Örnvik/ Quicksilver 540 cabin

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Samtheman
Pippelsman

Örnvik/ Quicksilver 540 cabin

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Kävin tänään potkimassa moisen potkuria. Hienon näköinen laite, mutta onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta? Käyttö olis uistelua ja retkeilyä, välillä heittelyäkin (joo, tiedän että siihen on parempiakin).
Lähinnä tilojen toimivuus ja keliominaisuudet kiinnostaa...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
samima

Re: Örnvik/ Quicksilver 540 cabin

Viesti Kirjoittaja samima »

Mulle sanoi tutuhko venemyyjä että ei myy mulle tuollaista vetouisteluun.. Sanoi ettei mene metriäkään suoraan ajamatta. Mitä lie tarkoittanut, mutta kauppaan jäi..

Sami
Jamo81
Matkanjohtaja

Viesti Kirjoittaja Jamo81 »

Tjaah. Näissä taisi olla traileroimisen kanssa sellaista pientä ongelmaa että pohja ei tahdo sitä kestää. Itse jättäisin ostamatta.
Työ haittaa harrastusta!Vai oliko se toisinpäin??
Samtheman
Pippelsman

Mulla vähenee ton myötä trailerointi rajusti, pääasiallinen käyttö tulee olemaan uistelu ja retkeily. Ruåttin puolelta löytyi jonkin verran kokemuksia, ja sen perusteella toi ei todellakaan putoa vielä listalta. Itseasiassa hankinta on jo lähes tehty... Tilat/vm/hinta on vaan ihan omassa luokassaan, toi kun on melkein wa.
Paljon kuulopuheita, joten hankin kokemukset itse nokkapysty

Jamo81
Matkanjohtaja

Viesti Kirjoittaja Jamo81 »

Juu, edukkaitahan nuot on... Ja siihen tiesti on jossain syykin. En nyt noita kaikkia paskoiksi hauku, mut mut. Yhdellä tutulla tuollainen on ja siittä ainakin petti pohja muistaakseni ihan ensimmäisillä traileroinneilla.

Jamo
Työ haittaa harrastusta!Vai oliko se toisinpäin??
Samtheman
Pippelsman

Syy lienee eniten brunswikin jättimäisissä tuotantomäärissä... Noh, 540 cabin örkka lienee mun seuraava paatti, vakuutukset ja takuut on noita varten olemassa. Harmi ku wa-veneiden tarjonta härmässä on luokkaa sysipaska.

drwho

Viesti Kirjoittaja drwho »

samima kirjoitti:Mulle sanoi tutuhko venemyyjä että ei myy mulle tuollaista vetouisteluun.. Sanoi ettei mene metriäkään suoraan ajamatta. Mitä lie tarkoittanut, mutta kauppaan jäi..

Sami
Oltiin keväällä Vänernillä ja siellä oli usealla paikallisella uisteluporukalla (jotka kävi paljon myös merellä esim Öölannissa) örnviikkejä ja kovasti kehuivat.
drwho

Samtheman kirjoitti:Syy lienee eniten brunswikin jättimäisissä tuotantomäärissä... Noh, 540 cabin örkka lienee mun seuraava paatti, vakuutukset ja takuut on noita varten olemassa. Harmi ku wa-veneiden tarjonta härmässä on luokkaa sysipaska.
Hae naapurista?
Samtheman
Pippelsman

Noh, ostos tuli tehtyä viime viikolla, Örnvik 540 cruiser/cabin on nyt laiturissa ja koeajettu parinakin päivänä, sekä koenukuttu.
Tilat on veneessä kokoisekseen hulppeat, hyvä avotila takana, keula kestää kävellä ja kabiinissa nukkuu pari ihmistä hyvin. Pöydän saa takatilaan ja hyttiin, mikä oli erittäin kätevää.
100hv efi merkku vie tuota 30 solmuun asti, matkavauhtina voi hyvin pitää 20-23 solmua, kiepeillä 4100-4500.
Kalastusta ei tullut kokeiltua, mato-ongintaa lukuunottamatta. Vapatelineet laitan tuulilasin kaiteeseen, siinä näytti olevan täydellinen paikka niille. Takilat pitää hankkia, ja niiden kiinnitys miettiä. Perän laidat on hiukka ohuet, joten jonkin telineratkaisun joutuu tekemään. Takaosassa ei ole kaiteita, ja perän muoto ei salli takakulmaan kiinnitystä. Eli joko laitan lyhyet kaiteet tai teetän jonkin asennuslevyn.
Kokeilin myös pienillä kierroksilla ajelua, 800-1100 rundia löytyi aika hyvin, parhaimmillaan 50 rundin heitoilla, ihan kahvasta. Jarrupussit toivon mukaan parantaa tilannetta vauhdin suhteen, minimi oli kahden solmun paremmalla puolella ilman pusseja.
Aaltoon tuo on kohtuullinen ajaa, ei narkin veroinen, mutta vakaa ja tukeva. Joka tarkoittaa välillä aika kovia osumia, koska ei mene aallosta aina läpi :roll: Luulen että pärjään vallan mainiosti! Laidalla saa vaikka tanssia, ei kallistele merkittävästi.
Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen!
Liitteet
WP_000121.jpg

karimansu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karimansu »

Mulla 580 pilothouse vuodesta 2008 uistelukäytössä ja edelleen erittäin tyytyväinen, talijärjestelyt yms omaa luokkaansa.

Takiloista, näyttäisi että tuossa vastaava puukaide tuossa laidalla kuin pilotissa.

Laitoin sähkö scottyt tuohon puulaidan päälle siten että jalusta kiinnitettiin kahdesta uloimmasta reiästä järeillä ruuveilla tuohon puukaiteeseen ja lasikuiturunkoon.
Puukaiteen alle tein L-mallisen tuen paksusta muovista, tuo tuki sialla ja ruuveilla kiinni lasikuituun.
Takilanjalustan kaksi sisempää kiinnitystä pulteilla läpi tuon puukaiteen ja L-tuen ja aluslevyt ja mutterit kiinni. Lisäsin vielä metallisesta "reikänauhasta" tehdyn kulmasta kulmaan tuen tuohon L-tukeen joka viimeistää esti pienimmänin notkumisen. Tuli todella tukevat ja takaan että kestää.

Vähän hankala selostaa mutta koitan kaivella vaikka kuvankin ko toteutuksesta.
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Varmasti pätevä uisteluvene mutta tunnusta, että Narkki oli kauniimpi.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Samtheman
Pippelsman

karimansu kirjoitti:Mulla 580 pilothouse vuodesta 2008 uistelukäytössä ja edelleen erittäin tyytyväinen, talijärjestelyt yms omaa luokkaansa.

Takiloista, näyttäisi että tuossa vastaava puukaide tuossa laidalla kuin pilotissa.

Laitoin sähkö scottyt tuohon puulaidan päälle siten että jalusta kiinnitettiin kahdesta uloimmasta reiästä järeillä ruuveilla tuohon puukaiteeseen ja lasikuiturunkoon.
Puukaiteen alle tein L-mallisen tuen paksusta muovista, tuo tuki sialla ja ruuveilla kiinni lasikuituun.
Takilanjalustan kaksi sisempää kiinnitystä pulteilla läpi tuon puukaiteen ja L-tuen ja aluslevyt ja mutterit kiinni. Lisäsin vielä metallisesta "reikänauhasta" tehdyn kulmasta kulmaan tuen tuohon L-tukeen joka viimeistää esti pienimmänin notkumisen. Tuli todella tukevat ja takaan että kestää.

Samanlaiset taitaa olla. Jos saat kuvia kaivettua, niin loistavaa. Mä olen kaavaillut oheisen kaltaista tukea, jolle saattais olla jo tekijäkin. Ylhäällä saattais riittää yksikin ruuvipari.
Harmaa on siis laita, ruskea se kaidepuu, keltaiset on ruuvit, musta on alusta ja vihreä takila

Mikey, narkki oli kauniimpi. Siitä ei koskaan tule olemaan epäselvyyttä.
Liitteet
takila_v1.jpg

karimansu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karimansu »

Samtheman kirjoitti:
karimansu kirjoitti:Mulla 580 pilothouse vuodesta 2008 uistelukäytössä ja edelleen erittäin tyytyväinen, talijärjestelyt yms omaa luokkaansa.

Samanlaiset taitaa olla. Jos saat kuvia kaivettua, niin loistavaa. Mä olen kaavaillut oheisen kaltaista tukea, jolle saattais olla jo tekijäkin. Ylhäällä saattais riittää yksikin ruuvipari.
Harmaa on siis laita, ruskea se kaidepuu, keltaiset on ruuvit, musta on alusta ja vihreä takila

Mikey, narkki oli kauniimpi. Siitä ei koskaan tule olemaan epäselvyyttä.
Vaikuttaa vastaavalta toteutukselta kuin mulla, koitan kotoa kaivella kuvia.

Missäsäpäin muuten veneesi pitää majaa ?
Samtheman
Pippelsman

Vuosaari, slu:n laituri.

Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Onnea uudelle veneelle.

Hyvä valinta,kulkee vielä kivasti jarruttomalla traikulla :D ,
Liitteet
Isänpäivän ihanuutta.jpg
Isänpäivän ihanuutta.jpg (66.24 KiB) Katsottu 9274 kertaa
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Samtheman
Pippelsman

Kai Fuso huomasit ettei ole sama venemalli kyseessä :lol:

Samtheman
Pippelsman

Jatkanpa tähän varustelun etenemästä, josko joku hyötyisi omaa suunnitellessa.
Tuulilasin ulkopuolinen kaide osoittautui loistavaksi paikaksi vapatelineille, tänään tuli koeajettua. Vastaa targaa täysin.
Vauhtia 100 efi merculla on 1-5km/h, riippuen tuulen suunnasta. Ilman pusseja, tyynessä menee 4-5km/h. Pusseilla saa hillittyä vauhdin reippaassa myötäisessäkin sopivaksi.
Vene on erinomainen ajaa uistelunopeuksissa, myös aallokossa. Sisätilat tuntui sopivilta kolmella puuhasteluun, aika näyttää onko ne sitä. Kovassa aallokossa (2m) ei plaaniin voinut enää nostaa, vene käyttäytyy agressiivisesti aallokossa, johtuen varmaan leveydestä ja reunapalteista. Aika kovia iskuja tulee jopa alle metrinkin aallossa, mutta niiden kanssa just pärjää. Eli huomattavasti kovempi ajaa kuin narkki.
Ensi viikolla aletaan sovittelemaan takiloita kiinni, laita ei ihan suoraan sovi alustalle.
Liitteet
sivu.jpg
etu.jpg

konepyorailija
Porakonepyöräilijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konepyorailija »

Varmaan hyvä ja käytännöllinen vene johon minulla ei edes rahat riittäisi mutta on se vaan aika.......... Mummo Ankan auton näköinen sivuprofiilista jos hienostuneesti sanotaan :lol:

Saitteko laiturinaapurin kanssa paljousalea kun ostitte samanlaiset veneet :wink:
Jussijii
Sisävesiswedu

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

Virtaviivaisilla ulkoa näteillä tuhottoman arvokkailla kiiltävillä pikaliippareilla kalastavat ovat pienimunaisia bemarikuskeja!
Rumilla veneillä kalastavat on muuten vain pienimunaisia!

...Sitä paitsi, toinen tykkää kalamiehestä, toinen sen kaverista, mun mielestä toi on ihan hienon näköinenkin paatti. Onnea uudelle veneelle ja kireitä siimoja!
Samtheman
Pippelsman

Nyt olis takilat kiinni, just sopivasti syksyn koitoksiin. Koko hommasta kuuluu kunnia herra .:P:. :lle, jonka suosiollisella avustuksella (mä kavoin nenää ja mestari teki) saatiin scottyt paikalleen. Aika kivasti, ainakin omasta mielestä, saatiin tuet piiloon.
Liitteet
WP_000157.jpg
WP_000158.jpg
WP_000160.jpg

drwho

Nyt olis takilat kiinni, just sopivasti syksyn koitoksiin. Koko hommasta kuuluu kunnia herra .:P:. :lle, jonka suosiollisella avustuksella (mä kavoin nenää ja mestari teki) saatiin scottyt paikalleen. Aika kivasti, ainakin omasta mielestä, saatiin tuet piiloon.
Siisti asennus kaikinpuolin! Mutta kalastaako se..? :lol:

OT: Sulla on paatti ilmeisesti jossain Itähelsingissä, mitäs takiloilla vetelet syssyllä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mun kokemuksella kuhaa tsadin vesiltä ei paljoo kantsi vedellä syksyllä, me siirrytään 100% taimenhommiin näihin aikoihin, abboree ja kuhhoo joskus jigataan ku keretään.
kapakala
Papanapa

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Taidan jättää syystreffit väliin, jos tälläinen imuri osallistuu ...
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Samtheman
Pippelsman

drwho kirjoitti: OT: Sulla on paatti ilmeisesti jossain Itähelsingissä, mitäs takiloilla vetelet syssyllä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mun kokemuksella kuhaa tsadin vesiltä ei paljoo kantsi vedellä syksyllä, me siirrytään 100% taimenhommiin näihin aikoihin, abboree ja kuhhoo joskus jigataan ku keretään.
Tanttua meinasin yrittää, kesällä lohta. Kuha on mun silmissä menetetty kala Stadin vesillä, ei kuulu kohteisiin...

Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Pääseks mää Samppa sun kyytiin joskus?
Mulla on kaikki ottipaikat tiedossa 20 vuoden takaa...:)
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
drwho

Tanttua meinasin yrittää, kesällä lohta. Kuha on mun silmissä menetetty kala Stadin vesillä, ei kuulu kohteisiin...
Silppuahan tuolta tulee just mittasta. Isoja kaloja en ole saanu kun talviverkoilla.

Tanee eio juurikaan vedetty, son meillä ihan puhtaalla heittokalastuskohteena.
Vastaa Viestiin