Terve,
itsellä alkamassa aika samankaltainen projekti, Starcraft MR 170. Ajattelin vaihtaa lattiaan alumiiniset turkkilevyt. Olen pitkään pohtinut vesivanerin ja turkkilevyn haittoja ja hyötyjä ja kallistumassa turkkilevyn puoleen. Vaikka on kalliimpaa, on se kuitenkin kestävämpää ja helpompi asentaa. Eikä tarvitse toistamiseen enää lattiaa vaihtaa.
Myös alumiini lämpölaajeneminen on hyvä ottaa huomioon kun leikkaa levyjä, ettei tee liian tiukaksi.
Aiheesta lisää
http://www.vetouistelu.com/bbs/Keskuste ... 0584&pts=6
Ajattelitko laittaa finnfoamia alle? Mitä olen muita vastaavia projekteja seurannut, lähinnä iboats.com, ovat monet kironneet vaahdotettavan uretaanin ja korvanneet sen muulla, kuten esimerkiksi uimapötkylöillä.
Itse taidan kuitenkin kallistua finnfoamiin.
Monet ovat myös alumiinipaattien hitsaamista kironneet. On paikoin niin ohkasta, että tarvitaan kokenutta ammattilaista. iboatsin käyttäjät ovat joko vaihtaneet vuotaavat niitit tai sitten kyllästäneen niitit sisäpuolelta Gluvit nimisellä aineella, toinen vastaava aine on Coat-It. Suomessa vastaava aine taitaa olla west-systems g-flex.
Koska en tunne ketään hyvää hitsaajaa, eikä taida olla varaa maksaa, ajattelin itse west-systemssin g-flexillä paikata vuotavat saumat, ja vaihtaa vuotavat niitit. Niittien väliin esim. 3M™ Marine 5200 Adhesive Sealant nimistä tököttiä. Ja niittien hyvä olla samaa materiaalia kuin runko sekä paineenkestäviä popniittejä.
Tietämykseni ei kuitenkaan ole hääppöinen, olen ensikertalaisena aloittamassa tälläistä projektia, mutta olen nyt muutaman viikon lukenut eri projekteja ja tullut näihin päätöksiin. Tulen seuraamaan edistymistäsi mielenkiinnolla.
Hyviä kunnostushetkiä!