Kalakameraa hankkimassa.
Optimi Kala kamerasta en tiedä mutta sen virkaa toimittaa sony300 järkkäri. "Pokkari" kuvaajana olen ihan tyytyväinen ostokseen kun lcd näyttöön on tottunut. Kitti linssillä 18-70, kun sen sai lähes ilmatteeks alkuun harjoitus objektiiviksi verrattaen pelkän rungon jos olisin ostanut ja rahat ei oikein riittänyt muuhun.
Jokin opiska olisi nyt siihen kesäksi harkinnassa mutta kun ei oikein vielä tiedä mitä haluaa kuvata. Ei mitään valittamista toistaiseksi kuin käytettyjen objektiivien vähyys. Näin jälkeen päin ajatellen niin Nikon d60 kitti setti olisi ehkä ollut parempi kitti objektiiviltaan samaan hintaan. Peruste sony a300 ostoon oli kääntyvä lcd näyttö joka on osottautunut ihan mukavaksi lisäksi.
Jokin opiska olisi nyt siihen kesäksi harkinnassa mutta kun ei oikein vielä tiedä mitä haluaa kuvata. Ei mitään valittamista toistaiseksi kuin käytettyjen objektiivien vähyys. Näin jälkeen päin ajatellen niin Nikon d60 kitti setti olisi ehkä ollut parempi kitti objektiiviltaan samaan hintaan. Peruste sony a300 ostoon oli kääntyvä lcd näyttö joka on osottautunut ihan mukavaksi lisäksi.
Nyt olis setti kasassa= Cannon Eos 450D
+85MM f 1.8,
+60MM f2.8 Macro,
+35MM f1.4,
+18-55MM kittilinssi,
+Speedlite 430II lisäsalama
+pyöröpolaa,uv suojaa,soft bouncea,laukkua,muistikorttia,lisäakkua,huurteenpoisto liinaa,jalustaa yms pikkukilkettä.
Ja lisää tekis mieli esim: kalansilmää,macrosalamaa,kaukolaukaisinta yms
Kallista mutta kivaa.
+85MM f 1.8,
+60MM f2.8 Macro,
+35MM f1.4,
+18-55MM kittilinssi,
+Speedlite 430II lisäsalama
+pyöröpolaa,uv suojaa,soft bouncea,laukkua,muistikorttia,lisäakkua,huurteenpoisto liinaa,jalustaa yms pikkukilkettä.
Ja lisää tekis mieli esim: kalansilmää,macrosalamaa,kaukolaukaisinta yms
Kallista mutta kivaa.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
www.karppimafia.fi
- Kala Eemeli
Voin lämpimästi suositella Olympuksen vedenkestäviä malleja. Itsellä ni 790SW, jolla on otetu vedealaisia kuvia, niin etelässä snorklatessa, kun haukijahdissa eteläisellä merialueella. Kestää 1m tiputuksen ja sukelluksen aina kolmeen metriin asti ilman mitään koteoilta. Hyvä kalareissukamera. "Rekkamies ajaa säällä kuin säällä".
Tässä vielä mallikuva eteläiseltä merialueelta:

Tässä vielä mallikuva eteläiseltä merialueelta:

"I love the smell of two-stroke engine in the morning"
- Hapankaali
- karttuiivari
- Viesti:
Tuolla on mielenkiintoinen juttu Canonin kameroille. Kokeilin tuota systeemiä ja homma toimii ainakin mun kamerassa.
Pitää tutkia asiaa pidemmälle. Mm. RAW -muotoinen kuvaformaatti, uusia ominaisuuksia lisää...
Pitää tutkia asiaa pidemmälle. Mm. RAW -muotoinen kuvaformaatti, uusia ominaisuuksia lisää...
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Canon Powershot D10 voipi olla hyvä vaihtoehto, siis "oikeille" kalareissuille, joilla vesi roiskuu.
Huomatkaa muutes artikkelin pikselitarina...
Speksiä täällä.
Huomatkaa muutes artikkelin pikselitarina...
Speksiä täällä.
Piiloteksti
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=32079
Tuollaista olen miettinyt edellisen hajonneen tilalle. Voisikos joku asiantuntija kertoa onko siitä kalastus,retkeily ja lasten kanssa liikkuessa ?
Tuollaista olen miettinyt edellisen hajonneen tilalle. Voisikos joku asiantuntija kertoa onko siitä kalastus,retkeily ja lasten kanssa liikkuessa ?
Tars tehrä vissiin jotain...
- JiiHoo
- HaggiMatti tahtoo naista, heh
Tuossa on testi Superzoomeista.
http://www.dpreview.com/reviews/Q109superzoomgroup/
Yksi muistustus asiasta, Canonin SX10IS EI tee RAW formaattia ennen hakkerointia.
http://www.dpreview.com/reviews/Q109superzoomgroup/
Yksi muistustus asiasta, Canonin SX10IS EI tee RAW formaattia ennen hakkerointia.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Panasonicilta tulossa uus malli
Panasonic’s new DMC-FT1 - The World’s First Waterproof, Shockproof, Dustproof Camera AVCHD Lite Motion Image Recording
Vaivaset 12.1 mekapikkelssiä, mutta ISOt löytyy 100-1600, painoa 163 g, 4.6X optinen zoom, linssi F3.3 - 5.9... hmmm... swiddu, näyttää laatupeliltä!
Panasonic’s new DMC-FT1 - The World’s First Waterproof, Shockproof, Dustproof Camera AVCHD Lite Motion Image Recording
Vaivaset 12.1 mekapikkelssiä, mutta ISOt löytyy 100-1600, painoa 163 g, 4.6X optinen zoom, linssi F3.3 - 5.9... hmmm... swiddu, näyttää laatupeliltä!
Piiloteksti
Tere!
Uuutta kameraa tekis mieli.
Nikon D40 kinnostaa.Tekeekö sillä mitään? 6,1mpix kuulostaa nykypäivään vähältä. Tarkoituksena kuvata kalajuttujen lisäksi koiria. Niistä teksi mieli suurentaakuvia, ja tehdä jonkinlaiset taulut seinälle. Riittääkö tuo siihen??
Urheilua tulisi varmasti kuvattua myös, joten järjestelmän puolelle menee mun valinta. mutta onko se tuo??? [/b]
Uuutta kameraa tekis mieli.
Nikon D40 kinnostaa.Tekeekö sillä mitään? 6,1mpix kuulostaa nykypäivään vähältä. Tarkoituksena kuvata kalajuttujen lisäksi koiria. Niistä teksi mieli suurentaakuvia, ja tehdä jonkinlaiset taulut seinälle. Riittääkö tuo siihen??
Urheilua tulisi varmasti kuvattua myös, joten järjestelmän puolelle menee mun valinta. mutta onko se tuo??? [/b]
- JiiHoo
Näyttää kyllä, mutta tommonen määrä pikkelssiä ja pokkari pelottaa. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.Royal Trude kirjoitti:Panasonicilta tulossa uus malli
D40 on jees kamera. Pikselit riittää pitkälle vielä, mutta miksi juuri se?
Vaihtoehtojakin on.
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Pikseleihin ei kannata tuijottaa, titta: http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/vi ... =-20022009JiiHoo kirjoitti:Näyttää kyllä, mutta tommonen määrä pikkelssiä ja pokkari pelottaa. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.Royal Trude kirjoitti:Panasonicilta tulossa uus malli
D40 on jees kamera. Pikselit riittää pitkälle vielä, mutta miksi juuri se?
Vaihtoehtojakin on.
Siksi linssi, valovoima, zuuuuuuuuuuum... titta! No katonny!
Piiloteksti
- JiiHoo
Juu, mää oon titannu ja sitä tarkoitinkin. Olisi paljon turvallisempi olo jos siinä olisi vaan 8 majo-pikkelssiä...
Btw: Fuji tarjoaa sitä vedenalais-housingia F31d:een 57 punnalla....
Sen kuvan laadusta ei oo vieläkään nokitettu. Terävyydestä on tietty menty somewhat ettiäpäin.
Btw: Fuji tarjoaa sitä vedenalais-housingia F31d:een 57 punnalla....
Sen kuvan laadusta ei oo vieläkään nokitettu. Terävyydestä on tietty menty somewhat ettiäpäin.
D40 on ihan hyvä kamera. Vähemmän pikseleitä ku D40x tai D60 mut toisaalta samankokoisessa kennossa vähemmän pikseleitä eli enemmän valoa per pikseli tulee, niin herkkyys on parempi. Salamasynkka erittäin hyvä hinta huomioiden. Kevyt, pieni (järkkäriksi) ja tekee varsin hyvää jälkeä. Huonoina puolina croppikenno, ei tarkennusmoottoria (eli ei kaikki lasit käy) ja mun mielestä ei riittävästi omia ohjelmoitavia kuvausasetuksia.
There's no water like bluewater.
-
Rytmilepakko
Tarkoitus olisi hankki uusi pokkari itselle, joka kulkisi mukana niin kalassa, metsällä ym. reissuilla.
Hintaluokka olisi todellakin max. 300 euroa.
Itse ajattelin Canonin Ixus 90 IS -pokkaria, joka ainakin Mikrobitin testin mukaan olisi ihan jees. Millaisia kokemuksia kamerasta?
Vaikka Ixus-sarjassa ei ilmeisesti mitkään kovin hyvät hämäräkuvausominaisuudet olekaan, pitäisi tuon olla ainakin lievä parannus mun entiseen Ixus 30:een verrattuna?
Hintaluokka olisi todellakin max. 300 euroa.
Itse ajattelin Canonin Ixus 90 IS -pokkaria, joka ainakin Mikrobitin testin mukaan olisi ihan jees. Millaisia kokemuksia kamerasta?
Vaikka Ixus-sarjassa ei ilmeisesti mitkään kovin hyvät hämäräkuvausominaisuudet olekaan, pitäisi tuon olla ainakin lievä parannus mun entiseen Ixus 30:een verrattuna?