Jerkki hyrrä
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- Samthefisherman
"Samthefisherman kirjoitti:
Normarkin mukaan Curadon laakerit on laadukkaammat ja saman olen huomannut käytännössä. Citicaan voi tilata ARB-laakerit, ne kestää kohtuu hyvin kun laittaa tipan öljyä joka reissun jälkeen.
Tuota en kyllä heti niele, eli en usko että Curadon ja Citican laakereissa olisi laatueroa, väitti Normark mitä väitti. Curadon laakerit ruostuu käytössä todella äkkiä eli niitäkin saa öljytä suunnilleen joka reissun jälkeen mikäli ne haluaa pitää kuosissa. Ja mitä noihin A-RB-laakereihin tulee niin kyllä ne itselläni ovat paremmin kestäneet kuin tavalliset ja sen takia suosinkin niitä käytössä, en nimittäin kuulu niihin jotka jaksaa huoltaa kelaansa joka reissun jälkeen."
Uskot tai et, niin ne laakerit vaikuttaa erilaisilta. 200-sarjan Citican laakereissa on pieni sokka/jousi tms. ja niiden suojapellit voi avata. Mutta ainakaan 300-sarjan Curadon laakerista en tuota sokkaa löytänyt.
Nyt mulla on molempien kelojen laakerit kestäneet kun olen jokaisen MERIREISSUN jälkeen laittanyt tipat öljyä päätylaakereihin.
Normarkin mukaan Curadon laakerit on laadukkaammat ja saman olen huomannut käytännössä. Citicaan voi tilata ARB-laakerit, ne kestää kohtuu hyvin kun laittaa tipan öljyä joka reissun jälkeen.
Tuota en kyllä heti niele, eli en usko että Curadon ja Citican laakereissa olisi laatueroa, väitti Normark mitä väitti. Curadon laakerit ruostuu käytössä todella äkkiä eli niitäkin saa öljytä suunnilleen joka reissun jälkeen mikäli ne haluaa pitää kuosissa. Ja mitä noihin A-RB-laakereihin tulee niin kyllä ne itselläni ovat paremmin kestäneet kuin tavalliset ja sen takia suosinkin niitä käytössä, en nimittäin kuulu niihin jotka jaksaa huoltaa kelaansa joka reissun jälkeen."
Uskot tai et, niin ne laakerit vaikuttaa erilaisilta. 200-sarjan Citican laakereissa on pieni sokka/jousi tms. ja niiden suojapellit voi avata. Mutta ainakaan 300-sarjan Curadon laakerista en tuota sokkaa löytänyt.
Nyt mulla on molempien kelojen laakerit kestäneet kun olen jokaisen MERIREISSUN jälkeen laittanyt tipat öljyä päätylaakereihin.
- Samthefisherman
- Jarzi75
- Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...
Tänään paiskoin ensiheitot Revo Inshorella. Ensivaikutelma on positiivinen. Istuu mukavasti käteen ja jerkit saa riittävästi kyytiä. Jarru on näin uutena aivan uskomattoman pehmeä. Kiva oli väsytellä pieniä puikkareita. Pitempi kahva tuntui hiukan oudolta alkuun, mutta kyllä sillä hyvin saa veivattua. Ei tuosta vielä pahaa sanottavaa keksinyt.
Kestävyys ja IAR:n pito jää vielä arvoitukseksi.
Kestävyys ja IAR:n pito jää vielä arvoitukseksi.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Kun tossa aiemmin puhelin uuden hyrrän hankkimisesta niin nyt on ekat heitot heitelty uudella pelillä... Citicaa ei ollut niin hankin 2kpl Curadon 300. Maksoin noista lopulta 114,5€/kpl eli kannattihan ne ostaa pois vaikka ei tarviskaan
Liike josta sisko kelat hankki oli Cabela`s.
Turussakin näytti olevan 315€/kela että melkeen kolme kappaletta sais sillä hinnalla amerikasta.
Ekojen heittojen jälkeen tuntuu kun olis siirtynyt hyrrämaailmasta curadomaailmaan
Turussakin näytti olevan 315€/kela että melkeen kolme kappaletta sais sillä hinnalla amerikasta.
Ekojen heittojen jälkeen tuntuu kun olis siirtynyt hyrrämaailmasta curadomaailmaan
Tehdäänpäs tämmöinen pieni kysely, kun alkanut jerkkikärpänen surraamaan korvanjuuressa.
Mitäs olette mieltä, kestääköhän 6500 c3 döör jerkkikäytössä?
Ikinä en ole siis jerkannut, ja tänä kesänä siitä vasta ensimmäisen kerran kuulinkin
Mitäs olette mieltä, kestääköhän 6500 c3 döör jerkkikäytössä?
Ikinä en ole siis jerkannut, ja tänä kesänä siitä vasta ensimmäisen kerran kuulinkin
Viimeksi muokannut uba, 22:12:19 25.08.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mikey
- Herr Doktor
Niissä on erona juurikin kelojen malli. Kelamallin myötä muuttuu ainakin puolan tilavuus, eli sämpylään mahtuu vähemmän siimaa. Cardiffissa piisaa kyllä tilaa siimalle vaikka muille jakaa jo 200-luokan koossa kun taas Cruxiksen 200-malliin voi olla vaikea saada mahtumaan esimerkiksi 0,41mm kuitua tarpeeksi. Cardiffista siis 200-malli, Cruxiksesta pienemmästä siimakapasiteetista huolimatta myös 200-malli, koska siitä ei ole 300-mallia saatavilla...
Tosin kyllä sä tuolla pienemmälläkin puolalla toimeen tulet, tai nå, ainakin minä olen tullut.
Tosin kyllä sä tuolla pienemmälläkin puolalla toimeen tulet, tai nå, ainakin minä olen tullut.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
200 koon ainoa heikko puoli on mahdollinen siimakatko, jonka jälkeen siimaa ei välttämättä kelalla riitä uuteen pituusheittoennätykseen. tai yleensäkin todella pitkät kaaret, jonka jälkeen saa alkuun veivata hieman rivakammin jotta siimaa saa sisään.
kevät ja kesä mennyt 200 ja 300 curadoilla, jos pitäisi valita toinen niin kallistuisin 200 suuntaan. kannattaa valkata se joka istuu käteen mukavammin, pitkinä jerkkuu päivinä sitä valintaa osaa arvostaa...
kevät ja kesä mennyt 200 ja 300 curadoilla, jos pitäisi valita toinen niin kallistuisin 200 suuntaan. kannattaa valkata se joka istuu käteen mukavammin, pitkinä jerkkuu päivinä sitä valintaa osaa arvostaa...
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Vähän iso, raskas ja kolho, mut kyllä silläkin toimeen tulee. Eli kestää, jos IR päästää niin takasaqlvan lisääminen ei ole ihmeellinen operaatio.uba kirjoitti: Mitäs olette mieltä, kestääköhän 6500 c3 döör jerkkikäytössä?
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Mulla on 2 citicaa, ei moittimista. Toinen taitaa olla kyllä vielä korkkaamaton...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Uudet Curado Eet äemmä jo Garyllä,hieman tekisi mieli tilata kokeeksi yksi
http://reelfishingdeals.com/shop/produc ... f5953a11bd
http://reelfishingdeals.com/shop/produc ... f5953a11bd
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Mulla alkoi kampi tuntua "löysältä" ja luistavalta niin tuli hankittua toi takasalpa apuun.
Tökkäsin takasalvan kelaan ja kammen/koko kelan olemus muuttui aikalailla jämäkämmäksi.
Yllättävän paljon toi tuntui vaan muuttavan uittoa vaikken kyllä niin uskonutkaan.
Kait tää oli muutos parempaan suuntan, mutta saa kyllä taas opetella voiman käyttöä uudelleen.
(kait tälläsiäkin kommentteja löytyy jo topicista, mutta totean nyt itsenikin puolesta)
Tökkäsin takasalvan kelaan ja kammen/koko kelan olemus muuttui aikalailla jämäkämmäksi.
Yllättävän paljon toi tuntui vaan muuttavan uittoa vaikken kyllä niin uskonutkaan.
Kait tää oli muutos parempaan suuntan, mutta saa kyllä taas opetella voiman käyttöä uudelleen.
(kait tälläsiäkin kommentteja löytyy jo topicista, mutta totean nyt itsenikin puolesta)
Everyone should belive in something.
I belive I`ll have another beer.
I belive I`ll have another beer.
Nyt on ihtellä alkusyksyltä kokemuksia 5600 C4 Ruotsispesiaalista. Pari mokomaa hommasin, kun kyllästyin jännittämään vanhojen kelojen kestävyyttä ja sopimuksen irtisanomisajankohtaa. Näillä pitäisi kyllä pystyä tykittämään kovaa ja korkealta, ja aivan loistavilta käteen tuntuvatkin. Lisäksi kauniit ruotsinliput päädyissä luovat oikeanmoisen tunnelman.
On Nii Hikiki
Hommasin vastikään CuradoE5, yksi viikonloppu reissu takana ja todella hyvältä tuntuu.
Vertailukohtana 5601JB ei tietysti anna koko kuvaa, kun ovat niin erinlaiset (Koko, paino, käsiteltävyys, ote jne.)
Itse en ainakaan yhden viikolopun kummallakin kädellä runkuteltua
pysty sanomaan onko puolella suurtakaan merkitystä. Tietysti se on kaverista kiinni miten oikea tai vasenkätinen on.
Busat uivat kelauitolla todella helposti, joten välityksessäkään ei moittimista.
Henk. koht. voin lämpimästi suositella CuradoE5:tä todella toimiva peli.
Vertailukohtana 5601JB ei tietysti anna koko kuvaa, kun ovat niin erinlaiset (Koko, paino, käsiteltävyys, ote jne.)
Itse en ainakaan yhden viikolopun kummallakin kädellä runkuteltua
pysty sanomaan onko puolella suurtakaan merkitystä. Tietysti se on kaverista kiinni miten oikea tai vasenkätinen on.
Busat uivat kelauitolla todella helposti, joten välityksessäkään ei moittimista.
Henk. koht. voin lämpimästi suositella CuradoE5:tä todella toimiva peli.
Laitetaas tuasta kuva Curado 200 sarjasta, kokovertailun vuaksi........Tuan uuren 200E7 koeheitä huamena.... Hypistellessä vanha on mielekkäämpi omaan silmään, ja käpälään........ No huamenna viisaampana 
- Liitteet
-
- Kuva000.jpg (33.78 KiB) Katsottu 3303 kertaa
-
- Kuva002.jpg (30.12 KiB) Katsottu 3304 kertaa
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
- Samthefisherman
Jotain uutta jerkkukelaa vaihteeksi Abultakin. Hypistellessä vaikutti olevan ihan ok, mutta hieman hintava...tai mikä nyt sit on hintava. Siinä oli muistaakseni räikkäkin, toiminee hyvin vaikka täkyonkikelanakin.
http://www.sodershopen.se/product.asp?product=555
http://www.sodershopen.se/product.asp?product=555
- Samthefisherman
"Onko uudessa ja vanhassa Curadossa muuta eroa kuin väri, itse on ole muuta huomannut. 300DSV ja CU300E välitys, paino ja siimakapasiteetti sama.
2 300 DSV mallia ostettu ja yksi pitäisi vielä hankkia myöhempiä Suomi jerkkauksia varten. Uudella mallilla täällä hintaa muutamia kymppejä enemmän"
Päällisin puolin näyttää ihan samalta. Veikkaan ettei ainakaan isoja muutoksia ole. Oletko vertaillut räjäytyskuvia?
Mites siellä päin tarkenee näin "talvella"?
2 300 DSV mallia ostettu ja yksi pitäisi vielä hankkia myöhempiä Suomi jerkkauksia varten. Uudella mallilla täällä hintaa muutamia kymppejä enemmän"
Päällisin puolin näyttää ihan samalta. Veikkaan ettei ainakaan isoja muutoksia ole. Oletko vertaillut räjäytyskuvia?
En ole nähnyt räjäytyskuvia, täytynee käydä liikkeessä näpelöimässä. Näillä näkymin taidan pysyä DVS mallissa jos mitään suurta ei uudesta paljastu ja onpahan koko sarja samaa väriä.Samthefisherman kirjoitti:
Ankara on talvi täällä, ilmat "kylmeni" niin heti iski paha flunssa. 1,5 viikkoa ihan pas¤¤¤a. Nyt vain +23 C varjossa