Oletko koskaan tippunut jäihin?
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Oletko koskaan tippunut jäihin?
Tänne siis kokemuksen kuinka on pääsyt ylös ym... Itse en ole kuin mökkirannassa munani kastellut ja jään läpiä kävelly rantaan. Myös siis neuvoja kuinka pääsee ylös ym...
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Tais olla aika ky..ä paikka...Royal Trude kirjoitti:Viime talvena Mulkkusten luana meinas lähteä henki...
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
- Rankaisija
Viimeksi muokannut Rankaisija, 11:51:49 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En oo jäihin vielä kertaakaan tippunu ja arvelin tuon prosentin säilyttää hamaan tulevaisuuteen asti!
T: Sami
T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.
Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Siikapilkillä, 9 metriä vettä alla. Edellisen reiän joutui poraamaan vielä viidentoista sentin jäähän, mutta uudella paikalla potkin sohjoa ja ihmettelin kun ei kovaa jäätä tunnu löytyvän. Nostin kairan potkimani kolon kohdalle ja se hulahti läpi. Jonkinmoiset jäälautanreunat nousivat ylös molemminpuolin ja meikäläisen kohdalle ilmestyi semmoinen reilunkokoinen pilkkireikä, johon sopi koko isäntä.
Onneksi parinkymmenen metrin päässä takana olevat tajusivat heti tilanteen vakavuuden ja juoksivat auttamaan, eikun pakoon
. Kannustushuutoja kyllä kuului, älä tiputa kairaa...
Löin itseni niinsanotusti levyksi. Yhdessä kädessä pilkkireppu ja toisessa kaira uintiliikkeitä tehden takaisin kestävämmälle jäälle. Kaverit olivat jo ehtineet satametriä rannemmas
.
Naskalit löytyi ja repussa oli varuilta muutaman kymmenen metrin köysi, mutta ei se kyllä noitten kavereitten kanssa olisi riittänyt
.
S..tanan jätkät nyt lähdetään kotiin.
Ei tässä mihinkään lähdetä, vastahan me tultiin... pitikö mennä uimaan...
Onneksi kelluhaalarin kiristimet olivat kiinni ja ainoastaan saappaisiin pääsi hieman vettä.
Onneksi parinkymmenen metrin päässä takana olevat tajusivat heti tilanteen vakavuuden ja juoksivat auttamaan, eikun pakoon
Löin itseni niinsanotusti levyksi. Yhdessä kädessä pilkkireppu ja toisessa kaira uintiliikkeitä tehden takaisin kestävämmälle jäälle. Kaverit olivat jo ehtineet satametriä rannemmas
Naskalit löytyi ja repussa oli varuilta muutaman kymmenen metrin köysi, mutta ei se kyllä noitten kavereitten kanssa olisi riittänyt
S..tanan jätkät nyt lähdetään kotiin.
Ei tässä mihinkään lähdetä, vastahan me tultiin... pitikö mennä uimaan...
Onneksi kelluhaalarin kiristimet olivat kiinni ja ainoastaan saappaisiin pääsi hieman vettä.
-
kalastaja1992
- JiiHoo
- HaggiMatti tahtoo naista, heh
Ei kun hölmönä piti yrittää pakalle toista reittiä, mutta siinä oli niin kauhea kumpuaminen, että se oli alta päin syönyt jään semmoiseksi kuoreksi joiltain kohdin.vempula kirjoitti:Ekan kerran jälkeen takas autolle ja matkalla loput? Pääsitkö helposti ylös?JiiHoo kirjoitti:"Parhaimpana" päivänä Paraisilla 5 kertaa päivässä...
Nimim: keulamies.
Kellupuvussa yleensä käy silleen, etää kun kävellessä menee teräksen(ei siis kevätjään) läpi, niin puvun sisälle jäänyt ilma pompauttaa sut pois avannosta rähmälleen jään päälle. Yleensä matka voi jatkua kastumatta.
Tiettu jos jää hajoaa isommalta alalta, niin sut ollaan kusessa ja uima- reissua puskee.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Juuri näin kävi myös Paraisilla ollessa mulle. Oli kyl kevät ja tikkujään läpi menin.JiiHoo kirjoitti:Kellupuvussa yleensä käy silleen, että kun kävellessä menee teräksen(ei siis kevätjään) läpi, niin puvun sisälle jäänyt ilma pompauttaa sut pois avannosta rähmälleen jään päälle. Yleensä matka voi jatkua kastumatta.
Ton lisäks menny pariin otteeseen jalka läpi, pari kertaa ollu todella lähellä (kohtaamisia Airistolla intin tykkiveneen kanssa yms.) ja kerran lutrattiin ihan tosissaan, mut se oli tarkotuksenmukasta riskinottoa Ursuitit päällä...
Vuosien mittaan on tullut tiputtua useita kertoja. Aina olen pompsahtanut avannosta heti ylös ja pilkkireissu on jatkunut. Näitä jäihin tippumisia/jalka läpi on sattunut ainoastaan keväisin.
Tulipahan vaan mieleen kerta kun kaveri istuskeli sulan vieressä jäästä muodostuneella niemekkeellä, joka sitten murtui juuri kaverin selän takaa. Kaveri ei ehtinyt kuin nousta seisomaan ja samassa vajosi veteen jääkappaleen päällä seisten. Repun sain poimittua vedestä ennenkuin ehti upota ja kaveri tuli itse vauhdilla jäälle.
Tulipahan vaan mieleen kerta kun kaveri istuskeli sulan vieressä jäästä muodostuneella niemekkeellä, joka sitten murtui juuri kaverin selän takaa. Kaveri ei ehtinyt kuin nousta seisomaan ja samassa vajosi veteen jääkappaleen päällä seisten. Repun sain poimittua vedestä ennenkuin ehti upota ja kaveri tuli itse vauhdilla jäälle.
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Rankaisija kirjoitti:mitenkäs sää tonne oot eksyny... ittekin tuolla suunnalla pari kertaa pilkitelly.Royal Trude kirjoitti:Viime talvena Mulkkusten luana meinas lähteä henki...
mitäs kaloja tuolta pitäis tulla? käytkös ihan kilpaa pilkkimässä?
Kuhan siällä kalastelen... affeniaki tulee, tulitikkuaskiin mahtuvaakin piisaa... Kaikenlainen kilpakalastus on kalastuksen väärinkäyttöä.
Piiloteksti
- JiiHoo
- HaggiMatti tahtoo naista, heh
-Sama silloin ekalla kerralla mulla. Hetki hallitsematonta kyytiä ja semmoinen havahtuminen jään päällä mietiskellen, että mitäköhän oikein tapahtui?Möykky kirjoitti:Juuri näin kävi myös Paraisilla ollessa mulle. Oli kyl kevät ja tikkujään läpi menin.JiiHoo kirjoitti:Kellupuvussa yleensä käy silleen, että kun kävellessä menee teräksen(ei siis kevätjään) läpi, niin puvun sisälle jäänyt ilma pompauttaa sut pois avannosta rähmälleen jään päälle. Yleensä matka voi jatkua kastumatta.Melkein kaulaan asti upposin sinne, mut suorastaan singahtamalla tulin ylös ja huomasinkin äkkiä olevani taas kuivilla. Hetki ihmettelyä, yks tupekki, sit ravisteltiin jäätyny vesi puvusta irti ja jatkettiin pilkkimistä..
![]()
Ton lisäks menny pariin otteeseen jalka läpi, pari kertaa ollu todella lähellä (kohtaamisia Airistolla intin tykkiveneen kanssa yms.) ja kerran lutrattiin ihan tosissaan, mut se oli tarkotuksenmukasta riskinottoa Ursuitit päällä...
Vähän ajan päästä oli semmoinen kuori jäätä päällä, mutta eipähän tullut tuuli läpi.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Päästää. Mut jos humpsahtaa suoraan jalat eellä avantoon, ni melko usein jää kellupuvun sisään ilmatasku, joka estää veden nousun saappaanvartta ylöspäin. Ja kun sitä ilmaa jää puvun sisään aika paljon, ni se pongauttaa sut takas jään päälle ku korkin.
Itellä kävi just niin. Saappaanvarsista EI ollu kiristysremmit kii, eikä hihoista. Silti singahdin ylös ku korkki, ja ainut paikka mikä kastu, oli etumus (senki huomasin vasta rannassa), ku oli vetoketju jääny 0,5 cm auki alapäästä ureantuotannon jälkeen.
Eri asia tietty ois, jos tippuu kunnolla vinottain, tai jostain syystä ylöspongahdus jumittuuki avannon reunaan. Sit kyl vesi varmasti tulvahtaa sisään..
Eri asia tietty ois, jos tippuu kunnolla vinottain, tai jostain syystä ylöspongahdus jumittuuki avannon reunaan. Sit kyl vesi varmasti tulvahtaa sisään..
-
kaisa_maisa
- Pikkuhousuton anti-ankka
Kerran on käyty. Viime talvena testasin Paraisilla leveän railon uuden jään kestävyyttä, ei kestäny. Onneks olin ennakoinut tilanteen ja jättänyt repun sekä pulkan vähän kauemmas. Tiedän kyllä korkki-efektin mutta mulla sitä ei tapahtunut kun kaira jäi jään reunaan jumittaan. Nostettuani kairan jäälle jäin nojaileen jään reunalle katselin kaveriani, joka pilkki 30 metrin päässä täysin tietämättömänä tapahtuneesta. Siinä jonkin aikaa naureskeltuani tilanteelle punnersin itseni takaisin jäälle, kaadoin kupin kahvia ja kävelin kaverin luokse, joka katsoi umpijäässä (-15 C ulkona) olevaa kelluhaalariani ja totesi:" Ootsä käyny uimassa!?". "No, tuossa vieressä vähän pulahdin", vastasin.
Jos olisin teipannut haalarini lahkeet pelkän kiristämisen sijasta olisi sukat säilyny täysin kuivana. Munat kyllä vähän kastu, kun jäin nautiskeleen uudesta kokemuksesta vähän liian pitkäksi aikaa. Ja sen voin sanoa, että jos jään reuna vain kestää niin jokainen normaalikuntoinen mies nousee avannosta aika vaivattomasti. Mieluummin kastelee rauhassa saappaansa kuin rupeaa paniikissa huitomaan ja huutamaan.
Jos olisin teipannut haalarini lahkeet pelkän kiristämisen sijasta olisi sukat säilyny täysin kuivana. Munat kyllä vähän kastu, kun jäin nautiskeleen uudesta kokemuksesta vähän liian pitkäksi aikaa. Ja sen voin sanoa, että jos jään reuna vain kestää niin jokainen normaalikuntoinen mies nousee avannosta aika vaivattomasti. Mieluummin kastelee rauhassa saappaansa kuin rupeaa paniikissa huitomaan ja huutamaan.
I wish I had ghosts...
Mä en oo tippunu ku kerran kun olin huvikseen vaan kävelemässä jäällä nii tipuin sitten johonki avantoon
en olis varmaan muuten männy lähellekään avantoo mutta avannossa ei ollut minkäänlaista merkintää
pääsin sitten ylös tolla korkki-effektillä ja hyvä nii 
Tässä kohti kuulus vissiin olla allekirjoitus.