Saimaan uistelureffit 15-17.5.2009
Alueen säännöt
Tälle palstalle kaikki uistelu-, onki-, pilkki-, perho-, ym. kilpailuihin, messuihin ja KMC-treffeihin liittyvä keskustelu.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle kaikki uistelu-, onki-, pilkki-, perho-, ym. kilpailuihin, messuihin ja KMC-treffeihin liittyvä keskustelu.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
Rytmilepakko
Paikallinen syöttikalojen toimittaja soitteli ja kertoi pussittavansa parhaillaan vakumoitua muikkua pakkaseen. Mikäli treffiporukka noita tarttee, niin ilmotelkaa ennen tapahtumaa. Syöttimuikut ovat kooltaan 12-14 senttisiä. Kuuden kappaleen pussilla kuulemma hintaa 1.4 euroa ja alustavasti aikoo pussitella 100 pussia. Jos tarvetta suuremmille määrille, niin pussittaa enemmän. Tää ei oo myynti ilmotus. Toimin vaan linkkinä "tavaran" toimittajan ja mahdollisen tarvitsijan välillä
-munapata
-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Ilmeisesti olen itse tuon edeltävän viikon reissutöissä
. Joten todennäköinen saapumisaika on la aamu, yritän kyllä vängätä kaikkeni että pääsisi jo torstaina kotkarjalaan.
Tulemme kaverin paatilla ja voimme yöpyä veneessä. Mutta mökkipaikkakin kiinnostaa jos paikkoja on. Mutta tarpeen vaatiessa luovutan paikkani ilomielin jollekin pitkänmatkalaiselle. Lauantailöylyihin kyllä osallistutaan 8)
Ja kyllä kiinnostaa vaikka muutama pussi muikkuja, sen minkä nyt viikonloppuna tarvihtee. Isompaa määrää ei kehtaa ottaa kun ei ne jäisenä säily kotiin asti kuitenkaan.
Ja mielestäni ei kannata kaivaa verta nenästä arpajaisilla eikä palkinnoilla. Saati sitten että saalista myytäisiin!
Tulemme kaverin paatilla ja voimme yöpyä veneessä. Mutta mökkipaikkakin kiinnostaa jos paikkoja on. Mutta tarpeen vaatiessa luovutan paikkani ilomielin jollekin pitkänmatkalaiselle. Lauantailöylyihin kyllä osallistutaan 8)
Ja kyllä kiinnostaa vaikka muutama pussi muikkuja, sen minkä nyt viikonloppuna tarvihtee. Isompaa määrää ei kehtaa ottaa kun ei ne jäisenä säily kotiin asti kuitenkaan.
Ja mielestäni ei kannata kaivaa verta nenästä arpajaisilla eikä palkinnoilla. Saati sitten että saalista myytäisiin!
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Eiköhän meille tota tarvittavaa rekvisiittaa riitä. Mulla on kyllä törkyä ihan riittävästi yksille uistelutreffeilleizmo kirjoitti:mun ei varmaan kannata ottaa omia kalastusvehkeitä mukaan sotkemaan
-munapata
- S.Koskinen
Täytyi sitä rekisteröidä nimimerkki tällekkin palstalle, kun sain Jou40 kuulla näistä treffeistä. Ensiksi täytyy todeta, että hienoa kun on saatu tälläset treffit aikaan! Viimeksi kun yritettiin (tais olla toissa kautena) jotain treffin tynkää puuhata, niin jäi yritykseksi, nyt näyttää loistavalta! Vihdoin pääsee näkemään ihan kasvotusten näitäkin jamppoja, kenen kanssa samoilla vesillä vedellään kaudesta toiseen.
S.Koskinen Helsingistä ja K.Timonen Lappeenrannasta ilmottautuu mukaan treffeille. Majapaikkaa ei tarvita ja la. aamusta mukana pelissä. Fasterilla vedellään.
S.Koskinen Helsingistä ja K.Timonen Lappeenrannasta ilmottautuu mukaan treffeille. Majapaikkaa ei tarvita ja la. aamusta mukana pelissä. Fasterilla vedellään.
no 177 pitkä ja painoa noin 80 kiloamunapata kirjoitti:Eiköhän meille tota tarvittavaa rekvisiittaa riitä. Mulla on kyllä törkyä ihan riittävästi yksille uistelutreffeilleizmo kirjoitti:mun ei varmaan kannata ottaa omia kalastusvehkeitä mukaan sotkemaanOta vaatetta senverran, ettet palennu. Saimaalla on tohon aikaan vuodesta saatanan kylmää, vaikka aurinko paistais pilvettömältä taivaalta. Minkä kokonen sä olet? Voin ottaa ylimääräsen kelluntahaalarin mukaan lämmikkeeks, jos mahrut siihen.
-munapata
``puskarunkkari´´
Jep! Sä sovit siihen kelluntahaalariin.izmo kirjoitti:no 177 pitkä ja painoa noin 80 kiloamunapata kirjoitti:Eiköhän meille tota tarvittavaa rekvisiittaa riitä. Mulla on kyllä törkyä ihan riittävästi yksille uistelutreffeilleizmo kirjoitti:mun ei varmaan kannata ottaa omia kalastusvehkeitä mukaan sotkemaanOta vaatetta senverran, ettet palennu. Saimaalla on tohon aikaan vuodesta saatanan kylmää, vaikka aurinko paistais pilvettömältä taivaalta. Minkä kokonen sä olet? Voin ottaa ylimääräsen kelluntahaalarin mukaan lämmikkeeks, jos mahrut siihen.
-munapata
-munapata
Majotus maksellaan paikanpäällä ja hintahan tais olla toi 65 euroa/ lärvi,izmo kirjoitti:kyllä löytää. miten ja milloin tuo majoitus maksetaan ja kuinka paljon se hinta nyt sitten on ?munapata kirjoitti:Munapadan veneessä on jo täys miehitys, jos izmo vaan löytää tiänsä hotellille![]()
-munapata
mut wstrand varmaan vielä tarkentaa?
-munapata
Taroituksena olis laittaa kolme läppää molemmille puolille ja takiloihin 2vapaa/takila. Tuosta saadaan määräksi 10 tikkaria. Miun puolesta saat varustaa puolet vavoista oman mielesi mukaan. Vauhtia mielelläni pitäisin 2,3km/h, joten tuossa vauhdissa pyyntöjesi olisi uitava.Haukkivesku kirjoitti:Pike-> Mennäänkös me isoilla kelkoilla vai kuin?
Tietäis varustautua jollain extra kikoilla....
Ja minkälaista varustusta saisin varustaa....edes hetkeksi...
Kiitoksia jo ennakkoon tuosta Hivki paidasta. Kannan sitä ylpeänä treffien ajan.
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
Oppia ikä kaikki...
Toivotan sinulle pitkää pinnaa sillä kokemukseni noitten pienten
lauttojen kanssa on zero. Mun viritelmien kanssa tulet huomaamaan suurta siimasotkua ja muutamia suuria haukia...
Tai yleensä mun seurassa muut saavat isoja haukia....
Haukivieheet on jo pakattu, mukaan tuli myös jotain pieniä joilla voin viimeistään kaikki lohikalat karkoittaa.
Tarjolla olisi ylimääräistä jallua ja vodkaa...juoko kukaan?
Toivotan sinulle pitkää pinnaa sillä kokemukseni noitten pienten
lauttojen kanssa on zero. Mun viritelmien kanssa tulet huomaamaan suurta siimasotkua ja muutamia suuria haukia...
Tai yleensä mun seurassa muut saavat isoja haukia....
Haukivieheet on jo pakattu, mukaan tuli myös jotain pieniä joilla voin viimeistään kaikki lohikalat karkoittaa.
Tarjolla olisi ylimääräistä jallua ja vodkaa...juoko kukaan?
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Kyl mie siusta uistelijan teen viikonlopun aikana, joten ei huolta.
Haukia saat rauhassa kalastella, mutta veneeseen asti niitä ei nosteta. Laji kun on varmistettu, otetaan puukko käyttöön ja siimat poikki. Älä siis ota liian kalliita haukivaappuja mukaan
Ota vuon jallut ja vodkat mukaan. Jos ei muille kelpaa, niin jätetään ne tuonne veneeseen kaatoryyppy pulloiksi.
Haukia saat rauhassa kalastella, mutta veneeseen asti niitä ei nosteta. Laji kun on varmistettu, otetaan puukko käyttöön ja siimat poikki. Älä siis ota liian kalliita haukivaappuja mukaan
Ota vuon jallut ja vodkat mukaan. Jos ei muille kelpaa, niin jätetään ne tuonne veneeseen kaatoryyppy pulloiksi.