walleye board ongelma

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
jokkeri90

Viesti Kirjoittaja jokkeri90 »

mulla on ihan täysin samat ja ui oikein! eli et vain osaa :lol:
jocoteus

Viesti Kirjoittaja jocoteus »

jokkeri90 kirjoitti:mulla on ihan täysin samat ja ui oikein! eli et vain osaa :lol:
Vanhalla mallilla kuitenkin "osasin".. No pärjäähän noilla, vaikkei ihan täydellisesti uikaan. Viime reissulla nappasi 1 kuha ja 1 hauki, molemmat plaanareista.
Jupezku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupezku »

jokkeri90 kirjoitti:mulla on ihan täysin samat ja ui oikein! eli et vain osaa :lol:
Minäkään en osannut, mutta onneksi markkinoilla on sellaisia pikkuplaanareita, joita jopa minä osaan käyttää. :lol:
jokkeri90

Viesti Kirjoittaja jokkeri90 »

ehkä vähän hyppii ja keinuu, mutta siulle vetää hyvin, mutta ei ole enää käyttöä kun en tarvitse
JuhaV

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

Eilen huomasin että vanhoissa on tuo siiveke erilainen kuin uusissa.
Vanhoissa muoto on pyöreä, ympyrän puolikas, uusissa kolmio.
Kokeilemaan en ole päässyt kun kelit on aina paskat. ( Ja mä laiska )
LaiskaLahna

Viesti Kirjoittaja LaiskaLahna »

mun wallet haluu vaan sukeltaa, suoraan ahdin valtakuntaa!
oli painot sitten keskellä tai takana tai hieman edessä, ei ymmärrä...

auttaisiko asiaa jos ottaisi sen pienen vaahtomuovi kellukkeen pois ja täyttäisi sen uretaanilla?
JuhaV

Tänään vihdoin pääsin walleyt testaamaan.
Yhtä hyvin? ne pelas kuin vanhatkin.

Melko herkkiä nuo walleyt on tuulen/aallon/roskan yms suhteen.

On vaan niin pirun helppo se siiman laitto.
hapa
Mokkakikkelilegioonalainen

Viesti Kirjoittaja hapa »

ei voi sanoa muutakun että noi walleyt on paskimmat plaanarit mitkä mulla on ollu norppa ja ville ne on hyviä
ei riemulla rajaa kun BEMARILLA AJAA
A.S.

Re: walleye board ongelma

Viesti Kirjoittaja A.S. »

Ostin parin näitä ja tosiaan sama ongelma! kulkee keula pystyssä, perässä raahautuen ja pomppii. Painon siirrot ym. kokeiltu, vedossa oli erikokoisia vaappuja painoilla ja ilman.
OOh!No

Viesti Kirjoittaja OOh!No »

Siis tossa jocoteuksen kuvassa (=uusi Walleye?) toi peräsiipi on toistepäin kuin vanhassa.
Vanhassa se siipi nostaa perän ylös kun tossa kuvassa taas se näyttäis painavan perän alas. Joten varmasti hyppii jos perän yläosassa oleva siipi painaa perän alas.
JuhaV

Katos, eripäinhän ne selkeesti.
Kaiketi tuota vois hiukan tuunata jos haittaa.
Liitteet
walleye.jpg
walleye.jpg (87.41 KiB) Katsottu 5822 kertaa
Monsuuni

Viesti Kirjoittaja Monsuuni »

itsellä 1 walley käytössä, ui miten sattuu aina välistä mutta se nykimine ja muu tuntuu olevan ihan tehokasta kun useimmiten siinä plaanarissa ne kalat on, liekö sattumaa? mene ja tiedä. kalan huomaaminen vaatii meedion kykyjä kyllä.
A.S.

Valmistajan sivujen mukaan tuon takasiiven tarkoitus on nostaa plaanari takaisin pinnalle jos sattuu sukeltamaan. Eihän tuo siipi vaikuta uintiin mitenkään jos plaanari toimii niinkuin sen pitäisi...
JuhaV

Tuo uudemman mallin takasiipihän painaa plaanarin vaan syvemmälle.
Koska vesillä yleensä ei vedetä maagisen tyynissä keleissä, ja jotkut hullut painojakin käyttää,
niin tuo vanhan mallinen siipi on takuulla paremmin tasannut menoa jos perä meinaa upota.

Itte olen vielä ollut molempiin malleihin ihan tyytyväinen.
A.S.

Täytyy viikonloppuna jatkaa kokeiluja. Kyllähän noi pitäisi saada uimaan ihan ok, vika varmaan löytyy käyttäjästä loppujen lopuksi.
Bad_Taste

Viesti Kirjoittaja Bad_Taste »

Nostetaan ylös. Ostin yhden parin ja en saanut niitä mitenk''n toimimaan, keula sukelsi vapataipui ihan älyttömästi, vaikka kokeili eri lailla säätää painoa. Perässä oli ihan normi vaappuja, ei painoja yms.

Onko niin että noi walleye board:t toimivat vaan ihan tyynessä kelissä, nyt oli vähän aallokkoa?

Miten painosäätöä oikeaoppisesti tehdään?
kotiainen
Kilpakaappijuoppo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kotiainen »

onhan sulla varmasti vapa pystyssä telineessä?

painonsäätö yksinkertaisesti:
- ristipäällä pohjasta ruuvit auki ja pieni siirto -> ruuvit kiinni
- kokeilu uusilla asetuksilla
- joko tyydytään uusiin asetuksiin tai toistetaan ensimmäinen kohta
- ite tein testin useammalla kelkalla samaan aikaan ilman uistimia jolloin kaikki sai uimaan "linjassa" keskenään..

mulla on tätä "uudempaa" mallia toisella puolella kolme ja toisella kaksi (yhden vanhan lisäksi). vanha kulkee inasen eri linjoja kuin nää uudet, mutta toimiviksi voin sanoa. oikeestaan ovat pelanneet ihan helvetin hyvin.
Sata vapaa vedossa!
Käämö

Viesti Kirjoittaja Käämö »

Ei muuta vaihtoon jos ei pelaa.
Jos oikeasti haluat toimivat pikkuplaanarit niin voin useamman vuoden kokemuksella suositella nimim. Reelmasterin plaanareita!
Ei pahemmin sukeltele, levittää enemmän kuin hyvin ja on mukavan köykäset laskea.
Toinen mukava on vähän vastaava Church taclen (olikohan TX-22) plaanarit.
Saman valmistajan kuin Walleye boardit.
http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikke ... i/p/16934/

Monta vuotta ollu nuokin käytössä ja hemmetin hyvin pelanneet. Noissa plussana samanlainen siiman takakiinnitys kuin Walleye boardeissa.
Touniks

Viesti Kirjoittaja Touniks »

Itselläni 4kpl uusia 2011 ostettuja walleyetä ja pelaa juuri niinkuin pitääkin :D
Levittää eikä pompi, olen säätänyt nässyn kelejä kestäväksi ne hieman takapainoisiksi ja silti levittävät myös rasvatyynellä.

Tyytyväinen ostoksiini siis.
JuhaV

Meikä kokeili hiukan tuunata noita uuden mallisia walleytä.
Tuskin se paljon huonommaksi meni :)
Nyt luulisi perän pysyvän paremmin pinnalla.
Käytännössä en ole vielä kokeillut
Liitteet
walleytune.jpg
walleytune.jpg (93.71 KiB) Katsottu 4567 kertaa
Ukkonen42

Viesti Kirjoittaja Ukkonen42 »

Minulla on 5-6 vuoden aikana ollut ja on edelleen useita Walleye boardeja ja ei mitään moitteen sijaa ole ollut.On kokeiltu tyynellä ja tuulella ja hyvin on peli käyttäytynyt.Sietää erittäin hyvin kovaa keliä niin järvellä kuin merelläkin.Kannattaa
kuivatella siinä olevaa kelluntamateriaalia silloin tällöin,se tahtoo imeä vettä jnkv.Olen niihin oikein tyytyväinen ja ihmettelen JOS se ei jollakulla ole pelittänyt.t.ukkonen42
Jawa

Vetokykyisin pikkuplaanari

Viesti Kirjoittaja Jawa »

Tämä kysymys menee nyt täysin väärän otsikon alle mutta menköön, en viitsinyt uuttakaan topicia tehdä.
Eli hakusessa olisi mahdollisimman "tehokas" pikkuplaanari jossa riittäisi vetovoima myös isoille vaapuille. Kieroutunut kun olen, iso vaappu tarkoittaa tuollaista 25-30cm kapulaa :roll: Pari vuotta on ollut käytössä Motonetista ostetut alumiinipeltiset plaanarit, jotka jaksavat viedä 25cm Nilsun sivulle jollain tavalla mutta enemmän vastusta aiheuttava kapula, kuten Karikko 24, on jo vähän liikaa. Kyseisiä plaanareitakaan ei näytä enää olevan myynnissä. Onko suosituksia vai pitääkö rakennella itse aavistuksen isommat?
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
munapata
Viherpillu

Re: Vetokykyisin pikkuplaanari

Viesti Kirjoittaja munapata »

Jawa kirjoitti:Tämä kysymys menee nyt täysin väärän otsikon alle mutta menköön, en viitsinyt uuttakaan topicia tehdä.
Eli hakusessa olisi mahdollisimman "tehokas" pikkuplaanari jossa riittäisi vetovoima myös isoille vaapuille. Kieroutunut kun olen, iso vaappu tarkoittaa tuollaista 25-30cm kapulaa :roll: Pari vuotta on ollut käytössä Motonetista ostetut alumiinipeltiset plaanarit, jotka jaksavat viedä 25cm Nilsun sivulle jollain tavalla mutta enemmän vastusta aiheuttava kapula, kuten Karikko 24, on jo vähän liikaa. Kyseisiä plaanareitakaan ei näytä enää olevan myynnissä. Onko suosituksia vai pitääkö rakennella itse aavistuksen isommat?
Kokaseppa noita Reelmasterin plaanareita. Jos niissä on mulla riittänyt vetoa 100-200 gramman painoille, niin luulis niitten isompia kalikoitakin kestävän.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Jawa

Re: Vetokykyisin pikkuplaanari

Viesti Kirjoittaja Jawa »

munapata kirjoitti:
Kokaseppa noita Reelmasterin plaanareita. Jos niissä on mulla riittänyt vetoa 100-200 gramman painoille, niin luulis niitten isompia kalikoitakin kestävän.

-munapata
Kiitos vinkistä!
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
Vastaa Viestiin