pahoittelen,jos joku onneton ottaa herneen nenään tyhmästä kysymyksestä.
mikä hyrrä?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
mikä hyrrä?
iänikuinen kysymys,mutta valaiskaa kokeneemmat kalamiehet.eli hakusessa hyrrä heittoon.köyhän ei kannata halpaa ostaa,siis kulunut fraasi,mut pätee mun tapauksessa.kokemusta on abun tuotteista,jostain syystä(en keksi mikä) abut alkaneet tökkimään.kela tulee hauen heittoon järvelle ja merelle.15-?????g heitettävät kuvat.vapa 9´ambidex titanium tai 8´ vulkani.mitä kelaa suosittelisitte hintaluokassa alle 300e? eikä abutkaan ole pois suljettu,perusteita kaivataan.
calkkuna
Se on toi Daiwa sit yli ton sun budjetin vaikka ehkä paras se ois, jäljelle jää shimano ja abu eli calkkuna tai dööri. Mun mielestä kumpaakin käyttäneenä calcutta on laadukkaamman oloinen (suunniteltu myös suolaveteen eli kelan sisään ei päädy vettä), hienostuneempi käytössä (ei kilise eikä kolise kelatessa) ja pitkäheittoisempi kuin useammat döörit. Tää on mun mielipide!
Jos tunnet itsesi minua fiksummaksi luettuasi tämän olet varmaankin oikeassa... sehän oli tarkoituskin!
Mulla on käytössä 5501C3, 4601C4, EON Sport 3601 ja Calcutta 201B. Kaikki ovat hyviä, enkä pysty kyllä noista sanomaan mikä on paras. Syy on se, että ne ovat sen verran erilaisessa käytössä ja erilaisilla siimoilla varustettuja.
Mun mielestä EON on herkin, 4601C4 mukavin heittää, 5501C3 helpoin heittää ja Calcutta melkein eniten kaikkia edellisiä. Mutta vaikea on sanoa, koska en ole koskaan keloja kokeillut samalla siimalla, vavalla, vieheellä ja olosuhteilla.
--> Pekka
Mun mielestä EON on herkin, 4601C4 mukavin heittää, 5501C3 helpoin heittää ja Calcutta melkein eniten kaikkia edellisiä. Mutta vaikea on sanoa, koska en ole koskaan keloja kokeillut samalla siimalla, vavalla, vieheellä ja olosuhteilla.
--> Pekka
- Ei aina voi saada -
Puoltoääni calkkunalle, alle 300€ keloista (uusista) omalle kohdalle osuisi 250 "B"-calkkuna. Löytyy molemmat takasalvat ja mukavat heitto-ominaisuudet.
Jos budjettia venytetään, niin ykkös hakkikela mun kohdalle osuneista on 300 te-calkkuna. Kaikki Japanissa valmistetut hyrräkelat jotka ovat mun kohdalle osuneet ovat olleet loistavia tai hyviä, ei missään valittamista. Eli katso ensin valmistusmaa
Jos budjettia venytetään, niin ykkös hakkikela mun kohdalle osuneista on 300 te-calkkuna. Kaikki Japanissa valmistetut hyrräkelat jotka ovat mun kohdalle osuneet ovat olleet loistavia tai hyviä, ei missään valittamista. Eli katso ensin valmistusmaa
-
Kalamies_93
- Hapankaali
vastaanpa hyvään kysymykseen:kyllä
normihauki kela:kalkutta 200dc
jerkki:kalkutta 200b
jigihommiin:kalkutta 100b,waiwan alphas 103 ja yks aabu revo sth tai sinnepäin.
kokeilus oli cardiff 100a,megaforce, citica noi ei istunut mun makuun.
tilauksen alla/harkinnassa olis calais dc ja waiwan ziljoona kela.
normihauki kela:kalkutta 200dc
jerkki:kalkutta 200b
jigihommiin:kalkutta 100b,waiwan alphas 103 ja yks aabu revo sth tai sinnepäin.
kokeilus oli cardiff 100a,megaforce, citica noi ei istunut mun makuun.
tilauksen alla/harkinnassa olis calais dc ja waiwan ziljoona kela.