Runkolangaksi
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Runkolangaksi
Onks kukaan kokeillu tuota Bilteman ruostumatonta teräslankaa? Toimiiko? Ei oo ainakaan hinnalla pilattu. 0.9 mm lanka 3,49 e/ 25m. 
- Thalme
- Autokoulun opettaja, Heinola
- Viesti:
Ei kyllä noita liian muistaviakaan kannata käyttää.Kimo kirjoitti:Ei oikein toimi, liian pehmee.
Ei ole muistimetallia kuten pianolanka.
Kyllähän sillä uistimen tekee mutta en suosittele jo haluat suoraa ja puhdasta jälkee.
Virittäessä joutuu vääntelemään aika tosissaan yli ja samantien olisi syytä korjailla vaurioita langan juuressa. Porraslevysillä ei toki niinkään suuri ongelma.
--------------------------------------------------------
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Joo toki, tuo samfishingin millinen mitä viimeksi tilasin oli liian vahvaa. Mutta 0.8mm pianolanka mitä livottajalta tai samfisulta oon ottanu ollu ihan hyvä.
Mutta tuo millinen on vaan komeempi vaapussa, sit vaan pitää hiukan pitenpää lenkkiä jättää ja vääntää ottamalla tukee suoraa lankaa eikä kohdista vipuvoimaa itse vaappuun.
Mutta tuo millinen on vaan komeempi vaapussa, sit vaan pitää hiukan pitenpää lenkkiä jättää ja vääntää ottamalla tukee suoraa lankaa eikä kohdista vipuvoimaa itse vaappuun.
hmm
Itel iha ruostumatonta mig lankaa. On kyl kovaa suosittelen mul on sitä kilo ja oiskos maksanu 30e käys kyselee hitsaus liikkeist!
Pieni oikaisu tuohon Kimon kommenttiin , toimittamani lanka ei ole pianolankaa , vaan Haponkestävää erikois lankaa jota menestyksellisesti on runkolankana käytetty . 
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.
http://www.aneenloma.fi/
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.
http://www.aneenloma.fi/
Re: Runkolangaksi
Mä olen vääntänyt langat Agan 1mm rosteri hitsauslangasta joka on 1m pituista. Helppo taivuttaa, mutta ei anna periksi kalojen kanssa. Hintaa en nyt muista, mutta 5kg maksaa aikas paljon..Täytyypä laskee mitä yksi lanka per vaappu maksaa kun yhestä saa ainakin 4 langat 7cm kapulaan.
Ei muuta kuin lisää paskaa housuun ja huumori yllä..
Kitkattoman lanka on todella hyvää.mä huomasin sen tänään, että joissain vanhemmissa vaapuissa oli todellakin muistia langoissa. Talvella koeuitetut ja säädetyt kampeaakin nyt kupeelleen.
Tätä ilmiötä ei Kitkattoman langalla esiinny. Tässähän menee vielä maine , kun noita vaappuja on mennyt sinne ja tänne , jos vaappu ei uikkaan niinkuin itse on sen talvella säätänyt. Kaikki ei meinaa hallitse noita vaapun virityksen saloja...
Täytyy kyllä tästä lähtien vielä varmistaa uinti ennen lähettämistä...
Tätä ilmiötä ei Kitkattoman langalla esiinny. Tässähän menee vielä maine , kun noita vaappuja on mennyt sinne ja tänne , jos vaappu ei uikkaan niinkuin itse on sen talvella säätänyt. Kaikki ei meinaa hallitse noita vaapun virityksen saloja...
Täytyy kyllä tästä lähtien vielä varmistaa uinti ennen lähettämistä...
Pandafolio vaappuja ei kannata enää sitten kysellä. Kaikki loput jäävät omaan käyttöön..prkl..
Terve
Itse olen myös vääntänyt langat 0.8 haponkestävästä hitsaus langasta.... TOIMII
Viis vuotta sitten ostin 5kg kelan ja makso muistaakseni sillon jotain 30€.... nykyään varmasti kalliimpi, mutta ei tule paljon kappale hintaa langoille kun tuosta vääntää langat varmasti 1000-2000 vaappuun
Itse olen myös vääntänyt langat 0.8 haponkestävästä hitsaus langasta.... TOIMII
Viis vuotta sitten ostin 5kg kelan ja makso muistaakseni sillon jotain 30€.... nykyään varmasti kalliimpi, mutta ei tule paljon kappale hintaa langoille kun tuosta vääntää langat varmasti 1000-2000 vaappuun
Työ haittaa harrastusta!Vai oliko se toisinpäin??
- arskatehtaalla
- circumcisioa vailla
Semmonen pieni OT, mikä itsellä tullut eteen. Eli jos käytät vaapuissasi kovaa lakkaa esim. nitroa saattaa se kuivaessaan puristaa palsavaapun pikkusen kasaan ja tuo aiheuttaa uinnin muutoksen.Rav3 kirjoitti:Talvella koeuitetut ja säädetyt kampeaakin nyt kupeelleen.
Tätä ilmiötä ei Kitkattoman langalla esiinny. Tässähän menee vielä maine
Nitro siis kuivaa vielä viikkoja viimeisestä kastosta!
Muutamasta omasta pikkuvaapusta meni myöskin uinnit vituralleen itsestään vaikka oli jo kertaalleen säädetty.
siis tuo lanka oli vielä semmoista että kun sitä väänsi niin piti vääntää yli että sai haluamansa.vähän kuin jotain vieteri lankaa. Kitkattoman lanka on just niin kuin pitääkin, tuossa kun vetelin ja jäi muutaman kerran pohaankin rajusti ei vaikuttanut nokkalenkkiin, ja sitä on helvetin mukava vielä väännelläkkin...
Pandafolio vaappuja ei kannata enää sitten kysellä. Kaikki loput jäävät omaan käyttöön..prkl..
Rautakaupasta ruostumatonta surrilankaa 0,8mm kilohinta 7-8 €, 40cm pätkiä.250g noin 150 lankaa eli 60m eli 10cm vaappaja tulee 300kpl.
Kahta en vaihda:Moparia GM:n ja Fordin kikkeisiin!
No tulipa annettua periks tuossakin vanhemmiten ukko pehmenee.
No tulipa annettua periks tuossakin vanhemmiten ukko pehmenee.
Minun vaapuissa on haponkestävää 1 mm n. mig-lankaa. Jäykintä mitä kaupoista löytyy.Rav3 kirjoitti:siis tuo lanka oli vielä semmoista että kun sitä väänsi niin piti vääntää yli että sai haluamansa.vähän kuin jotain vieteri lankaa. Kitkattoman lanka on just niin kuin pitääkin, tuossa kun vetelin ja jäi muutaman kerran pohaankin rajusti ei vaikuttanut nokkalenkkiin, ja sitä on helvetin mukava vielä väännelläkkin...
Maksaa n. 350 € / 15 kg n. kela.
Siitä kun tekee langat, niin ei tarvitse joka kalan ja pohjatärpin jälkeen olla säätämässä.
Vääntämisessä ei ole mitään ongelmaa kun on oikeat työkalut.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!