Uusi kone Yamarin BF 470:een
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Uusi kone Yamarin BF 470:een
Vanhan 50 heppasen Yammun tilalle olis tarve saada nyt talven aikana hankittua uusi pata, kiikarissa ollut Evikan E-Tec 60 heppasena (pientä upgradea pitää tehon puolesta olla). Onko kyseisestä motista kokemuksia, hyvät ja huonot puolet? Onko suosituksia muista koneista ko. teholuokassa? Esim. Honda on aika paljon kalliimpi kuin esim. Yammu tai vaikkapa Suiza tai Mercury.
"People who think they know it all are especially annoying to those of us who do."
Re: Uusi kone Yamarin BF 470:een
Jos ite pitäs valita, niin Yamaha jos ei rahasta kiinni, Suzuki jos halvimmalla pitää saada hyvä.
-
Mikey
- Herr Doktor
Itsellänikin tulee jossain vaiheessa koneenvaihto eteen ja juurikin 50hv koneesta 60hv sellaiseen. Tällä hetkellä minulla on perässä Honda ja 60hv Hondaan voisin kyllä vaihtaakin ellei olisi rahasta kiinni. Toisaalta tuo Hondan malli on aika uusi joten en tiedä miten luotettava se mahtaa olla ja toisaalta hintakin on melkoisen suolainen muihin samanluokkaisiin koneisiin verrattuna. Tällä hetkellä jos lähtisin vaihtamaan konetta niin varmaankin 60hv E-Tec tulisi Busterin perään kiinni. Vaikuttaa nimittäin luotettavuudeltaan hyvältä tämä uusimman sukupolven E-Tec ja lienee muutenkin soiva peli niiden mielestä jotka oikeasti tietävät jotain näistä laitteista, minä kun en niistä loppupään käyttäjänä juuri mitään tiedä. Näillä näkymin tosin ajanen Hondan ensin loppuun, sillä rahat palaa lähitulevaisuudessa muihin asioihin kuin perämoottoriin...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
50hv suzukia myytiin syksyllä 4650€. Halvemmallakin olis kai saanut... Siis uutena kaupasta täydellä takuulla. Voi lämpimästi suositella jos vaan hepat riittää. Tuo kone on sitte pikkusen laiskempi kuin esim. 50 Yamaha.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Viiskyt/kuuskyt kokoluokassa valitsisin eTecin, tai voin nykyisin sanoa että valitsin. Ainoa huono puoli eTecissä on, että jos se possuaa niin sitä ei ainakaan tässä maassa oikeasti oikein osaa kukaan. Siitä huolimatta, varsinkin kun eTecit on nykyisin pääsääntöisesti malttaneet olla possuamatta valitsin ominaisuuksiltaan seleästi luokkansa parhaan koneen, siis eTecin. Jos olisin valinnut nelarin, Suiza olisi ollut vahva ehdokas, Pirkka ei.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Jaahas. Yllättävän paljonhan noita E-Tekkeneitä on markkinaosuuteen nähden käytettynä kaupan. Liekkö possuilleet vai mikä lie. Tää on minun henk.koht mielipide, mutta itte oottelen sen 10v ennenkun e-tekkenin ostaisin.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Ei niitä eTeckei mitenkään runsaasti ole käytettynä kaupan sinällään. Niit vaan on ylivuotisia ja esittelyveneis olleita hieman käytettyi joit olis kiva saada jonnekkin ja sit alkupään vuosimallei jotka kyllä osasivat keskimäärin possuta. Johan tuota suoraruiskutekniikkaa on ollut markkinoilla se reilu vuoskymmen et kyl se nyt alkaa jo olla varsin toimivaa, alkuun oli aika mustaa. Obn vaan käyttöominaisuuksiltaan niin eri planeetelta kuin esmes Yamaha F50 joka mul oli ennen tuot eTec 50:iä et aika vaikee olis itselle perustella paluu nelariin tuossa kokoluokassa(jos muutoinkaan).
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Yhden kesän verran on 60 konisesta e-tecistä kokemuksia. Tuo mun kone on vuosimallia 06. En tiedä onko uusissa paljonkin elektroniikka-/mekaanisia muutoksia tuohon verrattuna, softaahan saa päiviteltyä vanhempiinkin.
Jos omaan käyttöön ( joka on paljolti heittokalastusta) ostaisin uutta moottoria, niin varmaan ostaisin e-tecin. Syynä hyvä kulku ja latausteho keulakoneen akuille. Tuossa käytössä e-tecci on ihan huoleton peli.
Jos taas uistelisin paljon niin harkitsisin myös nelaria. Omassa e-tecissä joutuu tulppien kärkivälejä naputtelemaan pienemmiksi aina ehkä n.30 uistelutunnin jälkeen. Muuten tuo tahtoo käydä epätasaisesti. Tuo nyt on 5min homma, mutta kuitenkin hieman ärsyttävää. Muistelen, että uusissa e-teceissä tuota sytytystä tyhjäkäynnillä on hieman muokattu, joten voi olla ettei uudet syö tulppia samalla tavalla..
Jos omaan käyttöön ( joka on paljolti heittokalastusta) ostaisin uutta moottoria, niin varmaan ostaisin e-tecin. Syynä hyvä kulku ja latausteho keulakoneen akuille. Tuossa käytössä e-tecci on ihan huoleton peli.
Jos taas uistelisin paljon niin harkitsisin myös nelaria. Omassa e-tecissä joutuu tulppien kärkivälejä naputtelemaan pienemmiksi aina ehkä n.30 uistelutunnin jälkeen. Muuten tuo tahtoo käydä epätasaisesti. Tuo nyt on 5min homma, mutta kuitenkin hieman ärsyttävää. Muistelen, että uusissa e-teceissä tuota sytytystä tyhjäkäynnillä on hieman muokattu, joten voi olla ettei uudet syö tulppia samalla tavalla..
- Kenraali K
- Viesti:
Eli Ronsteri joutuu ostamaan keulakoneen! 
-=FINTSOJA haetaan. Jos niitä ei tuu, ruvetaan DOKAAMAAN!=- http://www.fishingteamkalu.com
Mites muuten e-tecin tulpat. Eikös niissä ollu ilmoitettuna pitkä vaihtoväli? Ja vastaavasti julmetun kalliit tulpat. Vai meneekö mulla nyt koneet sekaisin?
Hondassa ainakin on iridium tulpat. Viidensadantunnin huollossa päättivät ne vaihtaa...42€ zippe. Yllätykset on aina mukavia.soikkeli kirjoitti:Mites muuten e-tecin tulpat. Eikös niissä ollu ilmoitettuna pitkä vaihtoväli? Ja vastaavasti julmetun kalliit tulpat. Vai meneekö mulla nyt koneet sekaisin?
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Mä en tiedä mihin hintaan härmässä myydään eTecin Champion QC10wep tulppia mut jenkkipääs ne maksaa 35$/4kpl rasia et ei mitkään hirmu tyyriit. 4kpl on kaks kierrost jos puhutaan 40/50/60 etecist eli 17,50$ tulpanvaihtokerta.soikkeli kirjoitti:Mites muuten e-tecin tulpat. Eikös niissä ollu ilmoitettuna pitkä vaihtoväli? Ja vastaavasti julmetun kalliit tulpat. Vai meneekö mulla nyt koneet sekaisin?
Lienee luokkaa 25€ per tulppa täällä kotosuomessa.abo kirjoitti: Mä en tiedä mihin hintaan härmässä myydään eTecin Champion QC10wep tulppia mut jenkkipääs ne maksaa 35$/4kpl rasia et ei mitkään hirmu tyyriit. 4kpl on kaks kierrost jos puhutaan 40/50/60 etecist eli 17,50$ tulpanvaihtokerta.
Onneksi meillä on kuitenkin korkeiden hintojen vastapainoksi kovat tulot ja matalat verot..
Tuas syssyllä vaihroon omaan E-Tec 50 tulpat Champion QC12PEP (42€) kpl..juhta kirjoitti:Lienee luokkaa 25€ per tulppa täällä kotosuomessa.abo kirjoitti: Mä en tiedä mihin hintaan härmässä myydään eTecin Champion QC10wep tulppia mut jenkkipääs ne maksaa 35$/4kpl rasia et ei mitkään hirmu tyyriit. 4kpl on kaks kierrost jos puhutaan 40/50/60 etecist eli 17,50$ tulpanvaihtokerta.
Onneksi meillä on kuitenkin korkeiden hintojen vastapainoksi kovat tulot ja matalat verot..
Elämä on
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
No eihän tuo sitten pahalta kuulosta..riihis kirjoitti: Tuas syssyllä vaihroon omaan E-Tec 50 tulpat Champion QC12PEP (42€) kpl..![]()
Elämä on
Piti ihan itsekkin tiliotteesta tarkastaa, niin alta 50€ näytti loppukesästä tulpat (2kpl) irronneen.
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta sanokaas viisaammat mitä eroa noilla QC12PEP, QC12PEPB, ja QC12WEP tulpilla oikein on. Mun koneessa on noi QC12PEPB -tulpat, mut uudemmissa koneissa kai käytetään QC12WEP:jä..
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
En tiedä mikä eroa niis on, numeraali on yleensä lämpöarvo ja nois WEP malleis iridium-kärjet. '08 eteenpäin on QC10WEP.
- Liitteet
-
- etecplugs.jpg (137.29 KiB) Katsottu 5810 kertaa
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Oliks sun kone '04 tai '05?riihis kirjoitti:Tuas syssyllä vaihroon omaan E-Tec 50 tulpat Champion QC12PEP (42€) kpl..![]()
Elämä on
Vm 2004 / käyttöönottovuasi 2008.... No pari kesää tualla ajelin, nyt kevääksi tulee vm 2010 E-Tec 50, sain ihan sopivaan välirahaan vaihrettua. Saa taas muutaman kauren ajella.abo kirjoitti:Oliks sun kone '04 tai '05?riihis kirjoitti:Tuas syssyllä vaihroon omaan E-Tec 50 tulpat Champion QC12PEP (42€) kpl..![]()
Elämä on
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
Mää ostin Yamariiniin persaukisena Suizan 50 hv nelarin... oon kyl sen mitä sillä ajelin 50h viime syksynä niin ihan tyytyväinen siihen. Suasittelen. 4900,- asennettuna...
Tars tehrä vissiin jotain...
Juurikin näin...Hilarius kirjoitti:Mää ostin Yamariiniin persaukisena Suizan 50 hv nelarin... oon kyl sen mitä sillä ajelin 50h viime syksynä niin ihan tyytyväinen siihen. Suasittelen. 4900,- asennettuna...
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Sukijakin nelari o ihan hyvä ja kohtuu hintainen kone, vaan jos vanhan 2t Pirkan jälkeen tahtois vähä lisäruutiakin niin sit se on väärä lääke. Varman, hiljaisen ja taloudellisen koneen kyl Sukijakis saa.
Kiitokset vinkeistä ja mielipiteistä, taitaa päätös tuon E-tecin puoleen kääntyä. Tarjolla olis aika kohtuuhintaan tunnin ajettu vm. -08 60hv kone, jossa takuut 3v. ostohetkestä.
"People who think they know it all are especially annoying to those of us who do."
Saako hintaa udella?
Mä en nyt oikein tiedä pitäskö vaihtaa kone vai ei? Rahaa ei juurikaan ole, mutta silti tekis mieli ostaa Kaislan perään 50 hp kone. Nykyinen on 05 40hp Efi jolla tunteja just nimeksi.
Pitäis. Mä voin tulla hakeen ton loppuunajetun romun sulta sitte romuraudan hinnalla.