Vetovapoja & Keloja
-
Helmiräsänen
Nyt on hakusessa mikä kela+vapayhdistelmä ois järkevin talven Thaimaan merikalastureissuja varten. Saaliskalat on aika pitkälle king makrillia (merilohen kokoinen ja ainakin yhtä vahva) ja barracudaa, joten mitään valkohaintappovehkeitä ei tarvitse mukaan.
Olen funtsinut hinta/laadultaan parhaiksi vehkeiksi vavoiksi 7" Armageddonia ja Abun Seveneitä keloiksi. Muita ehdotuksia?
Olen funtsinut hinta/laadultaan parhaiksi vehkeiksi vavoiksi 7" Armageddonia ja Abun Seveneitä keloiksi. Muita ehdotuksia?
Piti noita muovikeloja siirtää vähän syrjään. Tilalle laitoin toiselle puolelle pikkuplaaneri keloiksi pennin 220. Alunperin lähdin Niitä Tiikereitä kattelemaan, mutta päädyinkin tuohon penniin. Etuina mielestäni parempi välitys ja rautainen ulkokuori. Painoa 660 rammaa. Tuskin tulen pettymään kun hintakin kohtuullinen.
-
Teamwerner
- Viesti:
Taas viime viikonloppuna tuli todettua kovassa kelissä, kun kelattiin pikkuplaanareita sisään, että kyllä näissä Okuman keloissa on kelausvoimaa. Siinä joutui Shakespearenkin kelat kiristämään aika tiukalle, mutta Okumalla kelaus onnistui tasaisen helposti. Vaikka aikanaan näiden Okuman kelojen ulkonäkö ei minuun kolahtanut, niin nyt täytyy puhua puhtaan faktan puolesta. Yksiä parhaita keloja, mitä olen omistanut ja kun vielä katsoo hintalappua. Kaikkia keloja on ollut vuosien saatossa, vanhat döörit ja isot pennit ovat jääneet parhaiten mieleen.
Ja yksi asia mikä muuten ärsyttää nykyisissä keloissa(ei Okuma), että siima tuppaa menemään koko ajan puolan väliin. Ennen ei ole tarvinnut tätä asiaa miettiä, mutta nykyään nämä uudet kelat meinaavat oikein haukata siiman tuonne puolan väliin. Jää välillä aika kivoja vekkejä. Varmaan muillakin samoja kokemuksia?
Ja yksi asia mikä muuten ärsyttää nykyisissä keloissa(ei Okuma), että siima tuppaa menemään koko ajan puolan väliin. Ennen ei ole tarvinnut tätä asiaa miettiä, mutta nykyään nämä uudet kelat meinaavat oikein haukata siiman tuonne puolan väliin. Jää välillä aika kivoja vekkejä. Varmaan muillakin samoja kokemuksia?
Fish with Drago Boats
www.tr-products.com
www.tr-products.com
Juu, samanlainen ongelma yhden 7000 nipponin tekeleen kans, eli jos saa vähänki löysää, ni heti siima hyökkää puolan väliin
Kela käyny ihan oikeassa huollossakin ja olivat sielläkin yrittäneet saada puolaa keskitettyä
, mut eipä olleet kyl onnistuneet
Okumia löytyy nyt 6 kpl ja ei ole kyl pahaa sanottavaa...Ulkonäkö nyt on mitä on, mut nehän onki työkaluja, eikä mitään esittelykaluja
Eli hinta ja laatu kerranki kohtaavat
, mut eipä olleet kyl onnistuneet
Okumia löytyy nyt 6 kpl ja ei ole kyl pahaa sanottavaa...Ulkonäkö nyt on mitä on, mut nehän onki työkaluja, eikä mitään esittelykaluja
Eli hinta ja laatu kerranki kohtaavat
Morot,Buuman kirjoitti:Morjens!
Onko kellään tietoa tosta okuma classic cl 30 hyrräkelasta, onko muovi vai messinki rattaat?
Ei ole satavarmaa tietoa (muut korjailkoot...
Eli siimanohjainta pyörittävä iso ratas on muovia.
Kammen akselilla on messinkinen, muut "kirkasta" (ruostumatonta?)
Ja sanottakoon vielä että kyllä niissä on hinta-laatusude kohdallaan. Eikä se searay-malli maksa kun 5-egua enemman verrattuna classicciin, ja onhan niissä rosterirenkaat päädyissä luomassa arvokkuutta.
- Kimmo
Hienoa, kiitos. Itseasiassa tiedustelin asiaa maahantuojalta joka vahvisti että on messinkiä/ruostumatonta.
Sillä kyselin kun tarkoituksena olis ostaa pari halpaa hyrrää, aloitin taas pitkästä aikaa kalastamisen ja ei ihan hirveitä viittis alkuun tuhlata!
Ja kun ei ihan tietoisesti viitti ostaa P...AA
Sillä kyselin kun tarkoituksena olis ostaa pari halpaa hyrrää, aloitin taas pitkästä aikaa kalastamisen ja ei ihan hirveitä viittis alkuun tuhlata!
Ja kun ei ihan tietoisesti viitti ostaa P...AA
Re: Vetovapoja & Keloja
Oiskohan kenelläkään tietoa vetovavoista seuraavin kriteerein?:
Pituus 8 tai 9 jalkaa, suhteellisen lyhkänen takakahva, napakka toiminta, kelan kiinnitys mielellään takakahvaan päin kiertäen.
Tällä hetkellä ollu käytössä shakespeare GT 8', jotka on muuten hyvii, mut mun makuun vapojen toiminta on vähän turhan löysä. kaupassa kävin kokeilemassa paria ron thompsonia (muistaakseni salmonizer ja hardcore 2) ja niiden toiminta vaikutti äkkisältään vähän samanlaiselta.
Ehdotuksia?
Pituus 8 tai 9 jalkaa, suhteellisen lyhkänen takakahva, napakka toiminta, kelan kiinnitys mielellään takakahvaan päin kiertäen.
Tällä hetkellä ollu käytössä shakespeare GT 8', jotka on muuten hyvii, mut mun makuun vapojen toiminta on vähän turhan löysä. kaupassa kävin kokeilemassa paria ron thompsonia (muistaakseni salmonizer ja hardcore 2) ja niiden toiminta vaikutti äkkisältään vähän samanlaiselta.
Ehdotuksia?
Ugly stick Bigfish mallia löytyy ainakin 8jalkaisena. Siinä taitaa olla lyhyt takakahva. Kelan kiinnitystavasta ei ole muistikuvaa. Aihion pitäisi olla varsin jämäkkä.
Kiitoksia vastauksesta! Kattelin netistä jos sattus löytyy jostai liikkeestä niitä niin pääsis hypistelemään mut tuntuu aika kiven alla olevan. Toi vaikuttaa ainaki kuvien perusteella iha ok vaihtoehdolta.
Mulla on ollu käytössä yks tommonen big fish 7jalkasena tän kauden ja en kyllä pidä mitenkään napakkana.
on kyllä ihan voimakkaan olonen ja muutenkin hyvä keppi. Iso plussa piiitkästä etukahvasta.
Jaksaa pumpata kilon hauet kyytiin.
on kyllä ihan voimakkaan olonen ja muutenkin hyvä keppi. Iso plussa piiitkästä etukahvasta.
Jaksaa pumpata kilon hauet kyytiin.
Tuosta Okuman CL30:stä...
Olin hiton tyytyväinen toimintaan, hyvin toimi n. puoli vuotta melko aktiivisessa soutukäytössä ennen lokakuuta.. Eli paskaks meni, ja vielä kesken lohen väsytyksen (tai sillon sen huomasin)! Jarru petti, eli vaikka jarrun laittoi normaalille tiukkuudelle, siiman juostessa samalla siima löystyy.. Onneksi kala saatiin kuvattavaksi, oli aika äkänen mamma (n.7kg) joka pääsi jatkamaan sukuaan. No, opinpa että halvalla ei hyvää saa.
Onneksi ei sattunut isomman syömäkalan kanssa, olisi varmasti ottanut tuo hajoaminen päähän paljon enemmän. Seuraavaksi tyytynen väh 80e kelaan.
Olin hiton tyytyväinen toimintaan, hyvin toimi n. puoli vuotta melko aktiivisessa soutukäytössä ennen lokakuuta.. Eli paskaks meni, ja vielä kesken lohen väsytyksen (tai sillon sen huomasin)! Jarru petti, eli vaikka jarrun laittoi normaalille tiukkuudelle, siiman juostessa samalla siima löystyy.. Onneksi kala saatiin kuvattavaksi, oli aika äkänen mamma (n.7kg) joka pääsi jatkamaan sukuaan. No, opinpa että halvalla ei hyvää saa.
Onneksi ei sattunut isomman syömäkalan kanssa, olisi varmasti ottanut tuo hajoaminen päähän paljon enemmän. Seuraavaksi tyytynen väh 80e kelaan.
Noh, tiedän noita monella olleen vuosiakin käytössä, ilman ongelmia. Eli ei kannata ihan dumata.Froste kirjoitti:Tuosta Okuman CL30:stä...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Hyvää noista olen itsekin kuullut ja tahtoisin antaa toisen mahdollisuuden ihan lompakonkin puolesta, mutta ymmärtänet että lohenkalastuksessa kelan mennessä kesken väsytyksen rikki, on meikäläisen luotto mennyt kertalaakista eikä sitä ihan heti takaisin lunasteta. Eli ei ainakaan Neidenin/Kymin kirkkaan lohen soutuhommiin lähde enää mukaan ko. malli.Samtheman kirjoitti:Noh, tiedän noita monella olleen vuosiakin käytössä, ilman ongelmia. Eli ei kannata ihan dumata.
muutaman vuoden kanssa okumat olleet käytössä eikä yhdessäkään mitään häiriöitä ole ollut. hinta/laatu on mielestäni kohdallaan. mulla jarrut/räikät kestänyt aikas nopeitakin lähtöjä.
- Liitteet
-
- jack.jpg (45.72 KiB) Katsottu 5530 kertaa
- styranki
- - Jyrkkä sellainen
Ite ollu tyytyväinen shakerspearen Summitteihin. Tuntuu voimaa olevan ja jarrut toimineet niin kuin pitääkin.
Lisää pitäisi kuitenkin hankkia ja olen jo pariin kertaan hypistellyt Abun 325GT:tä ja shakerpearen arsenalia jotka taitaa olla samoja keloja vaan eri paketissa (joku voi korjata jos arvasin väärin). Onko kellään näistä käyttökokemuksia?
Lisää pitäisi kuitenkin hankkia ja olen jo pariin kertaan hypistellyt Abun 325GT:tä ja shakerpearen arsenalia jotka taitaa olla samoja keloja vaan eri paketissa (joku voi korjata jos arvasin väärin). Onko kellään näistä käyttökokemuksia?
Styranki
Ite ollu tyytyväinen shakerspearen Summitteihin
Loistava kela kaikenkaikkiaan! Hakkaa 7000kinudöörit 6-0. Harmi vaan, kun noita ei tunnu enään mistään löytyvän - kuin satunnaisesti käytettynä.
Meidän veneessä siirryttiin Summittien puutteessa Penn 220gto:ihin.
Myöskin