Matikkaa
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Re: Matikkaa
Tänäänkin jäällä 4 tuntia ja saaliiksi tälläkin kertaa 3 kappaletta mateen poikia, joista kaksi sai jatkaa eloaan jään alla ja yksi pääsi uimaan lämpimään veteen.
Kuolema tulee vain kerran.
Tänään oli kolmen tunnin kisat. Kuten ennenkin kävi kisoissa ei mitään ylös, muutakuin oijennu kolmihaaran koukku maapallo tärpistä. Muutenkin syönti oli heikkoa vain 9 kilpailijaa sai kalaa.
Poika perkele älä ala kuule mulle urputtamaan katotaan seuraavassa kisassa kumpi on sankari ja kumpi on luuseri (todennäköisesti minä olen luuseri)

Kotakylässä kammettu yks n 2 kiloinen lima-mikko n 8-9 metrin vedeltä eineeksi . 
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.
http://www.aneenloma.fi/
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.
http://www.aneenloma.fi/
Vähän reilumpi matikkakin jo noussu. Mahtaakohan olla Uljuan kaloja?
naapurivoorumi
naapurivoorumi
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
Matikkaa, mutta millasilla välineillä.
Suurimmat koukut mitä olen löytänyt on kokoa 3/0 mutta mites muuten, jostain syystä kiehtoo ajatus pistää abun tonniseen haspeliin jotain 0,25 kuitua ja siihen semmonen pikkunen lokka vapa motonetistä.
Onko mitään järkeä vai alanko vain vuolu hommiin ja vuolen sen vavan jostain, miten paksua narua laitetaan?
Onko mitään järkeä vai alanko vain vuolu hommiin ja vuolen sen vavan jostain, miten paksua narua laitetaan?
Ei kannata mahdollista madetärppiä pilata joustavalla rimpulalla, vasta iskun on lähdettävä heti ilman venymisestä tulevia viiveitä.
-Teijo
ps Ei ole Uljua etelä-pohojanmaata.... mulko
-Teijo
ps Ei ole Uljua etelä-pohojanmaata.... mulko
Jokos niitä limamikkoja on täältä Jyväskylä korkeudelta noussut. Itsellä nyt takana kaksi reissua, mutta tyhjää on ollut. Tosin eilen luulen jo osuneeni oikeille mestoille.
Ite aloittelen nykyisin madekauden Jyväskylässä vasta helmikuun puolivälissä. Ennen sitä tuppaa tulemaan aika usein ämpeetä.Euchrid kirjoitti:Jokos niitä limamikkoja on täältä Jyväskylä korkeudelta noussut. Itsellä nyt takana kaksi reissua, mutta tyhjää on ollut. Tosin eilen luulen jo osuneeni oikeille mestoille.
Lajin helppous viehättää.
Ensi viikonloppuna lähdössä matikkapilkille ensimmäistä kertaa, se on sitten eri asia tuleeko mitään. 
Pilikille, prkl! 
On 014a tullu matikkaa tänä vuonna.
Paino vaihdellu 300-1685 grammaan.
Kaikenkaikkiaan tullut 23 kalaa ja 3 vesistöstä.
Pakkanen rajoittaa meikäläisen halua mennä pimeään pilkkimään,mutta kun lauhtuu kelit niin on taas mentävä.
Paino vaihdellu 300-1685 grammaan.
Kaikenkaikkiaan tullut 23 kalaa ja 3 vesistöstä.
Pakkanen rajoittaa meikäläisen halua mennä pimeään pilkkimään,mutta kun lauhtuu kelit niin on taas mentävä.
Eipä päässyt pilkille kun oli niin pahat pakkaset.Fisupoika kirjoitti:Ensi viikonloppuna lähdössä matikkapilkille ensimmäistä kertaa, se on sitten eri asia tuleeko mitään.
Ensi viikonloppuna sitten...
Pilikille, prkl! 
Pe tuli käytyä matikkaongella.
Eka paikasta tuli 2,670 kg naaras.
Sitten alkoi porukkaa paleltaa ja hypättiin autoihin ja ajettiin seuraavaan paikkaan.
Sieltä napsahti 1,450 kg uros ja muutama pienempi jotka cr.
Eka paikasta tuli 2,670 kg naaras.
Sitten alkoi porukkaa paleltaa ja hypättiin autoihin ja ajettiin seuraavaan paikkaan.
Sieltä napsahti 1,450 kg uros ja muutama pienempi jotka cr.
-
Temppaelmeri
Eilen kaveri tempasi oman ennätyksensä jäälle.. Aamun punnitus kertoi mammalle painoksi 6665 g. Oli 6 tuuman reiässä ahdasta.. 
Idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen
no sehän on jo ihan kohtuukokonen
siinähän ois kalaparkille raaka-ainetta....tänään iltamassa pari tuntia jäällä,ei tapahtumia,muutama koukku pistettiin oottoon...
Komppaan.mylläri kirjoitti:Ite aloittelen nykyisin madekauden Jyväskylässä vasta helmikuun puolivälissä. Ennen sitä tuppaa tulemaan aika usein ämpeetä.Euchrid kirjoitti:Jokos niitä limamikkoja on täältä Jyväskylä korkeudelta noussut. Itsellä nyt takana kaksi reissua, mutta tyhjää on ollut. Tosin eilen luulen jo osuneeni oikeille mestoille.
On tullu liian usein "väsytettyä" ittesä touhuun, ramppaamalla helmikuun alusta asti pelipaikoilla.
Sit H-hetkellä ei oikee enää vetoa touhuun ole ollu.
Vanhemmiten viisastuu.., kai
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Itse olen ensimmäistä talvea liikkeellä madehommissa, joten jokunen reissu on jo tullut käytyä. Tulos on ollut edellä kuvatun mukainen. Minkäs sille mahtaa kun on hätäinenPrinssi kirjoitti:Komppaan.mylläri kirjoitti:Ite aloittelen nykyisin madekauden Jyväskylässä vasta helmikuun puolivälissä. Ennen sitä tuppaa tulemaan aika usein ämpeetä.Euchrid kirjoitti:Jokos niitä limamikkoja on täältä Jyväskylä korkeudelta noussut. Itsellä nyt takana kaksi reissua, mutta tyhjää on ollut. Tosin eilen luulen jo osuneeni oikeille mestoille.
On tullu liian usein "väsytettyä" ittesä touhuun, ramppaamalla helmikuun alusta asti pelipaikoilla.
Sit H-hetkellä ei oikee enää vetoa touhuun ole ollu.
Vanhemmiten viisastuu.., kai
- mpk
Eilen pari tuntia jäällä ja saaliina pari pientä luirua.
Tänään parisen tuntia sinervällä (multia) matikkaa koittamassa. Ei ollut muita tapahtumia kuin yksi tärppi.
Mihinkäs aikaan se kutu on kiivaimmillaan näin keskisuomen korvilla?
Mihinkäs aikaan se kutu on kiivaimmillaan näin keskisuomen korvilla?
- mpk
Veikkaisin että parin viikon päästä rupee matikan kutu olemaan kiihkeimmillään.
-
Kattokassinen
Neljäs ilta matikan perässä ja vasta sitten tapahtui edes jotain... 3 matikkaa nousi jäälle ihan peräjälkeen... Kovin olivat pieniä limakieppejä ne... Mutta hyvä että edes vähän merkkiä antaa.
Kalakerho JäykkäVapa ry.
-Kalastusta vakavasti, mutta leikkimielellä
-Kalastusta vakavasti, mutta leikkimielellä
nonnii tulihan se sieltä. 2.6 kiiloone kolli. ahvenen pala haran yläpuolella.
- Liitteet
-
- 3.JPG (96.49 KiB) Katsottu 3233 kertaa
-
- 5.JPG (94.61 KiB) Katsottu 3234 kertaa
heh paino enemmän ku meidän eiliset haastekisan kalat yhteensä . pieniä oli petäjäisen lirut 8 kalaa yhteensä 1914 g
Pääasia että "poika" tuli joukkueen matkassa kemijärvelle
Pääasia että "poika" tuli joukkueen matkassa kemijärvelle
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa