walleye board ongelma
-
LaiskaLahna
Re: walleye board ongelma
Ostin parin näitä ja tosiaan sama ongelma! kulkee keula pystyssä, perässä raahautuen ja pomppii. Painon siirrot ym. kokeiltu, vedossa oli erikokoisia vaappuja painoilla ja ilman.
Siis tossa jocoteuksen kuvassa (=uusi Walleye?) toi peräsiipi on toistepäin kuin vanhassa.
Vanhassa se siipi nostaa perän ylös kun tossa kuvassa taas se näyttäis painavan perän alas. Joten varmasti hyppii jos perän yläosassa oleva siipi painaa perän alas.
Vanhassa se siipi nostaa perän ylös kun tossa kuvassa taas se näyttäis painavan perän alas. Joten varmasti hyppii jos perän yläosassa oleva siipi painaa perän alas.
Katos, eripäinhän ne selkeesti.
Kaiketi tuota vois hiukan tuunata jos haittaa.
Kaiketi tuota vois hiukan tuunata jos haittaa.
- Liitteet
-
- walleye.jpg (87.41 KiB) Katsottu 5823 kertaa
itsellä 1 walley käytössä, ui miten sattuu aina välistä mutta se nykimine ja muu tuntuu olevan ihan tehokasta kun useimmiten siinä plaanarissa ne kalat on, liekö sattumaa? mene ja tiedä. kalan huomaaminen vaatii meedion kykyjä kyllä.
Valmistajan sivujen mukaan tuon takasiiven tarkoitus on nostaa plaanari takaisin pinnalle jos sattuu sukeltamaan. Eihän tuo siipi vaikuta uintiin mitenkään jos plaanari toimii niinkuin sen pitäisi...
Tuo uudemman mallin takasiipihän painaa plaanarin vaan syvemmälle.
Koska vesillä yleensä ei vedetä maagisen tyynissä keleissä, ja jotkut hullut painojakin käyttää,
niin tuo vanhan mallinen siipi on takuulla paremmin tasannut menoa jos perä meinaa upota.
Itte olen vielä ollut molempiin malleihin ihan tyytyväinen.
Koska vesillä yleensä ei vedetä maagisen tyynissä keleissä, ja jotkut hullut painojakin käyttää,
niin tuo vanhan mallinen siipi on takuulla paremmin tasannut menoa jos perä meinaa upota.
Itte olen vielä ollut molempiin malleihin ihan tyytyväinen.
Täytyy viikonloppuna jatkaa kokeiluja. Kyllähän noi pitäisi saada uimaan ihan ok, vika varmaan löytyy käyttäjästä loppujen lopuksi.
Nostetaan ylös. Ostin yhden parin ja en saanut niitä mitenk''n toimimaan, keula sukelsi vapataipui ihan älyttömästi, vaikka kokeili eri lailla säätää painoa. Perässä oli ihan normi vaappuja, ei painoja yms.
Onko niin että noi walleye board:t toimivat vaan ihan tyynessä kelissä, nyt oli vähän aallokkoa?
Miten painosäätöä oikeaoppisesti tehdään?
Onko niin että noi walleye board:t toimivat vaan ihan tyynessä kelissä, nyt oli vähän aallokkoa?
Miten painosäätöä oikeaoppisesti tehdään?
onhan sulla varmasti vapa pystyssä telineessä?
painonsäätö yksinkertaisesti:
- ristipäällä pohjasta ruuvit auki ja pieni siirto -> ruuvit kiinni
- kokeilu uusilla asetuksilla
- joko tyydytään uusiin asetuksiin tai toistetaan ensimmäinen kohta
- ite tein testin useammalla kelkalla samaan aikaan ilman uistimia jolloin kaikki sai uimaan "linjassa" keskenään..
mulla on tätä "uudempaa" mallia toisella puolella kolme ja toisella kaksi (yhden vanhan lisäksi). vanha kulkee inasen eri linjoja kuin nää uudet, mutta toimiviksi voin sanoa. oikeestaan ovat pelanneet ihan helvetin hyvin.
painonsäätö yksinkertaisesti:
- ristipäällä pohjasta ruuvit auki ja pieni siirto -> ruuvit kiinni
- kokeilu uusilla asetuksilla
- joko tyydytään uusiin asetuksiin tai toistetaan ensimmäinen kohta
- ite tein testin useammalla kelkalla samaan aikaan ilman uistimia jolloin kaikki sai uimaan "linjassa" keskenään..
mulla on tätä "uudempaa" mallia toisella puolella kolme ja toisella kaksi (yhden vanhan lisäksi). vanha kulkee inasen eri linjoja kuin nää uudet, mutta toimiviksi voin sanoa. oikeestaan ovat pelanneet ihan helvetin hyvin.
Sata vapaa vedossa!
Ei muuta vaihtoon jos ei pelaa.
Jos oikeasti haluat toimivat pikkuplaanarit niin voin useamman vuoden kokemuksella suositella nimim. Reelmasterin plaanareita!
Ei pahemmin sukeltele, levittää enemmän kuin hyvin ja on mukavan köykäset laskea.
Toinen mukava on vähän vastaava Church taclen (olikohan TX-22) plaanarit.
Saman valmistajan kuin Walleye boardit.
http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikke ... i/p/16934/
Monta vuotta ollu nuokin käytössä ja hemmetin hyvin pelanneet. Noissa plussana samanlainen siiman takakiinnitys kuin Walleye boardeissa.
Jos oikeasti haluat toimivat pikkuplaanarit niin voin useamman vuoden kokemuksella suositella nimim. Reelmasterin plaanareita!
Ei pahemmin sukeltele, levittää enemmän kuin hyvin ja on mukavan köykäset laskea.
Toinen mukava on vähän vastaava Church taclen (olikohan TX-22) plaanarit.
Saman valmistajan kuin Walleye boardit.
http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikke ... i/p/16934/
Monta vuotta ollu nuokin käytössä ja hemmetin hyvin pelanneet. Noissa plussana samanlainen siiman takakiinnitys kuin Walleye boardeissa.
Itselläni 4kpl uusia 2011 ostettuja walleyetä ja pelaa juuri niinkuin pitääkin
Levittää eikä pompi, olen säätänyt nässyn kelejä kestäväksi ne hieman takapainoisiksi ja silti levittävät myös rasvatyynellä.
Tyytyväinen ostoksiini siis.
Levittää eikä pompi, olen säätänyt nässyn kelejä kestäväksi ne hieman takapainoisiksi ja silti levittävät myös rasvatyynellä.
Tyytyväinen ostoksiini siis.
Meikä kokeili hiukan tuunata noita uuden mallisia walleytä.
Tuskin se paljon huonommaksi meni
Nyt luulisi perän pysyvän paremmin pinnalla.
Käytännössä en ole vielä kokeillut
Tuskin se paljon huonommaksi meni
Nyt luulisi perän pysyvän paremmin pinnalla.
Käytännössä en ole vielä kokeillut
- Liitteet
-
- walleytune.jpg (93.71 KiB) Katsottu 4568 kertaa
Minulla on 5-6 vuoden aikana ollut ja on edelleen useita Walleye boardeja ja ei mitään moitteen sijaa ole ollut.On kokeiltu tyynellä ja tuulella ja hyvin on peli käyttäytynyt.Sietää erittäin hyvin kovaa keliä niin järvellä kuin merelläkin.Kannattaa
kuivatella siinä olevaa kelluntamateriaalia silloin tällöin,se tahtoo imeä vettä jnkv.Olen niihin oikein tyytyväinen ja ihmettelen JOS se ei jollakulla ole pelittänyt.t.ukkonen42
kuivatella siinä olevaa kelluntamateriaalia silloin tällöin,se tahtoo imeä vettä jnkv.Olen niihin oikein tyytyväinen ja ihmettelen JOS se ei jollakulla ole pelittänyt.t.ukkonen42
Vetokykyisin pikkuplaanari
Tämä kysymys menee nyt täysin väärän otsikon alle mutta menköön, en viitsinyt uuttakaan topicia tehdä.
Eli hakusessa olisi mahdollisimman "tehokas" pikkuplaanari jossa riittäisi vetovoima myös isoille vaapuille. Kieroutunut kun olen, iso vaappu tarkoittaa tuollaista 25-30cm kapulaa
Pari vuotta on ollut käytössä Motonetista ostetut alumiinipeltiset plaanarit, jotka jaksavat viedä 25cm Nilsun sivulle jollain tavalla mutta enemmän vastusta aiheuttava kapula, kuten Karikko 24, on jo vähän liikaa. Kyseisiä plaanareitakaan ei näytä enää olevan myynnissä. Onko suosituksia vai pitääkö rakennella itse aavistuksen isommat?
Eli hakusessa olisi mahdollisimman "tehokas" pikkuplaanari jossa riittäisi vetovoima myös isoille vaapuille. Kieroutunut kun olen, iso vaappu tarkoittaa tuollaista 25-30cm kapulaa
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
Re: Vetokykyisin pikkuplaanari
Kokaseppa noita Reelmasterin plaanareita. Jos niissä on mulla riittänyt vetoa 100-200 gramman painoille, niin luulis niitten isompia kalikoitakin kestävän.Jawa kirjoitti:Tämä kysymys menee nyt täysin väärän otsikon alle mutta menköön, en viitsinyt uuttakaan topicia tehdä.
Eli hakusessa olisi mahdollisimman "tehokas" pikkuplaanari jossa riittäisi vetovoima myös isoille vaapuille. Kieroutunut kun olen, iso vaappu tarkoittaa tuollaista 25-30cm kapulaaPari vuotta on ollut käytössä Motonetista ostetut alumiinipeltiset plaanarit, jotka jaksavat viedä 25cm Nilsun sivulle jollain tavalla mutta enemmän vastusta aiheuttava kapula, kuten Karikko 24, on jo vähän liikaa. Kyseisiä plaanareitakaan ei näytä enää olevan myynnissä. Onko suosituksia vai pitääkö rakennella itse aavistuksen isommat?
-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Re: Vetokykyisin pikkuplaanari
Kiitos vinkistä!munapata kirjoitti:
Kokaseppa noita Reelmasterin plaanareita. Jos niissä on mulla riittänyt vetoa 100-200 gramman painoille, niin luulis niitten isompia kalikoitakin kestävän.
-munapata
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.