lakkaus
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Siis onko lakka harmaata vai lakatessa harmaantuu?izmo kirjoitti:osaako joku sanoa että miksi cab regular menee harmaaksi. olen säilyttänyt sitä säilyke tölkissä siis semmosessa lasisesse missä on valkoinen tiivisti. kannen ja purkin välissä olen pitänyt pakastepussia. onko tuo lakka nyt pilalla vai saako siitä jotenkin vielä kirkasta
Jos ensimmäinen vaihtoehto niin todennäköisesti tiiviste tai muovi pussi on sulanut sen verran että on valuttanut harmaata väriä lakkaan.
Jos taas jälkimmäinen vaihtoehto niin ilman kostedesta se johtuu...saa kirkastettua kun kastaa uudelleen lakkaan, tosin jos on edelleen liian kosteaa niin harmaantuu uudestaan.
Noo jos se lakka on ihan kirkasta siellä purkissa niin ei se kai mitään haittaa.izmo kirjoitti:hmm... lakassa en huomannut mitään eroa mutta tuo ilman kosteus voisi olla se ongelma. voiko sitä lakkaa sitten enää "korjata" jos se tiiviste on sinne sulanut
ilmankosteudelle ei voi oikein mitään, pitää lakata vaaput sitten kun on kuivaa.
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Riippuu vähän kaikesta. Mikä lakka, miten kosteassa ja lämpimässä paikassa kuivatat etc. Jos nyt on vaikka Cab ja lämmin sää ni mulla ainaki tulee kasteltua suunnilleen vartin välein. Sillee että kosketuskuiva on entinen pinta. Tähän on tietty erilaisia 'kaavojakin' varmasti, toiset tykkää ootella pitempään, toiset ei. Pohjalakkauskertojen määrä riippuu vähän miten paksua se lakkasi on. Mulla tulee aina lakattua Cabilla ainakin semmoset 10 kertaa, että tulee sileä ja hyvä pinta mihin maalata. Pieniin vaappuihin olen huomannut että vähempikin tuntuisi riittävän.Jakki kirjoitti:pohja lakkauksesta sen verran, että kuinka kauan sen pitää antaa kuivua aina dippauksen välissä?ja monta kertaa on hyvä lakata pohjalle, ja montako kertaa sitten maalien päälle?
Maalien päälle oon laittanu lakkaa (lv-1) yleensä väh. 4 kertaa. Cabilla varmaan eri määrä, mene ja tiedä. Mieluummin reilusti kuin liian vähän. Riippuu kai vähän mikä lakka sulla on ja ja ja ja...
Kahta en vaihda...
sukkia ja alushousuja
sukkia ja alushousuja