Oletko koskaan tippunut jäihin?

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
vempula
Lempäälän Herttua Rainer von Kiljunen

Oletko koskaan tippunut jäihin?

Viesti Kirjoittaja vempula »

Tänne siis kokemuksen kuinka on pääsyt ylös ym... Itse en ole kuin mökkirannassa munani kastellut ja jään läpiä kävelly rantaan. Myös siis neuvoja kuinka pääsee ylös ym...
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

"Parhaimpana" päivänä Paraisilla 5 kertaa päivässä...

Nimim: keulamies.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Viime talvena Mulkkusten luana meinas lähteä henki... :?
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
wishky
Kaappi-Insinööri

Viesti Kirjoittaja wishky »

Royal Trude kirjoitti:Viime talvena Mulkkusten luana meinas lähteä henki... :?
Tais olla aika ky..ä paikka... :lol:, siis kylmä.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Rankaisija

Viesti Kirjoittaja Rankaisija »

Viimeksi muokannut Rankaisija, 11:51:49 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin

Viesti Kirjoittaja sampukka »

En oo jäihin vielä kertaakaan tippunu ja arvelin tuon prosentin säilyttää hamaan tulevaisuuteen asti!

T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.

Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
vempula

JiiHoo kirjoitti:"Parhaimpana" päivänä Paraisilla 5 kertaa päivässä...

Ekan kerran jälkeen takas autolle ja matkalla loput? Pääsitkö helposti ylös?
Trolli
Leffatähti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trolli »

Siikapilkillä, 9 metriä vettä alla. Edellisen reiän joutui poraamaan vielä viidentoista sentin jäähän, mutta uudella paikalla potkin sohjoa ja ihmettelin kun ei kovaa jäätä tunnu löytyvän. Nostin kairan potkimani kolon kohdalle ja se hulahti läpi. Jonkinmoiset jäälautanreunat nousivat ylös molemminpuolin ja meikäläisen kohdalle ilmestyi semmoinen reilunkokoinen pilkkireikä, johon sopi koko isäntä.

Onneksi parinkymmenen metrin päässä takana olevat tajusivat heti tilanteen vakavuuden ja juoksivat auttamaan, eikun pakoon :lol:. Kannustushuutoja kyllä kuului, älä tiputa kairaa...

Löin itseni niinsanotusti levyksi. Yhdessä kädessä pilkkireppu ja toisessa kaira uintiliikkeitä tehden takaisin kestävämmälle jäälle. Kaverit olivat jo ehtineet satametriä rannemmas :shock:.

Naskalit löytyi ja repussa oli varuilta muutaman kymmenen metrin köysi, mutta ei se kyllä noitten kavereitten kanssa olisi riittänyt :wink:.

S..tanan jätkät nyt lähdetään kotiin.

Ei tässä mihinkään lähdetä, vastahan me tultiin... pitikö mennä uimaan...

Onneksi kelluhaalarin kiristimet olivat kiinni ja ainoastaan saappaisiin pääsi hieman vettä.
taemen
rekeeneekeri

Viesti Kirjoittaja taemen »

kerran on ollut lähellä, mutta nopealla eteenpäin kaatumisella säästyin kylvyltä.
Niinkö?
kalastaja1992

Viesti Kirjoittaja kalastaja1992 »

en ole. Enkä tule toivottasti enkä tule tippumaan :) :wink: :P
vempula

Pari kertaa merellä jalka mennyt jäästä läpi ja läheltäpiti tilanteita ihan tarpeeksi :o :o
JiiHoo

vempula kirjoitti:
JiiHoo kirjoitti:"Parhaimpana" päivänä Paraisilla 5 kertaa päivässä...

Ekan kerran jälkeen takas autolle ja matkalla loput? Pääsitkö helposti ylös?
Ei kun hölmönä piti yrittää pakalle toista reittiä, mutta siinä oli niin kauhea kumpuaminen, että se oli alta päin syönyt jään semmoiseksi kuoreksi joiltain kohdin.
Kellupuvussa yleensä käy silleen, etää kun kävellessä menee teräksen(ei siis kevätjään) läpi, niin puvun sisälle jäänyt ilma pompauttaa sut pois avannosta rähmälleen jään päälle. Yleensä matka voi jatkua kastumatta.
Tiettu jos jää hajoaa isommalta alalta, niin sut ollaan kusessa ja uima- reissua puskee.
Möykky
SÄRKI-LOVER

Viesti Kirjoittaja Möykky »

JiiHoo kirjoitti:Kellupuvussa yleensä käy silleen, että kun kävellessä menee teräksen(ei siis kevätjään) läpi, niin puvun sisälle jäänyt ilma pompauttaa sut pois avannosta rähmälleen jään päälle. Yleensä matka voi jatkua kastumatta.
Juuri näin kävi myös Paraisilla ollessa mulle. Oli kyl kevät ja tikkujään läpi menin. :? Melkein kaulaan asti upposin sinne, mut suorastaan singahtamalla tulin ylös ja huomasinkin äkkiä olevani taas kuivilla. Hetki ihmettelyä, yks tupekki, sit ravisteltiin jäätyny vesi puvusta irti ja jatkettiin pilkkimistä.. :lol:

Ton lisäks menny pariin otteeseen jalka läpi, pari kertaa ollu todella lähellä (kohtaamisia Airistolla intin tykkiveneen kanssa yms.) ja kerran lutrattiin ihan tosissaan, mut se oli tarkotuksenmukasta riskinottoa Ursuitit päällä... :roll:
Pikkis
Ihrasormi

Viesti Kirjoittaja Pikkis »

Vuosien mittaan on tullut tiputtua useita kertoja. Aina olen pompsahtanut avannosta heti ylös ja pilkkireissu on jatkunut. Näitä jäihin tippumisia/jalka läpi on sattunut ainoastaan keväisin.

Tulipahan vaan mieleen kerta kun kaveri istuskeli sulan vieressä jäästä muodostuneella niemekkeellä, joka sitten murtui juuri kaverin selän takaa. Kaveri ei ehtinyt kuin nousta seisomaan ja samassa vajosi veteen jääkappaleen päällä seisten. Repun sain poimittua vedestä ennenkuin ehti upota ja kaveri tuli itse vauhdilla jäälle.
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Rankaisija kirjoitti:
Royal Trude kirjoitti:Viime talvena Mulkkusten luana meinas lähteä henki... :?
mitenkäs sää tonne oot eksyny... ittekin tuolla suunnalla pari kertaa pilkitelly.
mitäs kaloja tuolta pitäis tulla? käytkös ihan kilpaa pilkkimässä?

Kuhan siällä kalastelen... affeniaki tulee, tulitikkuaskiin mahtuvaakin piisaa... Kaikenlainen kilpakalastus on kalastuksen väärinkäyttöä. :roll:
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
eeduskii
Viienkilonhauki
Viesti:

.,.,.

Viesti Kirjoittaja eeduskii »

oon tippunu mut takametsän ojaaan :D
"Yksi savuke lyhentää elämää n. 5 minuuttia, yksi keskiolut
n. 15 minuuttia ja yksi työpäivä 8 tuntia!"
Säynävä
Lahna mikä Lahna

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

Useitakin kertoja, mutta aina on ollu niin matalaa ettei nousemisen kanssa ollut ongelmia.
JiiHoo

Möykky kirjoitti:
JiiHoo kirjoitti:Kellupuvussa yleensä käy silleen, että kun kävellessä menee teräksen(ei siis kevätjään) läpi, niin puvun sisälle jäänyt ilma pompauttaa sut pois avannosta rähmälleen jään päälle. Yleensä matka voi jatkua kastumatta.
Juuri näin kävi myös Paraisilla ollessa mulle. Oli kyl kevät ja tikkujään läpi menin. :? Melkein kaulaan asti upposin sinne, mut suorastaan singahtamalla tulin ylös ja huomasinkin äkkiä olevani taas kuivilla. Hetki ihmettelyä, yks tupekki, sit ravisteltiin jäätyny vesi puvusta irti ja jatkettiin pilkkimistä.. :lol:

Ton lisäks menny pariin otteeseen jalka läpi, pari kertaa ollu todella lähellä (kohtaamisia Airistolla intin tykkiveneen kanssa yms.) ja kerran lutrattiin ihan tosissaan, mut se oli tarkotuksenmukasta riskinottoa Ursuitit päällä... :roll:
-Sama silloin ekalla kerralla mulla. Hetki hallitsematonta kyytiä ja semmoinen havahtuminen jään päällä mietiskellen, että mitäköhän oikein tapahtui?
Vähän ajan päästä oli semmoinen kuori jäätä päällä, mutta eipähän tullut tuuli läpi.
perza
da´ keittiöpönö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

Eikös kelluntahaalari päästä veden sisään? ja pekastuspuku sitten pitää kuivana?
Näin ainkain itellä on tapahtunut(tosin vain testi tilanteessa syksyllä!)
:?
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
Möykky
SÄRKI-LOVER

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Päästää. Mut jos humpsahtaa suoraan jalat eellä avantoon, ni melko usein jää kellupuvun sisään ilmatasku, joka estää veden nousun saappaanvartta ylöspäin. Ja kun sitä ilmaa jää puvun sisään aika paljon, ni se pongauttaa sut takas jään päälle ku korkin. :shock: Itellä kävi just niin. Saappaanvarsista EI ollu kiristysremmit kii, eikä hihoista. Silti singahdin ylös ku korkki, ja ainut paikka mikä kastu, oli etumus (senki huomasin vasta rannassa), ku oli vetoketju jääny 0,5 cm auki alapäästä ureantuotannon jälkeen. :lol:

Eri asia tietty ois, jos tippuu kunnolla vinottain, tai jostain syystä ylöspongahdus jumittuuki avannon reunaan. Sit kyl vesi varmasti tulvahtaa sisään.. :roll:
sms

Viesti Kirjoittaja sms »

Ei oo tullu pudottua - välttely on helppoa kun ei jäällä tule kikkailtua johtuen siitä yksinkertaisesta syystä etten rakasta pilkkimistä.
There's no water like bluewater.
kaisa_maisa
Pikkuhousuton anti-ankka

Viesti Kirjoittaja kaisa_maisa »

Enpä ole kertaakaan pulinut :D
kauneus on vain valokatkaisijan päässä...
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Kerran on käyty. Viime talvena testasin Paraisilla leveän railon uuden jään kestävyyttä, ei kestäny. Onneks olin ennakoinut tilanteen ja jättänyt repun sekä pulkan vähän kauemmas. Tiedän kyllä korkki-efektin mutta mulla sitä ei tapahtunut kun kaira jäi jään reunaan jumittaan. Nostettuani kairan jäälle jäin nojaileen jään reunalle katselin kaveriani, joka pilkki 30 metrin päässä täysin tietämättömänä tapahtuneesta. Siinä jonkin aikaa naureskeltuani tilanteelle punnersin itseni takaisin jäälle, kaadoin kupin kahvia ja kävelin kaverin luokse, joka katsoi umpijäässä (-15 C ulkona) olevaa kelluhaalariani ja totesi:" Ootsä käyny uimassa!?". "No, tuossa vieressä vähän pulahdin", vastasin.

Jos olisin teipannut haalarini lahkeet pelkän kiristämisen sijasta olisi sukat säilyny täysin kuivana. Munat kyllä vähän kastu, kun jäin nautiskeleen uudesta kokemuksesta vähän liian pitkäksi aikaa. Ja sen voin sanoa, että jos jään reuna vain kestää niin jokainen normaalikuntoinen mies nousee avannosta aika vaivattomasti. Mieluummin kastelee rauhassa saappaansa kuin rupeaa paniikissa huitomaan ja huutamaan.
I wish I had ghosts...
FisherMan
Haukimies

Viesti Kirjoittaja FisherMan »

Mä en oo tippunu ku kerran kun olin huvikseen vaan kävelemässä jäällä nii tipuin sitten johonki avantoon :oops: :wink: en olis varmaan muuten männy lähellekään avantoo mutta avannossa ei ollut minkäänlaista merkintää :evil: :wink: pääsin sitten ylös tolla korkki-effektillä ja hyvä nii olen daivaassa
Tässä kohti kuulus vissiin olla allekirjoitus.
Paavo Vaan

Viesti Kirjoittaja Paavo Vaan »

Olen.
Vastaa Viestiin