Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tällainen kiulu päätyi edesmenneeltä isoisältä itselle, Lohi 385 (?) ja 5 hp jammu. Samalla paatilla olen ollut ensimmäisillä kalareissuilla yli 20 vuotta sitten.
Tuollaisella pellikipolla liikutaan hauki, ahven ja siikapaikoilla.
Keulavispilänä Minn Kota Terranova Copilot Kauko-ohjaimella.
Muutama talvi sitten rakentelin myös kiertovesisumpun kiuluun.
+ 50kn 8)
Kulutus on kuitenkin maltillinen, eli alle 1 l/nm 35 solmuun asti.
25 solmun nopeudella 0,8l/nm.
Ohessa kuvia paritalvea sitten tehdystä "päähänpistosta" eli puleerauksesta:
Kuvissa kiinni vielä vanha 135 Verado .
Tästä mä tykkään. Monesti näkee noita eagleja noil 2x60hp tai 135hp koneilla. Kalassahan ei koskaan oo kiire, mut kyl tollanen röntti 200 heppanen kone tuo ajamiseen pirusti lisää mukavuutta. Onhan se kiva kun vene reagoi siihen kaasuun. ALko polttelee
Luulisi, että tuo kulkisi kovempaa? Vai tuleeko pohjan rajat vastaan? Kipparin testissä eagle kulki 150 optarilla 45 tai 46kn. Tuo kone on asennettu aika alas, voisko sieltä saada vauhtia lisää. Onko tuo potkuri mirage? Tempestiin vaihto vois tuoda vähän vauhtia lisää.
Eikös + 50 voi tarkttaa vaikka 60 tai 70 ? 8)
Eikös konekkin oleasennettu, että suurin piirtein kölin tasalla tuo ventilaatiolevy?
Trimmillätai hissillä (onko sitä) ylemmäs, jos tarttee.
Konetta on nostettu tuon kuvaamisen jäkeen ylös noin 60mm ja potkurina on nykyään Tempest Plus. Toki se on hippasen liian raju tällä hetkellä, kun kone kiertää vain 6000. Mutta matkavauhdeilla kulutus ja kierrokset pysyy kohtuu lukemissa. Nuo testit antaa yleensä pikkasen väärää kuvaa.. esim. oliko veneessä myrkyt/kauanko vene oli ollut vedessä? Itsellä veneessä on helposti 60-80 kg ylimääräistä tavaraa, ja löpöä 80-130l tankissa. No kuitenkin tuolla olen ajanut 52,2kn viime heinäkuussa, mutta tuskin siinä enää on hirveitä tehtävissä... ehkä sillä pääsisi heti keväällä tuonne 54kn tienoille, mikäli tankissa olisi 20l soppaa ja kaikki turha krääsä pois.
Kokeiles nostaa konetta vielä ylöspäin(niin ylös kuin saat). Sieltä pitäis tulla 200rpm lisää ja matka-ajossa samat kierokset. Potkurissa kuitenkin pito riittää. Tuo kipparin testi oli se, missä testattiin alumiini vs 3,4,5 lapaiset teräkset. Todennäköisesti pohja oli ollut kyllä puhdas.
Aiemmin oli samanlainen Vatori kuin jarppandeerin kuvassa. Mutta tänään tuli uusi (käytetty mutta uusi minulle) paatti tilalle. Bella 490R + 50hp Mariner
Nyt vain jäät äkkiä pois jotta saa veteen
Tuossahan tuo, vuoden -92 Silver Fox 60hv Marinerilla (2T).
Alkuperäinen värihän on se turkoosi. Maalauksen jälkeen tilasin teipit tehtaalta, 86€, melko suolaset mutta menköön perkele... 8)