Immonen vai Pakarinen
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Dodiin,juuri 10min sitten tilasin aihioita Pakariselta. Perus 65mm aihiota 100kpl ja jatkettua 90mm aihiota kans 100kpl, saas nähdä koska tulee, ja minkälaista jälkeä on.
Izmo, itellä ei ole kuin pakarisesta kokemusta, mutta eipä siitä ainakaan ole valittamista. Ja Immosella nähdäkseni nyt jtn ongelmia(?). Pakariselle itse lähettäisin
Izmo, itellä ei ole kuin pakarisesta kokemusta, mutta eipä siitä ainakaan ole valittamista. Ja Immosella nähdäkseni nyt jtn ongelmia(?). Pakariselle itse lähettäisin
Sunnuntai illalla tilattu 100kpl 65mm ja 100kpl 90mm. Ilmoitus tuli tänään et voi hakea postista. Nopeaa toimintaa ei voi muuta sanoa. Saa nyt nähdä ehtiikö hakea niitä vielä tänään postista, että laadusta en vielä osaa sanoa mitään. Mut jos on yhtään samaa kuin viimeks niin ei valittamisat.

Jepjep, nyt on aihiot katottu läpi ja laskettu. Ylimääräistä parikymmentä ja laatu omasta mielestä hyvää. Ehkä osa aihiosta kaipaa vähän hiomapaperia, mutta ylimääräiset korvaa sen . Kaikin puolin hyvää jälkeä ja nopea toimitus, ei tälläkään kertaa valittamista! =)
:juu:
Jepjep, nyt on aihiot katottu läpi ja laskettu. Ylimääräistä parikymmentä ja laatu omasta mielestä hyvää. Ehkä osa aihiosta kaipaa vähän hiomapaperia, mutta ylimääräiset korvaa sen . Kaikin puolin hyvää jälkeä ja nopea toimitus, ei tälläkään kertaa valittamista! =)
perza kirjoitti:kalamies92 kirjoitti:Onkos tietoo joko immosella alkaa rullaamaan?
Ei oo näkyny aihioita, kerran soitinkin ei vastannu??
Enää en soita ja aihiot tulee jos tulee. Seuraavan satsin sorvauttanen pakarisella.
Ihmeitten aika ei oo ohi,
Toissapäivänä tuli postista lappu jotta paketti on saapunut.
Aikaahan ei mennyt kun vajaa 3 kuukautta. Hinta tosin paketilla on paljon halvempi mitä odotin. En siis vielä ole sitä hakenut, mutta saa nähä onko siellä ihan oikea määrä mitä tilasin tai sitten laittanut puoleen hintaan...
- pallonaama
- Viesti:
Olen kymmenen vuotta tilannut aihiot Immoselta eikä ole moitteen sijaa ollut ja toimitus on ollut nopeaa, korkeintaa 1 kk.
Tänä kesänä jostain syystä Immosta oli vaikea saada puhelimella kiinni ja kun kerran sain tuntui tilauksia olevan niin paljon ettei toimitusta tälle vuodelle enää luvattu mutta jätin tilauksen kuitenkin sisään.
Siispä laitoin pienen tilauksen Pakariselle 19.9. 08 ja aihiot tuli jo 9.10.08 Nopea toimitus, edullinen hinta ja aihiot ihan yhtä siistejä kuin muualtakin tulleet.
Mukava huomata että Suomessa on ainakin kaksi laadukkaiden aihioiden sorvaajaa myös meille pienvalmistajille
Tänä kesänä jostain syystä Immosta oli vaikea saada puhelimella kiinni ja kun kerran sain tuntui tilauksia olevan niin paljon ettei toimitusta tälle vuodelle enää luvattu mutta jätin tilauksen kuitenkin sisään.
Siispä laitoin pienen tilauksen Pakariselle 19.9. 08 ja aihiot tuli jo 9.10.08 Nopea toimitus, edullinen hinta ja aihiot ihan yhtä siistejä kuin muualtakin tulleet.
Mukava huomata että Suomessa on ainakin kaksi laadukkaiden aihioiden sorvaajaa myös meille pienvalmistajille
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Yleensä sinne lähetetään just se raaka muotoonsa tehty aihio ilman lankauraa, mutta jostain lukeneena oon huomannu että jos siinä sattuskin olemaan ne langat ni ei kannata ite ruveta katkomaan vaan saavat itse paremmin sähköllä lämmittämällä irti. Läpistä ja näistä en tiedä, pitäähän ne nekin irti saada, mutta yleensä siis mitä vähemmän tavaraa siinä on niin sitä parempi.
Kahta en vaihda...
sukkia ja alushousuja
sukkia ja alushousuja
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Aihion kumpaankin päähän porataan reiät joihin liimataan metallitappi ja joista aihio kiinnitetään mallinnuslaitteen mittailtavaksi. Aihioiden päissä saisi siis mielellään olla tilaa porata reikä tappeja varten.
Sileä puuaihio ilman mitään ylimääräisiä koloja tai runkolankaa on siis varmasti hyvä vaihtoehto. En tiedä onko mitään hyötyä lakata aihiosta sileää ennen sorvarille lähettämistä, omat malliaihiot on tehty ihan lakkaamattomasta apashipalikasta ja ihan nättejä aihioita on sorvi sylkenyt. Ehkä tuolla lakalla välttää aihion kolhiintumisen sitä käsiteltäessä. Periaatteessa mallinnuksen jälkeen sorviaihiosta tulee juuri sellainen kuin mallikin on jurmuineen ja kolhuineen. Lankaurat ja nokkalapun urat siis on kitattava umpeen jos niitä lähtee irroittamaan.

Sileä puuaihio ilman mitään ylimääräisiä koloja tai runkolankaa on siis varmasti hyvä vaihtoehto. En tiedä onko mitään hyötyä lakata aihiosta sileää ennen sorvarille lähettämistä, omat malliaihiot on tehty ihan lakkaamattomasta apashipalikasta ja ihan nättejä aihioita on sorvi sylkenyt. Ehkä tuolla lakalla välttää aihion kolhiintumisen sitä käsiteltäessä. Periaatteessa mallinnuksen jälkeen sorviaihiosta tulee juuri sellainen kuin mallikin on jurmuineen ja kolhuineen. Lankaurat ja nokkalapun urat siis on kitattava umpeen jos niitä lähtee irroittamaan.

Pakarisella ehkä pientä jonoa tällähetkellä(1kk)
Tänään soitin ni sanoi että ehkä ennen joulua ois mahdollista saada.
Immosella kuulemma ihan tukossa?
Nii ja ite oon aihion lähettäny lankauran kanssa ja aina saanut hyviä aihioita, en tiedä sitten kittaavatko sorvaajat ne raot umpeeen.
Katotaas nyt joulukuun lopusssa millasta jälkeä se pakarinen saa aikaan...
Tänään soitin ni sanoi että ehkä ennen joulua ois mahdollista saada.
Immosella kuulemma ihan tukossa?
Nii ja ite oon aihion lähettäny lankauran kanssa ja aina saanut hyviä aihioita, en tiedä sitten kittaavatko sorvaajat ne raot umpeeen.
Katotaas nyt joulukuun lopusssa millasta jälkeä se pakarinen saa aikaan...
Oma sorvaukseni
Pakariselle lähetin aihion marraskuun lopulla ja torstaina saapuivat. Erinomainen työjälki, 13 kpl tuli ylimääräistä. Yllättävän pieneen tilaan oli saanut pakattua vaaput 100 kappaletta.
Multa täydet pisteet Pakariselle 
Heal-vaappujen tarjouksia voi kysellä sähköpostilla.
Mulle kanssa tuli ensi vuoden aihiot ja ihan ok ovat.
Pakariselta tilasin. Eroa ei laadussa ole Immoseen verrattuna mitään,mutta aavistuksen halvempi on. 3viikkoa meni
Pakariselta tilasin. Eroa ei laadussa ole Immoseen verrattuna mitään,mutta aavistuksen halvempi on. 3viikkoa meni
Vuosivaappuja vielä muutama jäljellä http://www.tami-vaappu.com
joo, mulla myös vain hyvää sanottavaa Pakarisesta. Tuossa alkusyksystä tilasin aihioita. muutama viikko meni ja soitti mulle että on työreissuulla paikkakunnalla jossa asun, että voitasko treffata, niin saan aihiot, sehän sopi. tavattiin huoltsikalla ja juotiin kahvit ja turistiin niitä näitä. niin, ja aihiot oli mielestäni tosi hyvää laatua, ja lähes perinteisesti n. 20 kpl oli ylimääräsiä. immostakin oon käyttäny, mutta kallistun kaikesta huolimatta pakarisen kariin...
Pakariselta tuli viikolla satsi ja oli kyllä helkutin hyvälaatusia aihoita. Ikinä ollut noin hyvälaatusesta palsasta tehtyjä aihioita.
Aihiot ei oo liian pehmeitä eikä sitten taas ihan älyttömän koviakaan, sorvausjälki todella siistiä. Toimituskin juuri niinkun sovittiin. Näin äkkiseltään ei näyttäs olevan yhtään huonolaatustakaan aihiota mukana, mutta ylimääräsiä oli kyllä aika paljon siitä huolimatta.
Pakariselta tilaan tästälähtien kaikki aihiot.
Aihiot ei oo liian pehmeitä eikä sitten taas ihan älyttömän koviakaan, sorvausjälki todella siistiä. Toimituskin juuri niinkun sovittiin. Näin äkkiseltään ei näyttäs olevan yhtään huonolaatustakaan aihiota mukana, mutta ylimääräsiä oli kyllä aika paljon siitä huolimatta.
Pakariselta tilaan tästälähtien kaikki aihiot.