aave, hyvä vai huono?

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
huug0

aave, hyvä vai huono?

Viesti Kirjoittaja huug0 »

sanokaas mielipiteenne tästä suomalaisesta aave uistimesta.
mikä väri ja koko ovat parhaita ja onko hintansa väärtti?[/img]
Liitteet
värikartta suoraan osoitteesta www.aave.net
värikartta suoraan osoitteesta www.aave.net
Varit_hauki.jpg (52.79 KiB) Katsottu 6238 kertaa
Prinssi
El Reino

tamuja

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Taittoperse (hieman eri malli) ainakin mielenkiintoisesti potkiva peli oikeassa vetovauhdissa joka noukkinut useita Päijänteen ja Airiston taimenia, joten miksikös ei toimisi heiteltäessä..
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Theemu
The Emu

Viesti Kirjoittaja Theemu »

Se heitto aave toimii helvetin hyvin tampiolle ainakin kymillä kylmällä vedellä ja ei oo ollu vissiin merelläkään huono heitto peli tampiolle. :wink:
Viimeksi muokannut Theemu, 09:08:46 26.07.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Taittoperä toimi myös mun veneessä merellä viime syksynä, kuten myös heittopelikin. Violetti/sininen ja noutaja on olleet toimivia ainakin loppusyksystä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Meillä on hinaushommissa toi taittoperä ollu aika loistava. Heittomallillakin on kaveri kai jonkun kalan saanut.
Aave... Ja kala on haave :lol:
Ei, hyvä laite se on.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Kuusisto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuusisto »

Täältä kanssa ääntä taittoperälle. Viime syksynä sekakäytössä oikeastaan vallan Koston Doorista ja veto-aavetta. Kostoon puri kyllä huomattavasti useammin, mutta Aavekin maistui.
Kivat uistimet nuo kaiken kaikkiaan, eivät ole niin nuukia vetonopeuden suhteen.
Matuu
Korkkikonttine heone

Viesti Kirjoittaja Matuu »

Mulla ainakin jäi paskan maku suuhun kun yksi haukiaave oli pakissa ja kävi parikertaa vedessä ja jäi pakkiin pyörimään joksikin aikaa.
Kun meinasin taas koittaa antaisko se kalaa niin lakka oli haljennut ja irronnut ja teipit melkein irti...
Everyone should belive in something.
I belive I`ll have another beer.
mpm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mpm »

[quote="Matuu"]Mulla ainakin jäi paskan maku suuhun kun yksi haukiaave oli pakissa ja kävi parikertaa vedessä ja jäi pakkiin pyörimään joksikin aikaa.
Kun meinasin taas koittaa antaisko se kalaa niin lakka oli haljennut ja irronnut ja teipit melkein irti...[/quote]
Moro, hyvin on aaveet pelittäneet sekä heittokalastuksessa että vedossa ainakin meritaimenelle, tuollaisia laatuongelmia ei ole vielä ollut, joskus olen lakkaillut lisää niitä itse jos on ollut aikaa tuolllaiseen, vois olla kyllä mahdollista että tuollaisen pienen valmistajan tuotantoon joskus livahtaa maanatai kappaleitakin.Monesti nuo aaveet on kyllä pelastaneet päivän varsinkin heitellessä.
Kalakaitsu

Viesti Kirjoittaja Kalakaitsu »

Aaveiden "reunat" on teräväkulmaisia ja lakkapinta alkaa helposti irvistämään pohjakosketusten jälkeen varsinkin heittomalleissa,kun ovat painavampia.Uinniltaan toimii ainakin meritaimenelle.
kelaa jokainen heitto niinkuin se olisi viimeinen ...
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Hyvin positiivisia kokemuksia taittoperästä ja heittomalleista. Heittomalleista varsinkin ul-aave on ollut kevyessä koskikalastuksessa ehdoton ykkönen jos lusikkaa haluaa heitellä.
I wish I had ghosts...
Jani
Olut ON Kustavissa

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mä taidan olla sit erittäin huono-onninen ku mulle on osunut pelkkiä maanantaikappaleita. Joka ainoa Aave, mikä pakkiin on eksynyt, on tiputtanu vähintään kuppipuolelta teipit. Jollei kaikki teipit ole ropissut pois ni suurin osa ainakin. Sen takia on jäänyt Aaveet kauppaan jo muutaman vuoden ajan vaik ihan toimiva peli onkin ollut taimenelle.
Paccio

Viesti Kirjoittaja Paccio »

En ole varma onko noissa joku epoksilakka, mutta ylläri oli kiva, kun aaveboksiin oli eksynyt joku kumikala, joka oli sulattanut noista pirun haukiaaveista lakat sellaiseksi mössöksi.

Muuten kyllä ihan toimivia vermeitä.
"Pitkän aikaa vintillä palanut valo on sammutettu kustannussyistä"

Ostan/vaihdan H. Renforsin uistimia.
tube

Viesti Kirjoittaja tube »

Täältä myös puoltoääni Aaveen heittomallille, käytössä meri- ja järvikokoa.
Näyttää kivalta, suht helppo uittaa ja lentää ok.

Mulle kävi haukiaaveen kanssa joskus 10v sitten samalla tavalla kuin
Pacciolle, eli kumiankan kanssa samassa lodjussa ollessa lakka pehmeni
(eikä koskaan kovettunut uudestaan). No, tulipa opittua. Luulen, että ei ole
ainoa lakattu viehe jonka lakka menee mössöksi jigien kanssa
peuhaamisesta.

/T
Onkia - disconnecting fish
Helmiräsänen

Viesti Kirjoittaja Helmiräsänen »

Vetomallilla on useita taimenia noussut. Ei itseasiassa muuta peltiä juuri tule meritaimenen vedossa käytettyäkään.
kapsu

Viesti Kirjoittaja kapsu »

On se hyvä. Pääsääntöisesti kalastan mereltä "tyrskytaimenta" ja 80 %:sti käytän nimenomaan Aartolahden Aave -uistimia. Perusväreinä ainakin meillä Porkkalassa päin keltainen, jossa punaiset pilkut sekä sinihopeinen, myöhemmin sitten talvisaikaan melkein valkoinenkin. Heittämiseen käytän kahta n. 24-28 gr:n kokoa, sitä pienempää/lyhyempää mallia sekä sitä pidempää....

Olen myös huomannut tuon saman, että kuppipuolelta välillä tuppaa teipit irtoamaan...noh, niitä voi hio ja maalailla mieleisekseen itsekin....

kapsu
Vastaa Viestiin