Createx ja iso ongelma
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Createx ja iso ongelma
Kertokaas nyt kokeneemmat. Ostin muutaman createxin fluorivärin ja noilla maalaaminen on täysin toivotonta. Aiemmin maalannut Sikkensin automaaleilla, liuotin että vesiväreillä ilman ongelmia. Nuo fluorit tulee täysin pienenä pisarana vaappuun. Sama oli aikoinaan Badgerin vesivärien kanssa enkä niilläkään ole yhtään vaappua pystynyt maalaamaan. Ei siististä sumurajasta tietoakaan. Koitin myös ammattimaalaamon "pikkuruiskulla" ja ihan sama laulu. Ohennustakin on kokeiltu. Olen vajaa 10 vuotta maalannut autoja ammatikseni joten ihan amatööri en näiden kanssa ole, mutta nyt en todellakaa tiedä. Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa?
Omalle kohdalle ei tuon tyyppistä ongelmaa ole sattunut kohdalle, mutta sen olen huomannut, että juuri noissa Createx:n flureissa on ollu aika paljon eroavaisuuksia. Välillä aika paksua tavaraa ja välillä juoksevampaa. Ite olen saanu paineen vaihdolla homman toimimaan..
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Tuntuu olevan eroja, juu. Fluorikeltainen ja -vihreä ovat olleet aina perceestä. Sumu on välillä karsean kokoista ja erityisesti vihreä tuppaa kuplimaan maalattavassa pinnassa. Kunnon hionnanhan pinta vaatii, jotta saa edes jonkinmoista tartuntaa.
Akkuvedellä saa yleensä vähän hommaa avitettua.
PS. DeBeerillä ei taida olla fluorivärejä saatavilla? Ei ainakaan Nokialla...
Akkuvedellä saa yleensä vähän hommaa avitettua.
PS. DeBeerillä ei taida olla fluorivärejä saatavilla? Ei ainakaan Nokialla...
Ei aivan paskaa, vaan vaatii hyvän tartuntapohjan. Itse käytän paljon noita Createxin fluoreja. Millaiset pohjat sinulla on tehtynä??
Mulla pohjalla valkoinen NC-lakka, joka on hiottu teräsvillalla mattaksi..
Jossain vaiheessa oli käytössä myös täyshimmeä kusenohut lateksimaali johon dippasin aiion ennen maalausta. Ruiskutettu maali uivui erittäin nopeasti ja tarttui hyvin. Luovuin tuosta kun tuohon NC-lakattuun pintaan ei oikein lateksipohjainen tavara tartu.
Hakusessa olisi joku liuotinpohjainen pohjamaali johon voisi aihion dipata hyvän tartuntapinnan aikaansaamiseksi..
Jossain vaiheessa oli käytössä myös täyshimmeä kusenohut lateksimaali johon dippasin aiion ennen maalausta. Ruiskutettu maali uivui erittäin nopeasti ja tarttui hyvin. Luovuin tuosta kun tuohon NC-lakattuun pintaan ei oikein lateksipohjainen tavara tartu.
Hakusessa olisi joku liuotinpohjainen pohjamaali johon voisi aihion dipata hyvän tartuntapinnan aikaansaamiseksi..
Itselläni käytössä Badgerin 360 ja Createx maalit. Ongelmana on että ruisku alkaa räkimään, kun maalia alkaa jostainn syystä kerääntymään neulan kärkeen (varsinkin pearl-värit), miten sais ton korjattua? Onko maalit liian paksua tavaraa (en ole ohentanut)? Paineita olen kokeillut välillä 1,7-3,2 bar.
Ensimmäiseksi kannattaa koittaa ohentaa vaikkapa tislatulla vedellä (huoltoasemien akkuvesi). Kraanavedessä on partikkeleita, jotka voivat tukkia ruiskua.Nere kirjoitti:Itselläni käytössä Badgerin 360 ja Createx maalit. Ongelmana on että ruisku alkaa räkimään, kun maalia alkaa jostainn syystä kerääntymään neulan kärkeen (varsinkin pearl-värit), miten sais ton korjattua? Onko maalit liian paksua tavaraa (en ole ohentanut)? Paineita olen kokeillut välillä 1,7-3,2 bar.
Auttaako/nopeuttaako tuo vodka kuivumista?joppe kirjoitti:jussit ohentaa maalin aina vodkalla.. ehkä se voisi näin juhannuksen jälkeen auttaa.
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Mä luulisin että se pienentää pintajännitystä vrt. maali hienompana sumuna.
Seuraava litku muistuttaa sitä mitä me käytettiin isoissa heatset painokoneissa kostutus vetenä.
Meinasin itse kokeilla seuraavaa: akku vettä 1 L , isopropanolia n.8% ja pari tippaa astianpesuainetta, tuolla seoksella ohentais maaleja.
Isopropanolia saa apteekista, kun ostaa "neo amiseptia" desinfioimisainetta ja tuota ei paljoa kulu sekoitellessa.
Pieni selvennys.

Seuraava litku muistuttaa sitä mitä me käytettiin isoissa heatset painokoneissa kostutus vetenä.
Meinasin itse kokeilla seuraavaa: akku vettä 1 L , isopropanolia n.8% ja pari tippaa astianpesuainetta, tuolla seoksella ohentais maaleja.
Isopropanolia saa apteekista, kun ostaa "neo amiseptia" desinfioimisainetta ja tuota ei paljoa kulu sekoitellessa.
Pieni selvennys.
Viimeksi muokannut sursill, 00:10:11 28.06.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vodkassa on tärkeää,että se on ilmaista, esim. lahjaksi saatu venäläinen käy hyvin, koska sitä ei voi juodaRiWeHe kirjoitti:Kuinkas paljon noita createxeja yleensä ohennatte ja onko sillä vodkalla mitään väliä minkälaista se on
Tähän asti oon menny ilman ohentamista, mutta joillakin väreillä jälki on vähintäänkin karmeaa