Kalastuksellisia kujeita vuodelle 2009

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Möykky
SÄRKI-LOVER

Re:

Viesti Kirjoittaja Möykky »

:roll: Hiton hyvin sanottu jäsen Kaimaanilta.. :juunääs: Tää kesä on kyllä taas opettanut nöyryyttä ja toistenkin huomioon ottamista omien intressien sijaan.. :roll: Mut kalallakin on käyty ja osittain päästy toteutteleen omia toiveita ja haaveita...
Möykky kirjoitti:
Tuloksellisia tavotteita en oikein tykkää asetella, enkä asetakkaan. Mut tyytyväinen oisin jos:
-pilkkihaukienkka petraantuis
-saisin korkkarilta kirkkaan kalan :oops:
-oppisin tänäkin vuonna kalastuksesta jotain uutta
-kalassa ois joka kerta hauskaa

:roll:
-pilkkihaukienkka ei petraantunu. Tän osalta toivo asetetaan sille, että jäät tulis vielä tän vuoden puolella. :-|
-Kymi oli antelias. Kirkkaita tuli muutama... olen daivaassa
-olen oppinut ja nauttinut joka hetkestä, jonka olen kalassa saanut viettää.. :D On tää vaan hieno laji...

Ekstroina alkuvuoden toivomuslistan ulkopuolelta vois mainita relaksoivan kevätleirin, onnistuneen iltapiston keväisille haukivesille sekä perhonsidonnan aloittamisen (ja sekin vielä että ne on kelvannu kaloillekkin.. :shock: )...
Temppu

Re:

Viesti Kirjoittaja Temppu »

Temppu kirjoitti:1. Aloittaa pilkkiminen
2. Säkylän pyhäjärvestä siika vapavälinein
3. Perholla ahven ja hauki(särki saatu jo :lol:)
4. Parantaa ennätyksiä :roll:
Ainoastaan 4. kohta toteutui, sisävesiltä 9,4kg hauki. Muita kohtia ei tullut oikeestaan yritettyä, laiskimus.. :oops:
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
Rami
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Rami »

Rami kirjoitti:Tavoitteita vuodelle 2009:
- yrittää hinata järvihaukienkkaa taas ylemmäs
- kuhaennätystäkin olisi mukava pitkästä aikaa parantaa
- käydä pitkästä aikaa jäällä, viime talvi jäikin väliin
- muskiekin vähän kiinnostaisi, taisin jäädä vähän koukkuun. Eri asia riittääkö lomat ja rahat

Varsinkin merellä uistinpuolella paljon erilaisia ideoita mitä pitää kokeilla. Omatekemät tulevat ainakin tekemään vahvan paluun siiman päähän hyvillä värivalikoimilla ja useilla malleilla. Myös vetopuolelle tarkoitus kehitellä sekä isolle hauelle että isolle kuhalle omia uusia malleja.
Välitilinpäätöstä...
Järvihaukienkka parani tänä vuonna yli kilolla ja samalla meni vihdoinkin maaginen 10 kiloa rikki.
Jäälläkin tuli käytyä. Ahkerammin hauen perässä kuin koskaan aikaisemmin. Kerrankin oli mahdollisuus lähteä juuri silloin kun itse halusi ja sinne minne itse halusi. Palkintona vieläpä pari jääenkkaa, jälkimmäinen 2 kiloa yli aikaisempien vuosien.
Kuhakausi oli loistava, parempi kuin koskaan ennen 10 suurimman keskipainon osalta (4.77 kg). 5 kiloa meni rikki 4 kertaa, mutta ennätys ei ollut lopulta lähelläkään.
Muskiekalastukseen olin varannut lomaa, mutta kaatui enemmänkin siihen ettei kavereilla ollut nyt mahdollisuutta lähteä. Nuo lomat käytän nyt sitten hauenkalastukseen.
Uusia omatekemiä malleja tuli kehiteltyä. Kuhapeleinä eivät Räminä-Raminat toimineet, kun yritin tehdä monikäyttöisiä. Suspeina uskon niiden pelaavan kuitenkin loppukaudesta haukivesillä. Jerkkimalleista uudet eivät ole vielä saaneet täysin vakuuttuneeksi. Osaksi myös sen takia että värikartta jäi hyvinkin suppeaksi ja samantien myös peliaika keväällä.
Täysin ylimääräistä oli 3 onkipäivää. Mukavaa vaihtelua, mutta en jäänyt vielä koukkuun.
Ja mukava oli päästä yhdeksi päiväksi lohtakin uistelemaan. Oli vielä kaikin puolin hieno päivä.
Rami
Viesti:

Re: Kalastuksellisia kujeita vuodelle 2009

Viesti Kirjoittaja Rami »

Eipä tuon välitilinpäätöksen jälkeen enää paljon uutta noihin tavoitteisiin nähden tapahtunut.

Vuoden ehdoton kohokohta oli tuo ensimmäinen järvikymppihauki, 10.85 kg. Itse asiassa tuon jälkeen tuli vähän olo, että kaikki tavoitteet kalastuksessa on jo saavutettu. Tuon takia motivaatiokaan ei syksyn aikana ollut ihan huipussaan ja varsinkin alkusyksystä kalastelin vähemmän kuin vuosikausiin. No, syksystä tulikin huonoin 5 vuoteen. Suurin hauki kuitenkin 11.70 kg. Keväällä pari ja talvella 1 tuota isompi, mutta jäivät kyllä ehdottomasti tuon ekan järvikympän varjoon.

Omatekemät jerkit väläyttelivät alkusyksystä muutamana päivänä. Ja sitten ne jäivätkin jostain kumman syystä loppusyksystä lähes käyttämättä. Räminä-Ramina -vaaputkin unohtuivat pakin pohjalle, vaikka olisivat voineet olla juuri ennen jäiden tuloa parhaimmillaan. Vissiin ihan liian paljon uistimia, kun ei ehdi kaikkia sopivia käyttää!

Jäällä käynti jäi joulukuussa tekemättä. 2010 sitten...

Tälle vuodelle pitää keksiä taas uusia kujeita ja etenkin uusia haasteita.
Vastaa Viestiin