, ainakin omasta mielestäni, niin lisätäänpä pari votoa lämpöisestä reissusta omaksi iloksi ja toisten mieliharmiksi.
Päivän peruskoko

HH on puhunut. +5 metriä näkösyvyyttä.

Ruokakalaksi päätyneen 3,6kg hauen vatsan sisältö. Reippaasti mätiä mahassa + 28 tuoretta särkeä.

Päivän saldo 10 kalaa, ei löytynyt isoa, pienin 2,5kg ja loput kolmesta kilosta vajaaseen viiten. Yksi isompi, noin kasin mamma kävi iskemässä vieheestä ohi.
Hämmästyttävän paljon oli pelkkiä seurimoita, muutamia ihan kalan kokoisiakin, mutta varovasti tuntuivat iskevän kiinni.
Osalla näytti olevan kutu ohi, osa vielä pusikoissa. Lämmöt 7-16 astetta. Vesi paikoitellen epämiellyttävän väristä, edelleen.
Kuvallisia reissuja kun on niin mukava lukea, ainakin omasta mielestäni, niin lisätäänpä pari votoa lämpöisestä reissusta omaksi iloksi ja toisten mieliharmiksi.
Päivän peruskoko

HH on puhunut. +5 metriä näkösyvyyttä.

Ruokakalaksi päätyneen 3,6kg hauen vatsan sisältö. Reippaasti mätiä mahassa + 28 tuoretta särkeä.

Kirkkonummi 28.04.2008
Puolen päivän jälkeen vesille kolmistaan. Ahkeraa vääntöä enimmäkseen matalissa vesissä ja melko harvakseltaan tapahtumia tuli vastaan. Kunnes sitten välisaariston rakkolevä-kivikko-matala palkitsi uutteran kuokkijan. Ensin mukavan kokoinen näkökopsu ja sitten kunnon tälli. En uskonut tosin vitosta edes rikkovan ennen kuin veneen vierellä pyörähtikin melko runsaan oloinen rouva. Pienen vastarinnan jälkeen täti veneeseen ja Ikeapussiin kiikkumaan.
Melkein kerhokala 9 320g ja 105cm sai vapautensa takaisin n. kello 1700.
Toinen moinen tuli kohta 4playn viettelemänä ihan veneen viereen mutta säikähti ennen iskuaan ja ampaisi tiehensä. Päivän loppusaldo oli kuitenkin melko vaatimaton minun 4 - TN 3, joista suurin 4 820g ja KW masentava 0.
Saaressa peurat örisi niin, että luultiin karhuksi, hirvi oli paluumatkalla tiellä poikittain ja sitten vielä kettu ja pakolliset jänikset tietä ylittämässä.
Puolen päivän jälkeen vesille kolmistaan. Ahkeraa vääntöä enimmäkseen matalissa vesissä ja melko harvakseltaan tapahtumia tuli vastaan. Kunnes sitten välisaariston rakkolevä-kivikko-matala palkitsi uutteran kuokkijan. Ensin mukavan kokoinen näkökopsu ja sitten kunnon tälli. En uskonut tosin vitosta edes rikkovan ennen kuin veneen vierellä pyörähtikin melko runsaan oloinen rouva. Pienen vastarinnan jälkeen täti veneeseen ja Ikeapussiin kiikkumaan.
Melkein kerhokala 9 320g ja 105cm sai vapautensa takaisin n. kello 1700.
Toinen moinen tuli kohta 4playn viettelemänä ihan veneen viereen mutta säikähti ennen iskuaan ja ampaisi tiehensä. Päivän loppusaldo oli kuitenkin melko vaatimaton minun 4 - TN 3, joista suurin 4 820g ja KW masentava 0.
Saaressa peurat örisi niin, että luultiin karhuksi, hirvi oli paluumatkalla tiellä poikittain ja sitten vielä kettu ja pakolliset jänikset tietä ylittämässä.
- Liitteet
-
- 9 320g.JPG (25.4 KiB) Katsottu 4100 kertaa
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi.
- Haukikoira
- Lohikissa
- Viesti:
Kalastusviikko takana. Aurinkoa ja kilometrejä tuli kalojen ohessa. Vierailevina tähtinä kunnostautuivat HawkiSamiTheMan, Pasimysiini, Liberte, _M_ ja Kesti. Suspari kunnostautui meikäläisen seteissä, muilla taisi mennä aika fiftisixti kumit vs. jerkit.
Myös me näimme uivia eläimiä, harmittavan lähellä uistinta muutaman kerran, mutta Kallelin kamera tallensi hieman erilaista näkymää. Kuvasta huomaa veneessä olleen rakkautta ilmassa..., mutta missä kuvassa noista alla olevista. Muutamassa kohdassa lähdettiin jäljittelemään tekijämiehiä. Toivottavasti kukaan ei pahastu? 8)
Myös me näimme uivia eläimiä, harmittavan lähellä uistinta muutaman kerran, mutta Kallelin kamera tallensi hieman erilaista näkymää. Kuvasta huomaa veneessä olleen rakkautta ilmassa..., mutta missä kuvassa noista alla olevista. Muutamassa kohdassa lähdettiin jäljittelemään tekijämiehiä. Toivottavasti kukaan ei pahastu? 8)
- Liitteet
-
- HooKoo+.jpg (57.06 KiB) Katsottu 4105 kertaa
-
- 062++.jpg (55.95 KiB) Katsottu 4105 kertaa
-
- 146.jpg (54.3 KiB) Katsottu 4105 kertaa
-
- 068.jpg (57.89 KiB) Katsottu 4106 kertaa
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Aamuherätys kello 05.30 ja veneessä tarkoitus olla valmiina kello 06.00.
Lauantai aamu, meri aivan peilityyni, aurinko alkoi pikkuhiljaa nousta. Lähdimme soutamaan (''Kunnon'' Veneen pohja vielä maalaamatta) kohti melko varmaa paikkaa. Helposti tunti meni ilmat minkäänlaista kontaktia haukeen. Vaihtelimme uistimia jerkistä lippaan, kunnes Dani avaa päivän reilulla kakkosella.
Paikkaa vaihdettuamme alkoi tapahtua. Tunsin kuinka Busaan jysähti kala kiinni. Hetken taistelun jälkeen mamma saatiin veneeseen. Jo kuteneelle kalalle painoa 7.1 kg.
kalansaanti jatkui tasaiseen tahtiin, muutamia ''hiljaisia hetkiä'' lukunottamatta koko päivän.
16 tuntia putkeen kalassa. Yhteensä haukia tuli sinä aikana 57kpl. 14kappaletta hauista painoi yli 4kg, Suurinten ollessa 7,1kg, 6,13kg, 5,95kg, 5,60kg.
Suurin osa hauista tuli jerkeillä, Buster jerkeillä. Parhaiten toimi sinivalkoinen Busa. Myös Big bandit toimi loistavasti.
Tällä kertaa pääsin Oblin ja Danin niskan päälle haukien määrässä.
Läde: 27 Dani: 16 Obli: 14.
Lauantai aamu, meri aivan peilityyni, aurinko alkoi pikkuhiljaa nousta. Lähdimme soutamaan (''Kunnon'' Veneen pohja vielä maalaamatta) kohti melko varmaa paikkaa. Helposti tunti meni ilmat minkäänlaista kontaktia haukeen. Vaihtelimme uistimia jerkistä lippaan, kunnes Dani avaa päivän reilulla kakkosella.
Paikkaa vaihdettuamme alkoi tapahtua. Tunsin kuinka Busaan jysähti kala kiinni. Hetken taistelun jälkeen mamma saatiin veneeseen. Jo kuteneelle kalalle painoa 7.1 kg.
kalansaanti jatkui tasaiseen tahtiin, muutamia ''hiljaisia hetkiä'' lukunottamatta koko päivän.
16 tuntia putkeen kalassa. Yhteensä haukia tuli sinä aikana 57kpl. 14kappaletta hauista painoi yli 4kg, Suurinten ollessa 7,1kg, 6,13kg, 5,95kg, 5,60kg.
Suurin osa hauista tuli jerkeillä, Buster jerkeillä. Parhaiten toimi sinivalkoinen Busa. Myös Big bandit toimi loistavasti.
Tällä kertaa pääsin Oblin ja Danin niskan päälle haukien määrässä.
Läde: 27 Dani: 16 Obli: 14.
Viikonloppu heltsingistä länteen haukien perässä. Viikonloppu meni uusien pelimestojen etsimisessä, kun vanhat tutut olivat liin likaisia, että näkyvyys loppui n15 cm jälkeen. Viikonloppu ei tarjoillut paljoakaan riemua venekunnallemme, mutta ainakin ulkona tuli oltua. Lauantaina Marazin kanssa saaliiksi pari kolmenkilon pötikkää ja kasa luigeja. Isommista ei havaintoja. Toinen kolmosista jätettiin yöksi sumppuun (nieluton katiska) ja aamulla joku vtn rukku oli käynyt pöllimässä sen! HÄPEÄ kun kuitenkin luet tämän ja tunnet piston sydämmessäsi. Sunnuntai meni veneilöyn merkeissä hieman kotikonnuilta idempään. Saaliina muutamat pikku hauet.
Viikonloppuna kerkesin käymään kaverin mökillä. Kalaa tuli vaihtelevasti, mutta kuitenkin. Kappaleet menivät jotakuinkin mä-5, kaveri-4 ja kaverin faija-5. Suurin 4,2 kaverille. Mulle pari hieman vauraamman kalan töytäisyä OrMu mantaan. Kolme viimeistä kalaa olivat laihoja luikkuja, mutta kaikki muut pulskassa kunnossa. Vajaa nelonen oli tarttunut pahasti kiinni ja jouduttiin ottamaan se ylös. Aluksi näytti, että kala olisi aivan täynnä mätiä, mutta kun se sitten avattiin olikin siellä pelkkiä isoja särkiä.
Semmonen pitää mainita vielä, että neitsyt reissullaan olleet omatekoiset jerkit pelitti hyvin. Alla olevalla jerkillä sain kolme kalaa ja saman verran tapahtumia. 8)
Vappuna omalle mökille, toivottavasti ei ole kutu kokonaan ohi...
Semmonen pitää mainita vielä, että neitsyt reissullaan olleet omatekoiset jerkit pelitti hyvin. Alla olevalla jerkillä sain kolme kalaa ja saman verran tapahtumia. 8)
Vappuna omalle mökille, toivottavasti ei ole kutu kokonaan ohi...
- Liitteet
-
- P1010173.JPG (48.79 KiB) Katsottu 6607 kertaa