(Mediakit in english, SEE HERE)
Kalastus-lehti aikataulu 2025
Numero (Issue) | Ilm. vko (Pub week) | Aineisto Deadline (Material Deadline) | Teema |
1/2025 | 17 | 28.3.2024 | Kevät |
2/2025 | 23 | 16.5.2024 | Kesä |
3/2025 | 36 | 15.8. | Syksy |
KALASTUS-LEHTI
KALASTUS-lehti perustettiin vuonna 2004 innokkaiden kalastuksen harrastajien toimesta, joiden mielestä Suomen kalastusmediaympäristö kaipasi jotain uutta. Lehden tuore ja uudenlainen ote takasi heti alkumetreiltä huiman suosion sekä nosti lehden puheenaiheeksi. Mikä parasta, lehti on tänäkin päivänä entistä odotetumpi lukupaketti tuhansille kalastuksen harrastajille kautta Suomen.
KALASTUS-lehdessä kirjoittavat maamme eturivin kalamiehet kuten Ari Paataja, Niko Satto, Kari Lossi, Aki Janatuinen, Peter Lahti, Mikael Sarelin, Ari Laine ja Janne Koivisto. Lisäksi pohjoismaisessa yhteistyöverkostossamme ovat edustettuina mm. Tanskan suurin kalastuslehti Fisk&Fri ja Ruotsissa teemme yhteistyötä Fiske-Feberin entisen päätoimittajan Jörgen Larssonin kanssa.
Käsittelemme aiheita eri kalalajien pyytämisestä ruokavinkkien ja veneiden kautta kalastuksen eettisiin kysymyksiin sekä vesistöjen suojeluun. Lehti on saanut paljon tunnustusta ekologisen kalastuksen puolestapuhujana ja on palkittu muun muassa Suomen Haukiseuran Vuoden Haukiteko -palkinnolla jutuistamme hauen vapautuskulttuurin puolesta jo vuonna 2005.
Edelläkävijän maine velvoittaa meitä olemaan aina askeleen edellä ja luomaan puheenaiheita kalastusta harrastavien ihmisten keskuuteen, tästä esimerkkinä Jasper Pääkkösen hankkeiden määrätietoinen tukeminen.
Muhkea 30 000 kappaleen painos jaetaan lukijoille 200 jakelupisteen kautta ympäri Suomen. Lehti on korkealuokkainen aikakauslehti, joka painetaan paksulle ja laadukkaalle paperille. Lehteä on myös mahdollisuus tilata halutessaan kotiinkannettuna. (Tilaajakanta oli vuoden 2018 lopussa 1077 kpl, mikä on huomattava luku ilmaisjakelulehdelle.)
KALASTUS-lehden kautta tavoitetaan keskimäärin 100 000 kalastuksen harrastajaa ja reippaasta ulkoelämästä pitävää noin 18-35-vuotiasta pääosin miespuolista lukijaa.
KALASTUS-lehti on oiva media tuoda tuotteita ja palveluita näkyville uskottavassa näyttävässä lehdessä. Lehden sanalla on painoarvoa ja sitä luetaan aina yhtä intohimoisesti.
Kalastukseen liittyviä avainlukuja
- 1,8 miljoonaa harrastajaa, 82 000 todellista fanaatikkoa, 218 000 aktiivikalastajaa, loput mökki- tai satunnaiskalastajia-
- 35% naisia, 25% alle 18 v, 11 % yli 64 v
- 918 000 vapakalastajaa, 114 000 verkko- ja katiskakalastajaa, 741 000 ”sekakalastajaa”,
- 231 000 soutajaa
- (Lähde: Ilkka Mäkelä, RKTL 2010)
Kohderyhmät
Ensisijainen kohderyhmä: Kalastuksesta ja outdoor-elämäntavasta kiinnostuneet ostovoimaiset 25-45-vuotiaat
Toissijainen kohderyhmä: Kalastusta harrastavat nuoret ja eläkeläiset
Painos 30.000 kpl. (Erämessu-numero 35.000 kpl)
Ilmoitusmyynti
Jerker Krook
jerker.krook@krookmedia.fi
puh. +358 40 566 3035
Antti Zetterberg
antti.zetterberg@krookmedia.fi
puh. +358 50 569 5725
Antero Hiito
antero.hiito@krookmedia.fi
puh. +358 400 779 665
Lehden tekniset tiedot
Koko: 210 x 280 mm (+3mm leikkuuvara)
Leikkuuvara: Kaikkiin tiedostoihin +3mm !!!
Painomenetelmä: offsetrotaatio
Painopaikka Printall, Tallinna
Toimitus
Antti Zetterberg, päätoimittaja
Ari Paataja
Mikael Sarelin
Niko Satto
Kalamies.com mediatiedot
Kalamies.com ja Kalastus-lehti toimivat saumattomassa yhteistyössä. Yhdistämällä verkon ja lehden saat viestisi tehokkaammin perille.
Sivustolla vierailee vuosittain lähes miljoona yksilöityä käyttäjää ja siellä oli yli 24 miljoonaa sivulatausta.
Jättibanneri
728px x 90px
500,- + alv
(max. 3 kpl karusellissa)
Suurtaulu
468px x 60px
250,- + alv
(max. 3 kpl karusellissa)
Perusbanneri
140px x 350px
300,- + alv
(max. 4 kpl karusellissa)
Kalastus-lehti mediakit in english
In Finland, everybody has a relationship with fishing, as it’s one of the most popular past times in our country. According to a study conducted by Natural Resources Institute Finland, nearly 1.8 million people are into fishing.
To many, it is an important way to relax and spend some quality time with friends. Fishing always offers lots of exciting moments ranging from watching the bite to amazing experiences in nature. These are the moments that we write about – the moments that will not be forgotten.
The fishing medias run by Krook Media House are Kalastus (“fishing”) magazine and Kalamies.com (“fisherman”) website. Our media network (Magazine, website, Facebook) reaches totally over 100 000 people – the whole active fishing community from its newcomers to veterans.
Kalastus-lehti magazine was founded in 2004 by active fishermen who thought that the Finnish fishing scene needed different approach in terms of lay out, story telling and the distribution concept.
We did not want to get subscribers who have to pay for the magazine so we came up with a concept where we share the magazine for free in every fishing tackle shop in Finland. Today Kalastus-lehti is the largest 100% fishing magazine in the country with circulation of 30 000 copies. It is the opinion leader and the media which gets most respect from the clients and readers.
Finnish recreational fishing – Key facts
- 1.8 million people who consider fishing as their hobby during summertime holidays, investment around 100-200 euros annually
- 218 000 active fishermen and women who are fishing all seasons and are investing 1000-2000 euros annually
- 95 000 consider themselves as true fanatics, are spending all their leisure time fishing and invest over 2000 euros annually
- 77% are men, 23% women. 20% are under 18 years old and 11% are over 63 years
Issue | Pub week | Material Deadline | Theme |
1/2025 | 17 | 3/28/2025 | Spring |
2/2025 | 23 | 5/16/2025 | Summer |
3/2025 | 36 | 18/15/2025 | Fall |
Target Group
Primary target group: Active sport fishing oriented people with high purchasing power ranging from 25 to 45 years old. Secondary target group: Under 18 years old and veterans.
Circulation
30.000 kpl. (The International Sportsmen’s Fair -issue 35.000 kpl)
Sales
Jerker Krook
jerker.krook@krookmedia.fi
+358 40 566 3035
Antti Zetterberg
antti.zetterberg@krookmedia.fi
+358 50 569 5725
Technical information
Size: 210 x 280 mm
Bleed: +3mm
Printing House
Printall, Estonia
Staff
Antti Zetterberg, Editor-in-chief
Ari Paataja
Mikael Sarelin
Niko Satto
Discounts
2 repeats – 8 %
3 repeats -10 %
4 repeats -15 %
5 repeats -18 %
Reserving ad space and when reservations are binding
Cancellations must be made two weeks before the publication. If the cancellation is made after the due date, 50% of the price of the ad will be charged for damages. If no material is delivered and no cancellation is made, 80% of the price of the ad will be charged.
Force Majeure
The magazines responsibility concerning the ad does not exceed the value of the advertising space.
Complaints and claims
Complaints and claims must be made in writing 7 days after the publication of the ad.
File Formats
.PDF, .JPG (300dpi) +3mm bleeds
Sending the material
E-mail: Ilmoitukset@krookmedia.fi
Add contact information to your e-mail / mail
Kalamies.com – The largest Finnish fishing site and sharing the stoke of fishing by daily basis.
Get the most out of your marketing budget by combining your message in online and print as Kalamies.com and Kalastus-lehti are bonded together. The magazine and its contents are also shared online at Kalamies.com one month after publishing. Different articles are being read by almost one million readers annually. Kalamies.com has 7200 Facebook followers. There are 11 000 Facebook followers in Kalastus-lehti.
Ask for more information:
Jerker Krook
jerker.krook@krookmedia.fi
+358 40 566 3035