Vetouistelu 2012
Re: Vetouistelu 2012
Nopea pisto tänään kotivesille, 60 järväri evääksi ja liki metrinen hauki + 40+ tane vapautettavaksi. Selkä ja käsivarret aurinko poltti. Huomenna kaverin kanssa jigihommiin.
Je Vois Tout!

Tuosta. 84cm,53cm,46cm,44cm

Tuli kelluttua Munapadan kanssa Saimaalla viikonloppu. Kalantulo oli hyvinkin erikoista, kuulemma johtuu mun haukitaustasta?
Lauantaina siis lähdettiin ajoissa vesille, ja kamat olikin vedossa viiden aikaan. Eka vapa kun oli targassa, ja molemmat viriteltiin seuraavia, niin rupes räikkä rallattamaan. Helppohan se oli tyhjään perään vinssata 62cm todella pulska taimen. Painoa opaut 3kg... Hetipian perään plaanari pakitti, mutta ei pysyny. Loppupäivä, eli seuraavat 15 tuntia oliki sit rauhallisempaa, ensin helle ja sen jälkeen reipas puhuri sulki kalojen suun liiankin hyvin. En kuulemma saa mainita sitä melkein metristä haukea, joka vapautettiin poikkeuksellisesti elävänä.
Sunnuntaina oltiin aamusta taas pelipaikoilla, hiukka myöhemmin pienen aamusäädön jälkeen... Pirun kylmä aamu ja itsellä liian vähän vaatetta... Aivan pirun hiljaista, ei kalaakaan näkyny kaiussa. Enkä saa mainita sitä yli metristä haukea, joka napsahti Munapadan luotto-haukipaikalta. Vaikka olikin karsea lötkö!
Todettiin siis paikka tyhjäksi, mutta maestron takataskusta löytyi lähistöltä toinen alue, josta alkoikin kalaa löytymään. Pian olikin vapautettu pieni järvilohi ja taimen, merkki selässään. Vähän aikaa sen jälkeen, kun oli puhuttu että on 1½ tuntia peliaikaa, saatiin tärppi potkurivirtaan. Ei pysynyt... Heti perään toinen plaanari pakitti, mutta palasi samantien paikalleen. Ja pian sisempi plaanari, ja pakitus oli lähes hyppy taaksepäin. Pienen manauksen saattelemana matka jatkui kohti päivän loppua. Vikassa kurvissa katsottiin kelloa, 17:48. Sovittu oli, että nostetaan kamat 18:00 ylös. Kurvin jälkeen lähti taas sama sisin plaanari taaksepäin, molemmat kiljui perään "PYSY, PERKELE!". Pysyi! Pirteä, pienehkö, lohi oli siiman päässä lähes hauska. Hyppi ja syöksyili kuin isompikin, mutta lopulta saatiin ylös. Pituutta reilu 60cm, ja pappi lauloi. Tyttärelle kun oli tilauksessa maistiaiskala. Edellisen päivän taimen meni taas leviässä vaaniviin kitoihin n. 2 minuutissa.
Munapadalle lämpimät kiitokset, jatketaan hyäkkäystä Saimaan kalakantoja kohtaan yhdessä taas jussina!
Lauantaina siis lähdettiin ajoissa vesille, ja kamat olikin vedossa viiden aikaan. Eka vapa kun oli targassa, ja molemmat viriteltiin seuraavia, niin rupes räikkä rallattamaan. Helppohan se oli tyhjään perään vinssata 62cm todella pulska taimen. Painoa opaut 3kg... Hetipian perään plaanari pakitti, mutta ei pysyny. Loppupäivä, eli seuraavat 15 tuntia oliki sit rauhallisempaa, ensin helle ja sen jälkeen reipas puhuri sulki kalojen suun liiankin hyvin. En kuulemma saa mainita sitä melkein metristä haukea, joka vapautettiin poikkeuksellisesti elävänä.
Sunnuntaina oltiin aamusta taas pelipaikoilla, hiukka myöhemmin pienen aamusäädön jälkeen... Pirun kylmä aamu ja itsellä liian vähän vaatetta... Aivan pirun hiljaista, ei kalaakaan näkyny kaiussa. Enkä saa mainita sitä yli metristä haukea, joka napsahti Munapadan luotto-haukipaikalta. Vaikka olikin karsea lötkö!
Todettiin siis paikka tyhjäksi, mutta maestron takataskusta löytyi lähistöltä toinen alue, josta alkoikin kalaa löytymään. Pian olikin vapautettu pieni järvilohi ja taimen, merkki selässään. Vähän aikaa sen jälkeen, kun oli puhuttu että on 1½ tuntia peliaikaa, saatiin tärppi potkurivirtaan. Ei pysynyt... Heti perään toinen plaanari pakitti, mutta palasi samantien paikalleen. Ja pian sisempi plaanari, ja pakitus oli lähes hyppy taaksepäin. Pienen manauksen saattelemana matka jatkui kohti päivän loppua. Vikassa kurvissa katsottiin kelloa, 17:48. Sovittu oli, että nostetaan kamat 18:00 ylös. Kurvin jälkeen lähti taas sama sisin plaanari taaksepäin, molemmat kiljui perään "PYSY, PERKELE!". Pysyi! Pirteä, pienehkö, lohi oli siiman päässä lähes hauska. Hyppi ja syöksyili kuin isompikin, mutta lopulta saatiin ylös. Pituutta reilu 60cm, ja pappi lauloi. Tyttärelle kun oli tilauksessa maistiaiskala. Edellisen päivän taimen meni taas leviässä vaaniviin kitoihin n. 2 minuutissa.
Munapadalle lämpimät kiitokset, jatketaan hyäkkäystä Saimaan kalakantoja kohtaan yhdessä taas jussina!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Miten markku on antanu päästää hauen hengissä takas? 
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
Markku on ruvennu hempeilemään...
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Enhän mä maininnu hauista mitään...?
Mä oon kuulemma niin karsea hauenhalaaja, ettei mun poraamista olis jaksanu kuunnella kukaan... Sitäpaitsi isompi "istutettiin" hyvälle lohilinjalle muiden uistelijoiden kiusaksi
Mä oon kuulemma niin karsea hauenhalaaja, ettei mun poraamista olis jaksanu kuunnella kukaan... Sitäpaitsi isompi "istutettiin" hyvälle lohilinjalle muiden uistelijoiden kiusaksi
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Annoit kuitenkin rivien välistä ymmärtääSamtheman kirjoitti:Enhän mä maininnu hauista mitään...?
-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
- Jäpäkyörä
- Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Amen.munapata kirjoitti: Voin kuitenkin vakuuttaa, että tosta sairaasta käytännöstä ei todellakaan tule tapaa![]()
-munapata
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
No kattellaan... Taitaa juhannuksen aikaa olla hauilla pari suojelusenkeliä liikenteessämunapata kirjoitti:Voin kuitenkin vakuuttaa, että tosta sairaasta käytännöstä ei todellakaan tule tapaa![]()
Mihin väriin haagertti oli mieltynyt, lapinkultaan?
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Hinttipinkki VK:n levy ja purple/black glow, niin paskaa sataa niskaan
Ne saatanan tunkiojätteet valuu rantalimakoista helpon istarisaaliin houkuttelemina nauttimaan punalihaisesta
Tähän asti ne ovat olleet kalastajien riesana vasta elo/syyskuun vaihteessa parin viikon ajan, mutta nyt kantojen räjähdettyä piinaa riittää ilmeisesti läpi kesän. Ainoastaan joukkoteurastus voi enään pelastaa katastrofilta
voi vi..ujen vittu
-munapata
-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
- yki
- Kelju K. Kojootti "Unsuper Genius"
No nyt onnas
Pojan ja vaimon kanssa uistelemassa ja het kuha kiinni,siitä pieni hetki ja plaanari niias taakse upeesti ja pienoisen taistelun jälkeen venhossa potki 4,5kg kuha.No siitä menikin sitten 5-10min ja 1,5kg takilasta,30-40 min vetoo ja 7kg kuhaa paatissa joten ei hassummin.Vielä pari pienempää käytin paatissa ja yks karkas venhon perässä,mutta eipä se juuri harmittanut.Haukea laskettiin takasin useita 1-2 kilosia.ja olataisko oltu vesilla pari tunntia joten oli venhossa sutinaa.
- Liitteet
-
- vehtu.jpg (93.17 KiB) Katsottu 6223 kertaa
Vain raukka painaa jarrua ja savolaiset PAKOTETAAN käyttämään kumia.
Paljonko oli pituutta? Komia kala.onnittelut!yki kirjoitti:No nyt onnasPojan ja vaimon kanssa uistelemassa ja het kuha kiinni,siitä pieni hetki ja plaanari niias taakse upeesti ja pienoisen taistelun jälkeen venhossa potki 4,5kg kuha.No siitä menikin sitten 5-10min ja 1,5kg takilasta,30-40 min vetoo ja 7kg kuhaa paatissa joten ei hassummin.Vielä pari pienempää käytin paatissa ja yks karkas venhon perässä,mutta eipä se juuri harmittanut.Haukea laskettiin takasin useita 1-2 kilosia.ja olataisko oltu vesilla pari tunntia joten oli venhossa sutinaa.
- yki
Kiitos.En vielä mitannut,kalat pistettynä kylmiössä,huomenna fileiksi.Oli vähän kiire ehtoo.jjs^^ kirjoitti:Paljonko oli pituutta? Komia kala.onnittelut!yki kirjoitti:No nyt onnasPojan ja vaimon kanssa uistelemassa ja het kuha kiinni,siitä pieni hetki ja plaanari niias taakse upeesti ja pienoisen taistelun jälkeen venhossa potki 4,5kg kuha.No siitä menikin sitten 5-10min ja 1,5kg takilasta,30-40 min vetoo ja 7kg kuhaa paatissa joten ei hassummin.Vielä pari pienempää käytin paatissa ja yks karkas venhon perässä,mutta eipä se juuri harmittanut.Haukea laskettiin takasin useita 1-2 kilosia.ja olataisko oltu vesilla pari tunntia joten oli venhossa sutinaa.
munapata kirjoitti:Hinttipinkki VK:n levy ja purple/black glow, niin paskaa sataa niskaanNe saatanan tunkiojätteet valuu rantalimakoista helpon istarisaaliin houkuttelemina nauttimaan punalihaisesta
Tähän asti ne ovat olleet kalastajien riesana vasta elo/syyskuun vaihteessa parin viikon ajan, mutta nyt kantojen räjähdettyä piinaa riittää ilmeisesti läpi kesän. Ainoastaan joukkoteurastus voi enään pelastaa katastrofilta
voi vi..ujen vittu
![]()
-munapata
Juu, tuntuu hauille kelpaavan taimenen ja lohen poikaset... Eilen jigillä yhden ~1,5kg hauen sain, millä näkyi kurkussa taimenen pyrstö, tuollainen reilu 20cm oli uhrilla pituutta
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Kerran on tullu Päijänteeltä hauki jolla ollu taimenen penikka sulamassa.
Mut eihän täällä taimenia ookkaan
Kerran tullu myös syksyllä hauki jolla siika mahassa.
Mut eihän täällä siikojakaan oo
Ykillä "kohtalainen" perussaalis
Mut eihän täällä taimenia ookkaan
Kerran tullu myös syksyllä hauki jolla siika mahassa.
Mut eihän täällä siikojakaan oo
Ykillä "kohtalainen" perussaalis
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
Mitä järkeä on istuttaa uistimen kokoista jalokalaa?
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
sitä en tiedä. saimaalta tuli se hauki, savonlinnan vesiltä.Haukkivesku kirjoitti:Mitä järkeä on istuttaa uistimen kokoista jalokalaa?
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Onneksi täällä on palattu perusmeininkiin.. AS normireikään muikulla ja ei yhtään houkutuslevyä! Saaliit on kasvaneet. 5 mittaa kahteen tuntiin Saimaalta lauantaina, kaikki CRmunapata kirjoitti:Hinttipinkki VK:n levy ja purple/black glow, niin paskaa sataa niskaanNe saatanan tunkiojätteet valuu rantalimakoista helpon istarisaaliin houkuttelemina nauttimaan punalihaisesta
voi vi..ujen vittu
![]()
-munapata
Taas palattu alkujuurille...
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
- yki
Pituutta oli 75cmjjs^^ kirjoitti:Paljonko oli pituutta? Komia kala.onnittelut!yki kirjoitti:No nyt onnasPojan ja vaimon kanssa uistelemassa ja het kuha kiinni,siitä pieni hetki ja plaanari niias taakse upeesti ja pienoisen taistelun jälkeen venhossa potki 4,5kg kuha.No siitä menikin sitten 5-10min ja 1,5kg takilasta,30-40 min vetoo ja 7kg kuhaa paatissa joten ei hassummin.Vielä pari pienempää käytin paatissa ja yks karkas venhon perässä,mutta eipä se juuri harmittanut.Haukea laskettiin takasin useita 1-2 kilosia.ja olataisko oltu vesilla pari tunntia joten oli venhossa sutinaa.
Oliko kutenut? Kun noin lyhkänen on..yki kirjoitti:Pituutta oli 75cmjjs^^ kirjoitti:Paljonko oli pituutta? Komia kala.onnittelut!yki kirjoitti:No nyt onnasPojan ja vaimon kanssa uistelemassa ja het kuha kiinni,siitä pieni hetki ja plaanari niias taakse upeesti ja pienoisen taistelun jälkeen venhossa potki 4,5kg kuha.No siitä menikin sitten 5-10min ja 1,5kg takilasta,30-40 min vetoo ja 7kg kuhaa paatissa joten ei hassummin.Vielä pari pienempää käytin paatissa ja yks karkas venhon perässä,mutta eipä se juuri harmittanut.Haukea laskettiin takasin useita 1-2 kilosia.ja olataisko oltu vesilla pari tunntia joten oli venhossa sutinaa.
Eilen hieno uisteluilta Lohjanjärvellä. Kalaa tuli mukavaan tahtiin ja illan kruunasi vähän ennen auringonlaskua HK-Varmaan iskenyt 3kg kuha.
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Ensimmäinen yöreissu tälle kesälle tuotti mukavasti tulosta.
7 kalaa ylös ja kaikki mittakaloja.
Pienin 40cm ja suurin 78cm , joka myös uusi ennätys 4,6kg.
Parhaat ottiajat edelliskesän tapaan 12-01 ja 03.
7 kalaa ylös ja kaikki mittakaloja.
Pienin 40cm ja suurin 78cm , joka myös uusi ennätys 4,6kg.
Parhaat ottiajat edelliskesän tapaan 12-01 ja 03.
- Liitteet
-
- kuhilus.JPG (39.54 KiB) Katsottu 4303 kertaa
Yksi iso pelastaa päivän!
- yki
Kalajumala on suosinut meikäläistä tällä viikolla ke 4,5kg ja pe 4,6kg kuha.