Suvi 5700 sr cc/ Duo
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Suvi 5700 sr cc/ Duo
Onko kenellekään oma kohtaista kokemusta kyseisestä veneestä? Testi ja koeajoja kyllä löytyy, mutta aina suhtaudun nuihin varauksella..
Kone suositus on tuohon 50-70hp, yleensä näyttää olevan paikallaan 60hp yamaha.
Eikö tuo ole sama kone kuin 50hp, imupuolella vain kuristus? Turha ostaa 60hp?
Käyttö olisi n. 80% jigi/heittokalastusta, 15% retkeilyä perheen kanssa, ja 5% vetouistelua.
Vene tulisi merelle,kuinka hyvin tuollainen kulkee aallokossa? Missään myrskyissä ei ole tarkoitus lähtä ajelemaan, mutta joku 12m/s tuuli on varmaan jo aika tavallinen.
Nykyinen vene Suvi 4550 sr, tuohon verrattuna varmaan ihan eri planeetalta tämä 5700..
Saa ehdotella saman hinta/koko luokan veneitä hyvillä perusteilla, ei mallia "osta alumiini:)"
Kone suositus on tuohon 50-70hp, yleensä näyttää olevan paikallaan 60hp yamaha.
Eikö tuo ole sama kone kuin 50hp, imupuolella vain kuristus? Turha ostaa 60hp?
Käyttö olisi n. 80% jigi/heittokalastusta, 15% retkeilyä perheen kanssa, ja 5% vetouistelua.
Vene tulisi merelle,kuinka hyvin tuollainen kulkee aallokossa? Missään myrskyissä ei ole tarkoitus lähtä ajelemaan, mutta joku 12m/s tuuli on varmaan jo aika tavallinen.
Nykyinen vene Suvi 4550 sr, tuohon verrattuna varmaan ihan eri planeetalta tämä 5700..
Saa ehdotella saman hinta/koko luokan veneitä hyvillä perusteilla, ei mallia "osta alumiini:)"
Viimeksi muokannut pulijannu, 23:13:05 30.10.2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suvi 5700 sr cc
Eipä näytä olevan kenelläkään tuollaista venettä
Onkos tuohon moottori asiaan mitään kommenttia?
Onkos tuohon moottori asiaan mitään kommenttia?
Kokemuksia Suvista ei ole mutta, kuulut olen nyky Suvien olevan kelpo ajettavia. Mulla oli 70hv Yamaha tuossa 3 kautta ajossa niin suosittelen. Hyvä kone ja hieman ponnistaa paremmin kuin pienemmät.
Sundqvist 560. Johnson 175 fast strike. V6.
Kyseistä mallia ei ole ollut, mutta 5050 Uno CC:stä on.
Kolme kautta sillä ajelin eikä niin pahaa keliä ollut ettei sillä merelle olisi uskaltanut mennä.
Koneena mulla oli siinä Mercuryn 60hv, jolla kulki 36 solmua.
Luovuin Suvista, kun ikää alkaa olla niin paljon että arvostan sitä että paatissa on hytti lämmityslaitteella varustettuna.
Ehdin ajaa Suvi 5050 Uno CC veneellä noin 1000 tuntia, joten monen laisessa kelissä tuli ajettua. Mercury pelasi moitteetta, ellei oteta huomioon termostaatin jumittumista, mitään muuta vikaa ei esiintynyt.
Nykyinen kalapaatti on Minor 640, enkä ole hetkeäkään katunut sen hankkimista, ja sillä olen ajanut kohta myös 1000 tuntia, vaikka on vasta toinen kalastuskausi meneillään.
Kolme kautta sillä ajelin eikä niin pahaa keliä ollut ettei sillä merelle olisi uskaltanut mennä.
Koneena mulla oli siinä Mercuryn 60hv, jolla kulki 36 solmua.
Luovuin Suvista, kun ikää alkaa olla niin paljon että arvostan sitä että paatissa on hytti lämmityslaitteella varustettuna.
Ehdin ajaa Suvi 5050 Uno CC veneellä noin 1000 tuntia, joten monen laisessa kelissä tuli ajettua. Mercury pelasi moitteetta, ellei oteta huomioon termostaatin jumittumista, mitään muuta vikaa ei esiintynyt.
Nykyinen kalapaatti on Minor 640, enkä ole hetkeäkään katunut sen hankkimista, ja sillä olen ajanut kohta myös 1000 tuntia, vaikka on vasta toinen kalastuskausi meneillään.
Otsikon Suvista ei ole kokemusta, mutta rozen Yamarinin kyydissä useasti olleena voin vilpittömästi suositella venettä. Todella tarkasti ja hyvin pidetty; todellinen omistajansa silmäterä!
Tuo Suvin 5050 Uno CC on kanssa yksi vaihtoehto, En ole vain nähnyt luonnossa. Onkohan tuo liian pieni jos sattuu pikkusen puhaltamaan ja kyydissä kolme henkilöä.
Jos oulussa sattuu jollain olemaan, mielellään kävisin kyydissä
Tuon 5050 tilalle on tullut 5080, siinä vain tuo pulpetti on laidassa. Tuotakaan mallia en ole päässyt näkemään luonnossa.
Jos oulussa sattuu jollain olemaan, mielellään kävisin kyydissä
Tuon 5050 tilalle on tullut 5080, siinä vain tuo pulpetti on laidassa. Tuotakaan mallia en ole päässyt näkemään luonnossa.
Oulussa ainakin hollihaassa on yhdellä verkkomiehellä 5050 tuplapulpetilla oleva. on ainakin kehunut sitä niinkin kaikki omiaan kehuu. Käyppä siellä pyörähteleen jos vaikka kyytiin pääsisit kun tuntuu että aina kun olen sieltä veneen laskenut niin oon heppuun törmännyt
Pitää käydä joskus katteleen jos sattus näkymään..ruben kirjoitti:Oulussa ainakin hollihaassa on yhdellä verkkomiehellä 5050 tuplapulpetilla oleva. on ainakin kehunut sitä niinkin kaikki omiaan kehuu. Käyppä siellä pyörähteleen jos vaikka kyytiin pääsisit kun tuntuu että aina kun olen sieltä veneen laskenut niin oon heppuun törmännyt
Pari kesää sitten oli siinä jokisuistossa jollakin CC mallikin, monena reissuna oli yhtäaikaa. Tänä vuonna en ole ehtiny käymään, liekkö vielä käynyt.
Re: Suvi 5700 sr cc/ Duo
Nyt ollut mielessä tuo duo versio?
Kellään kokemusta miten onnistuu heitely Duo mallissa?
Onko ongelmia heittojen/kalojen suhteen, kun pulpetit on laidassa?
Kellään kokemusta miten onnistuu heitely Duo mallissa?
Onko ongelmia heittojen/kalojen suhteen, kun pulpetit on laidassa?
Kannattaa ehdottomasti käydä jossain mahdollisessa paikassa kokeilemassa venettä vaikka kuivilla ennenkuin alkaa ostamaan. Itseäni kiinnosti malli 5050 duo ja erämessuilla kun kävin siinä istuskelemassa niin kävi heti selväksi että aivan liian ahdas takatila. Isommasta 5700 sarjasta ei kokemusta. Suvin uutuus 5080 herätti kyllä mielenkiinnon, oli loistavat tilat kalastukseen.
suvi 5700 duo, 70hp koneella on nyt varattuna.
Toivotaan että paketti vastaa tarpeita.
Toivotaan että paketti vastaa tarpeita.