Kokemuksia kelluntarenkaista?

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Pikkis
Ihrasormi

Viesti Kirjoittaja Pikkis »

Ebayssa näytti olevan myynnissä FC4 hintaan 90$. Taisivat olla jotain näytteillä oilleita kappaleita tjsp.
Kettumies

Viesti Kirjoittaja Kettumies »

Harmitti tuo kun oli päivän potkinut ja piti lähteä kotiin märkä rengas autoon ja sit kuivatellaan takapoksia. Noh pienen pähkäilyn ja mittaamisen jälkeen soitto äipälle (entinen ompelia) et nyt tarvis saada renkaalle oma "vedenpitävä" veska!!! Muutaman viikon jälkeen se oli sitten valmis. Veskaan mahtuu rengas, kahluuvermeet, räpylät ja tilaakin vielä jää. Takapoksi pysyy kuivana eikä emäntä enää murjota :D

Kuva
Pikkis
Ihrasormi

Mitäs tuollainen veska maksaisi?
Kettumies

Jos tunnet ompelian niin veskalle ei niin hirveästi hintaa tule. Vetoketjut ovat kalleimmat ja kangasta metri tavarana. Itse sain veskan pientä palvelusta vastaan. Sen vaan varmistaa että kangas on jonkin sortin vedenpitävää materiaalia. Ihmettelen kun tuo kuva ei tule näkyviin???
Pikkis
Ihrasormi

Kettumies kirjoitti:Harmitti tuo kun oli päivän potkinut ja piti lähteä kotiin märkä rengas autoon ja sit kuivatellaan takapoksia. Noh pienen pähkäilyn ja mittaamisen jälkeen soitto äipälle (entinen ompelia) et nyt tarvis saada renkaalle oma "vedenpitävä" veska!!! Muutaman viikon jälkeen se oli sitten valmis. Veskaan mahtuu rengas, kahluuvermeet, räpylät ja tilaakin vielä jää. Takapoksi pysyy kuivana eikä emäntä enää murjota :D

Kuva

Nyt näkyy ainakin mulla.
Hannu

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Todella hyvä ja käytännöllinen toi veska! Samojen ongelmien kanssa on tullu pähkäiltyä kelluntasessareiden jälkeen.

Oisko Kettumies sun äipällä kenties kiinnostusta valmistaa noita myyntiin? Uskoisin että täältä vois löytyy muutama muukin joka haluis tilata tommosen.
J.a.M
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

iso jääkiekkokassi itsellä käytössä ja ei ainakaan vielä ole ollut sen kanssa ongelmia että olis auto kastunut
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Kettumies

voisin kyllä kysyä jos hänellä olis aikaa vääntää pari kassia lisää. en nyt lupaa mitään vielä ja tuo toimitus aika on sitten ainakin tuo kaksi viikkoa.
Kettumies

Pienen keskustelun jälkeen äippä lupas tehdä veskan 125 € sis pienen työpalkkion ja postit. Mun hinta arvio men vähän ketuiksi. Veskassa on kuitenkin melkein kaksi metriä vetoketjua, reilusti kangasta mikä ei ollut aivan halpaa. Mut jos nyt joku innoistui ja haluaa tuollaisen itselleen niin yv:tä tulemaan. Tämän kyseisen veskan mitat leveys n.62 cm, pituus n. 118cm ja korkeus n. 45cm. Veskassa ei ole pohjassa mitään patjoja kovikkeena vaan renkaan pohjapatjat/selkänoja hoitavat tuon asian. Veska suunniteltu fisu kissa4 mittojen mukaan. Tilaa jää vielä reilusti tuon kissan jälkeen eli sinne mahtuu periaatteessa kaikki sälä/vaatetus mitä ikinä voi tarvita reissussa mukana. Veska ehkä hieman liian korkea mut eipä tule liian piukkaan pakattua mikä voi sit ehkä vaurioittaa rengasta.
Kettumies

Spey clavessa näytti olevan fisukisu 4 kamppanja hintaan 199 €. Eipä tuohon hintaan kannata lähteä enään muualta tilaamaan!!!
jep

Viesti Kirjoittaja jep »

Do diih. Kumiamme saapunee haettavaksi tänään tahi huomenna. Räpylät edelleen ostamati. Omistan Ursukin sea horsen thermosaappailla, ja jos oikein eilen selailin topicin läpi kierosilmilläni, niin tuo saapas-räpylä yhtälö ei oikein ole toimiva, vai?? Force-Fin räpylät nyt harkinnassa koska tuohon saa sovitettua myös lämpösaappaan. Kokemuksia?!?!?

Viikonloppuna ekaa kertaa elämässä kumiamme plaaniin ja metriä lip-lockiin :bigboss:
Fissaaja
Koiraskottarainen

Viesti Kirjoittaja Fissaaja »

Tänään kävin ostamassa Spey Clavesta ekan rinkulani 8)
Hitto, kun kihelmöi jo päästä testimään :juunääs:
jpuustinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpuustinen »

Fissaaja kirjoitti:Tänään kävin ostamassa Spey Clavesta ekan rinkulani 8)
Jep, kihelmöi. Tilasin juuri ekan rinkulani samasta paikasta ja Maresin räpylät Varustenetistä. Ja ihan meinaan teitä kaikkia syyttää jos rupevaa kaduttamaan tai tulee sanomista!

Jos kehtais kysyä, kun en ehdi kahlailla koko sivustoa, niin miten tuo pumppu puoli, oliko se niin, että Biltemasta löyty tuohon Fisuun sopivainen hyvä pumppu?

T. Mopokäsistä
Fissaaja
Koiraskottarainen

jpuustinen kirjoitti:
Fissaaja kirjoitti:Tänään kävin ostamassa Spey Clavesta ekan rinkulani 8)
Jep, kihelmöi. Tilasin juuri ekan rinkulani samasta paikasta ja Maresin räpylät Varustenetistä. Ja ihan meinaan teitä kaikkia syyttää jos rupevaa kaduttamaan tai tulee sanomista!

Jos kehtais kysyä, kun en ehdi kahlailla koko sivustoa, niin miten tuo pumppu puoli, oliko se niin, että Biltemasta löyty tuohon Fisuun sopivainen hyvä pumppu?

T. Mopokäsistä
Tulikin jo sitten eilen käytyä koittamassa tuo ihan noin vaan pikaisesti ilman perhovermeitä. Siis mielettömän mukava peli 8) kiva oli kellutella ja yllättävän vakaata oli meno, vaikka riuhdoin ja sähläsin minkä kerkesin. Tykkäsin olen daivaassa Nyt kun vaan pääsis pikaisesti kalalle...

Ite ostin Clavesta samalla myös pumpun, hyvin täytti renkaan. Joo, kyllä niitä Biltemasta taitaapi saada, joku voi neuvoa, kun itsellä ei tietoa :roll:
Mulla on siis se Guidelinen mikälie Drifter, kun Cätit oli jo loppunu :wink:
jpuustinen
Viesti:

Fissaaja kirjoitti: Mulla on siis se Guidelinen mikälie Drifter, kun Cätit oli jo loppunu :wink:
Jaa, vai loppu? No nehän tietysti hommaa sen mulle kampanjahintaan, kun ne siellä sivuilla vielä esillä oli, ainakin mun järjenjuoksun mukaan.
Fissaaja
Koiraskottarainen

jpuustinen kirjoitti:
Fissaaja kirjoitti: Mulla on siis se Guidelinen mikälie Drifter, kun Cätit oli jo loppunu :wink:
Jaa, vai loppu? No nehän tietysti hommaa sen mulle kampanjahintaan, kun ne siellä sivuilla vielä esillä oli, ainakin mun järjenjuoksun mukaan.
Juu varmaankin? Liikkeessä niitä ei vaan silloin ollut kun kävin.
Sai muuten tuon Drifterinkin 200 ekuun.
jpuustinen
Viesti:

Fissaaja kirjoitti:
jpuustinen kirjoitti:
Juu varmaankin? Liikkeessä niitä ei vaan silloin ollut kun kävin.
Sai muuten tuon Drifterinkin 200 ekuun.
Ja meiliäkin jo Clavelta tuli, eli ensviikolla saavat noita Catteja lisää ja samaan hintaan, hienoa!
kojape

Viesti Kirjoittaja kojape »

perza kirjoitti:
Hauttis kirjoitti:Mites oletta järjestäneet tuon saaliin kuljetuksen kelluntarenkaassa?
Itseasiassa ite mietin jonkinlaista sumpun tynkää, mutta vähän hankala se on tohon laittaa...
Itse olen ollut väsännyt sumpun haavin havaksesta (ei liian iso!) ja polkupyörän mustekalasta (80 cm). Tässä kokoamisohjeet:

1) Pujota mustekala havaksen yläreunan läpi koko kierroksen matkalta
2) Taivuta mustekalan koukku mustekalan ympäri niin että mustekala muodostaa lenkin, jolla havaksen suun saa suljettua ja avattua. Lisää havaksesta pari lenkkiä taivitettuun koukkuun kiinni, niin sumpun avaminen helpottuu.
3) Kiinnitä mustekalan vapaa pää kelluntarenkaaseen johonkin opivaan kohtaan. Jos mustekala tuntuu liian pitkältä, niin sumpun voi heittää vaikka renkaan keulan yli toiselle puolen.

Toivottavasti ohjeesta saa selvää.

Parannusehdotuksia kaipaillaan ainakin siihen miten tuonne saisi kalan helpommin. Pitäisikö askarrella jonkinmoinen suppilo (vaikka koiran kaulurista, joita saa eläinlääkäristä)?

Janne
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

kojape kirjoitti:
perza kirjoitti:
Hauttis kirjoitti:Mites oletta järjestäneet tuon saaliin kuljetuksen kelluntarenkaassa?
Itseasiassa ite mietin jonkinlaista sumpun tynkää, mutta vähän hankala se on tohon laittaa...
Itse olen ollut väsännyt sumpun haavin havaksesta (ei liian iso!) ja polkupyörän mustekalasta (80 cm). Tässä kokoamisohjeet:

1) Pujota mustekala havaksen yläreunan läpi koko kierroksen matkalta
2) Taivuta mustekalan koukku mustekalan ympäri niin että mustekala muodostaa lenkin, jolla havaksen suun saa suljettua ja avattua. Lisää havaksesta pari lenkkiä taivitettuun koukkuun kiinni, niin sumpun avaminen helpottuu.
3) Kiinnitä mustekalan vapaa pää kelluntarenkaaseen johonkin opivaan kohtaan. Jos mustekala tuntuu liian pitkältä, niin sumpun voi heittää vaikka renkaan keulan yli toiselle puolen.

Toivottavasti ohjeesta saa selvää.

Parannusehdotuksia kaipaillaan ainakin siihen miten tuonne saisi kalan helpommin. Pitäisikö askarrella jonkinmoinen suppilo (vaikka koiran kaulurista, joita saa eläinlääkäristä)?

Janne
Jos ruokakalan otan niin annan pappia päähän ja tungen kalan renkaan etutilaan. Kyllä se siellä säilyy tarpeeksi kauan.

Mikäli kyseessä on elävä kala jonka haluan kuljettaa rantaan mitattavaksi/punnattavaksi/kuvattavaksi niin käytän punnituspussia jonka kiinnitän nyöreistään kellunrenkaan D-renkaaseen. Kala on helppo uittaa vedessä renkaasta pussissa roikkuen rantaan. Näin välttyy sumpun väkertelyltä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Pikkis
Ihrasormi

Onko porukalla käytössä ankkureita? Ostin motonetistä verkonpainoankkurin, 700g muistaakseni. Taitaa olla liian kevyt? Käyttöä löytyy ainakin keväällä ahvenen jigauksen yhteydessä. Laahausankkurina tuo varmaan toimii, jos ei tuule aivan armottomasti.
veekoo
Hoppiksen herra numero 49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mie käytän bilteman pieniä avattavia ankkureita, mutta kellunki oikeastaan aina joella, sielä avattava/tarttuva on ehdoton.
Ei se niin mene ettei se jotenki mene. Paitti hoppiksen kansa.
Pikkis
Ihrasormi

Kyllähän tuokin avattava on, mutta painoa ja kokoa niin vähän, että ei kovemmassa tuulessa luultavasti pidä. Varsinkin kun taitaa olla mutapohja suurimmassa osassa paikoista missä kalastan. Vähän miedommassa tuulessa tuon voi heittää avaamatta veteen ja varmaan vähän hidasta liikkumista.

Kuva
selenius
Yliliimapää

Viesti Kirjoittaja selenius »

Mä olen yhden reissun pitänyt matkassa ankkuria...
Sitten luovuin siitä turhana ja edelleen olen samaa mieltä. Käyttöä en moiselle laitteelle (merellä/järvillä) ole keksinyt.
------------------------
http://arsyttavaa.omasivu.fi/

...by the way, kalaonnea!
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

selenius kirjoitti:Mä olen yhden reissun pitänyt matkassa ankkuria...
Sitten luovuin siitä turhana ja edelleen olen samaa mieltä. Käyttöä en moiselle laitteelle (merellä/järvillä) ole keksinyt.
Jep, sama juttu. Joella varmasti pakollinenkin kapine mutta seisovassa vedessä...ei kiitos.

Paitsi laahausankkurina kesäisin käyttämäni kaljakassi, joka pitää myös mielen virkeänä. Muistakaa tosin, että olut ja avovesi eivät ole yhteensopivia elementtejä. Korkeintaan pari kaljaa siis ja sen jälkeen limua. :roll:
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Mulla on kanss toi Bilteman pikkuankkuri. Vähän turhalta vekottimelta tuntuu, enkä aio sitä joka keikalle kyllä mukaan ottaa.

Kalastelen (toistaseks) siis vain virtapaikoissa: ankkuri on hyvä ainoastaan niissä virtapaikoissa, joissa sun ei tartte heittää taakse tai takaviistoon vaan ainoastaan kapealle sektorille eteenpäin. Eteenpäin = oletuksena on, että kiinnität ankkuriköyden renkaan pers-osaan niin että lillut vedessä perse ylävirtaan päin.

Ankkurissa ollessasi jos sun tarttee kääntyä ylävirtaan päin, niin ankkuri on enemmänkin kiusa kuin apuväline.

Järvi-/Merikalastuksessa tolla ei varmaankaan o yhtään mitään hyätyä...
Viimeksi muokannut Royal Trude, 15:13:35 10.11.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Vastaa Viestiin